Vervoer regelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vervoer regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:31

Hoe hebben jullie vervoer geregeld? Wie rijdt jullie naar wedstrijd toe? Of rijden jullie wel eens te paard naar een wedstrijd?
Mijn ouders willen niet rijden, vinden de risico's te hoog...

Aangezien ik maar niet aan vervoer kan komen voor mijn vzpony, was ik benieuwd of jullie nog ideeën hadden?! :D

Marieke_K

Re: Vervoer regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:08

Ik ga onder de man op wedstrijd, gaat prima :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:31

Ik heb een tijd bij een rijvereniging gezeten die zelf een grote veewagen had en zo naar de kringwedstrijden ging. Voor ik meen 5 Euro per wedstrijd kon je dan met de vrachtwagen mee.
Zodra ik kon heb ik zelf een vrachtwagentje gekocht.

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:10

Nou ik heb een moeder en vader die het geweldig vinden dus mijn pa rijd gewoon de trailer en mijn ma helpt me op de wedstrijd :P maar aangezien dat bij jou niet gaat werken.... ik heb ook wel is naar een wedstrijd gestapt.. dat ging heel goed maar als je pony graag naar huis wil moet je wel iemand bij je hebben (moet zoiezo) :P

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:38

WD --> TAO

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:58

mijn vader rijd altijd.
je zou er zelf heen kunnen rijden als het dicht bij is en dan gewoon je ouders mee op de fiets ofzo.

signum86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:20

op marktplaats staan een aantal aanbieders die je voor een paar cent per km naar je bestemming begeleiden en je daar opwachten tot je weer gaat. misschien zit er 1 bij jou in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:32

Bedankt voor de reacties.
Er zit er een in de buurt, maar dan ben ik alsnog meer dan 100 euro per wedstrijd kwijt, dat vind ik wel erg extreem...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:11

Tegenwoordig heb ik mijn BE dus rijd ik zelf, of mijn vriend rijdt.
Bij ons in de club is het de regel dat als je zelf geen vervoer hebt, de club zorgt dat je ter plaatse geraakt.

Mss kan je een vriendin overtuigen om ook op wedstrijd te gaan en dan kan die jou meenemen? :p

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:14

Liinn schreef:
Er zit er een in de buurt, maar dan ben ik alsnog meer dan 100 euro per wedstrijd kwijt, dat vind ik wel erg extreem...

Ja, 100 euro extreem. Ligt eraan hoe je het bekijkt.

Wat denk je dat een degelijke trekauto kost, en wat een trailer? Juist, daar gaat al een groot deel van de kosten in zitten.
Verder het aantal uren, de meeste mensen willen toch hun uren vergoed zien. En dan mag je toch al snel uitgaan van een 10-15 Euro p/uur, als men verstandig is (lees zakelijk), nog iets meer.
En als laatste heb je natuurlijk nog de brandstof, dergelijke auto's lusten toch wel iets meer dan een gewone auto. Dat moet ook doorberekend worden.

Dus al met al is 100 Euro nog niet eens zoveel, maargoed dat ligt natuurlijk ook aan de te rijden afstand. Kan je wel vertellen dat prijzen van een paardentaxi al beginnen bij zo'n 65 cent p/km, en dat zijn hele reeële prijzen voor de kosten die je hebt.

Wanneer je zelf een auto en trailer hebt, dan heb je deze kosten minder, of je ziet het niet echt omdat je ze zelf al een keer hebt betaald in één keer. Je hebt er voor gespaard en toen het aankoopbedrag in een keer uitgegeven.
Hierdoor kun je min of meer met de gedachte rijden dat je vrijwel 'kostenloos' rijdt naar wedstrijd.
Ook bereken je zelf geen uren, want het zijn je eigen uren voor je eigen hobby.

Soesannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:30

Je kan het misschien ook proberen met een oproepje op marktplaats, misschien is er iemand bij je in de buurt die het voor een kleiner bedrag doet. of misschien kan je zo nu en dan met iemand mee rijden.

kevin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:59

Ik heb een eigen trailer en BE rijbewijs. Auto leen ik altijd van mijn moeder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:35

stefanvi schreef:
Liinn schreef:

Ja, 100 euro extreem. Ligt eraan hoe je het bekijkt.

Wat denk je dat een degelijke trekauto kost, en wat een trailer? Juist, daar gaat al een groot deel van de kosten in zitten.

3000euro per jaar, inkl 6000km rijden, oftewel 0,50 euro per km.........

Voor de rest heb ik het heel simpel opgelost, ik rijd geen wedstrijden........ }>

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:26

toen ik mijn paardje ging ophalen heeft Ropatrans voor me gereden (www.ropatrans.nl) ik was echt super tevreden over de service.

al denk ik dat deze voor jou een beetje ver zit, het zit in Kruisland (N-Brabant) maar als je op google intikt: "paardentaxi" vind je misschien wel zulke bedrijven bij jou in de buurt ;) succes!

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:08

Volgende week ga ik als het goed mijn BE halen. Ben ondertussen aan het sparen voor een eigen trailer, maar tot die tijd ga ik er eentje huren.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:10

Eigen trailer, eigen trekauto.
Alle rijbewijzen voor mij en mijn vrouw op orde.
Lekker van niemand afhankelijk dus!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:12

Hier ook eigen trailer, eigen trek auto .
Kunnen gaan en staan waar we willen , heeeeerlijk !!!

en een hele gezellige pension houdster, als die gaat gaan we met haar mee !!!