Onze vereniging organiseert tijdens een kringconcours ook een Bixie wedstrijd. Hierbij kan je 2 proeven rijden. Mogen deze 2 proeven (gereden in dezelfde ring) door 1 jury beoordeeld worden? Of moet je per proef een aparte jury hebben?
schorppie
Geplaatst: 19-08-10 11:14
Gebeurt vaak genoeg dat het door 1 jury beoordeeld word. Maar ik vind het netter om 2 verschillende jury's te hebben.
Kostentechnisch zou ik je adviseren voor 1 jury te gaan. Hoeveel bixie deelnemers zal je hebben Mochten het er veel zijn kun je altijd overwegen om er 2 juryleden van te maken, aangezien de ruiters in dezelfde ring moeten starten kom je met 2 juryleden iig op hoge kosten uit want ze zitten allebei een dagdeel en doen maar de helft van de tijd waarvoor ze ingehuurd zijn
gomir
Geplaatst: 21-08-10 20:28
Dat laatste snap ik niet miep? Als je er veel hebt kun je toch gewoon de eerste proef in de ene ring en de tweede proef in de andere ring rijden? Bij voldoende deelname is het dan wel de moeite.
Maar bij ons in de regio is de bixie meestal wel in één ring te doen. Ik heb ook regelmatig beide proeven gejureerd. Ik vind zelf 24 proefjes wel een beetje het maximum, dan ben je met het commentaar bij de auto erbij toch al snel 4 uur bezig. Bixie is toch iets intensiever dan de 'normale' rubrieken.