Zelf denk ik van niet. De western pads (die ik ken, van Professional's Choice) zijn een stuk dikker dan de gemiddelde sjabrak. Ik denk dat het zadel dan niet goed meer ligt.
Je kunt wel een soort wollen deken proberen. Die zijn veel dunner(en meestal redelijk groot: vaak moet je ze 1, of zelfs 2x dubbelvouwen). Volgens mij zag ik daar laatst nog iemand mee die ze bij de Divoza vandaan had, maar dat weet ik niet zeker. De officiële benaming hiervan weet ik ook niet, dat moet je zelf maar even zoeken
Oke, bedankt voor 't advies. Ik had inderdaad ook al verwacht dat die erg dik waren. Maar misschien dat er dunnere van waren? Ik zal eens opzoek gaan naar een wollen deken
LaVieDivine
Geplaatst: 19-08-10 09:55
een showblanket is dunner, maar ik vind persoonlijk dat je dan zo'n enorme blanket hebt met een klein zadeltje erop
Passen weet ik niet zeker, maar of het voor het oog mooi is.. Je moet er rekening mee houden dat zo'n pad op de maat van een westernzadel is gemaakt, en westernzadels zijn onder andere langer dan een vzh zadel. Dus dan krijg je een enorm dek met een klein zadeltje.
Bungarus
Geplaatst: 19-08-10 13:11
Ja dat is hetgene wat ik bedoel Qua dikte zal hij waarschijnlijk/zeker wel passen, lengte is waarschijnlijk wel behoorlijk lang inderdaad. Of je dat mooi vind is aan jou
umiroc
Geplaatst: 19-08-10 13:13
Ik heb ze vroeger altijd onder mijn dressuurzadel gehad. Die pony had een ver doorlopende schoft en de voorgevormde shabrakken schuurden dan ook omdat die te weinig ruimte hadden vanwege de "knik". Toen heb ik altijd met zo'n dekentjes gereden die je 1x dubbel vouwt. Ging prima.