paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_babbel_

paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 08:24

hallo
ik heb een rare vraag
ik heb een vlinke kleding maat ( 46 ) en voel me soms zo ongemakkelijk in mijn rij kleding
en als ik op me paardje zit voel ik me soms zo bekeken
ik vraag me af of er meer bokkers last van hebben of juist niet
en hoe jullie dit oplossen ,, want de meeste rij kleding vooral zomer kleding is allemaal kort en strak
en ik wil altijd alles zo lang mogenlijk zodat het mijn kont laat verdwijnen en zo ruim mogenlijk dat niemand mijn dikke buik ziet

afvallen ben ik overigens mee bezig maar ben sinds mijn hernia en medicatie daarbij zo veel aangekomen de laatste drie jaar
daarvoor altijd maatje 38 gehad , goh wat een feest was het toen ,, maar nu ,, pffff voel me soms echt een dikke rolmops op mijn paard , en soms vind ik het nog zielig voor haar ook ,,

kohtje

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:31

Eigenlijk is aleen je rijbroek strak . Ik rij het liefst met een t-shirt en een spencer er over.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:33

Je hoeft toch niet in zo'n kek Anky truitje op je paard te gaan zitten?

Ik (ook mt 46)draag gewoon mooie shirts die me passen, dat staat veel beter dan een te strak truitje uit een ruitershop.
Broeken koop ik bij Divoza, daar hebben ze een paar modellen tot maat 48, nu een leuke ruitjesbroek in twee kleuren en raad eens? Ik heb ze allebei. :D Als ik iets zie wat mij bevalt dan koop ik het meteen, omdat je dat toch niet zo vaak tegen komt. :(

Ik zie in je avatar dat je een haflinger hebt, als deze niet te smal is dan kan je daar met mt 46 nog prima op rijden. Zelf heb ik een Groninger, die kan mij makkelijk aan, als je makkelijk met het paard meebeweegt dan heeft hij minder last van een hoger gewicht dan van een magere ruiter die zit te stuiteren.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:33

ik heb ook maatje 46
maar kijk meestal naar een donkere rijbroek
en een t-shirt wat lekker ruim zit

vind ht overigens niet eens mooi als je mensen op hun paard ziet zitten en der string door der broek heen ziet bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:36

Ik zou bijna zeggen; lees je eigen profiel eens!
Joh wat kan jou het schelen wat een ander van jouw kont en buik vindt. Jij hebt lol met je knol toch? En 't paard ook met jou? Kijk ik kan me voorstellen dat als je op een iele pony van 1.30 gaat zitten dat niet goed voelt. Maar als de haf in je avatar van jou is dan zou ik me geen zorgen maken, die redt zich wel met een ruiter met maat 46 op z'n rug hoor.
En wat Kohtje al zegt; je rijbroek is het enige wat strak zit. Misschien nog een beetje rekening houden met de kleur en evt patroon (als je dat zelf belangrijk vindt) want een roze rijbroek trekt natuurlijk net even wat meer aandacht dan een donkere, maar dan gewoon een shirtje erop wat jij fijn vindt en lekker rijden hoor.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:37

Ik (iets groter dan maat 46) heb alleen een strakke rijbroek aan. Die ik dus ook meteen na het rijden weer verwissel voor spijkerbroek. En draag daarop gewoon mooie boevnkleding die er dan ook voor zorgt dat het oog naar boven gaat en niet naar de broek!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:38

Mar_Nimbus schreef:
ik heb ook maatje 46
maar kijk meestal naar een donkere rijbroek
en een t-shirt wat lekker ruim zit

vind ht overigens niet eens mooi als je mensen op hun paard ziet zitten en der string door der broek heen ziet bah

ja want da's de enige andere optie behalve donkere broeken en ruime T shirts. :D :(:)

Gewoon lekker rijden waarin jij je goed voelt, je hoeft geen strakke trui'tjes te dragen, koop gewoon T shirts waar jij je lekker in voelt en die goed zitten en ga daar mee rijden. :)

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 11:34

ik heb ook meestal een gewoon t shirt aan .. en jullie hebben helemaal gelijk hoor , maar was echt even nieuwschierig of andere bokkers dit ook hebben of niet ,, ik zal er echt niet minder door gaan rijden hoor , en mijn haf is inderdaad vlink breed ,, echt het oude type nog , maar soms toch nog de twijfel hihi

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:39

In mijn gewone rijkleding heb ik er niet zoveel last van dat ik wat zwaarder(maat 46/48) ben. Alleen met wedstrijden vind ik het niet prettig, Heb nog geen fijn jasje kunnen vinden. Iemand een idee?
Veder gewoon een lekker t-shirt en een fijn zittende rijbroek.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:51

Probeer eens te kijken bij fuller fillies die hebben leuke kleding voor de grotere maten.

Als je echt een mooi rijjasje wil hebben kan je deze op maat laten maken, heb ik ook gedaan en het ziet er super uit, voor het eerst niet als een worst te paard!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:11

heb je toevallig een foto ingvdh?

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 22:52

ingvdh?

?????? wat betekend dit ?
ik ben mischien blond maar snap t niet hihi

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:07

ik denk dat ze graag een foto van mijn jasje wil zien ;)

Ik heb er geen foto dat ik hem draag, alleen een aan een hangertje, bij deze.
Afbeelding

Jasjes is gemaakt door Horse riders classics en ong maat 48, fuller fillies heb ik ook gepast, alleen had ik dat een giga cupmaat voor nodig die ik niet heb.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:17

ojee, nou mijn dikke kont is een atractie op zich hoor.
Of ik er last van heb als mensen er naar kijken????
_O- nee dus!!!
Het is lekker warm in de winter en ik zit altijd lekker zacht :D
Als een ander last heeft van mijn kont of buik is dat jammer voor die ander.
Ik neem mezelf zoals ik ben en verder doet het er niet toe.
Mijn merrie is gek op mij en kan best wat hebben, daar twijfel ik niet over.
(anders had ze vast wel een keer rug problemen gehad) :+
Ik pas er natuurlijk wel mijn kleding op aan, ik moet me wel lekker blijven voelen.
Lekker ruim shirt alleen de broek wil nooit zo goed passen (altijd te lang) maar daar heb ik weer mooie bijpassende sokken voor.
Al kom ik in mijn onderbroek naar stal, dan nog is dat mijn zaak.
Wie het niet wil zien kijkt maar ergens anders naar toch?

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:34

Je moet je niet bedreigd voelen als mensen naar je kijken, let maar eens op dat iedereen naar anderen kijkt. Dat is normaal! jij hebt plezier met paardrijden en je moet je nie laten bedwingen omdat je misschien een maatje meer hebt. Je bent echt niet de enige er zijn heel veel ruiters met een maatje meer.. Draag kleding waar jij je lekker in voelt en niet te strak en ook nie te los! Gewoon waar jij je happy in voelt dan komt alles goed!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:45

Hier ook een maatje meer.
Ik heb nu de perfecte winkel gevonden! www.amazoneXL.nl echt een aanrader! Ik twijfelde erg aan de maat. Ik mocht mijn omtrekken en lengtes doorgeven en suzanne heeft er de perfecte kleding bij gezocht!
Ook heb ik gewone polo's, wel heren polo's, anders zit het weer zo strak en kort. Maar ook die zijn er in paars en roze ect ;)

Ik moet zeggen, als ik rijkleding aan heb die me goed past en leuk staat, voel ik mij echt veel slanker :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:02

2 uur geleden werd ik ook flink bekeken tijden mijn zeer zwakke rij kunsten :+
Toen ik klaar was en merrie nog de nodige verzorging gaf kwam de kijker bij me staan.
Jeetje, hoor ik ineens naast me, wat zijn jullie goed vooruit gegaan zeg!!!! :D :D
En dat mijn paard ineens een ander paard leek onder het zadel en dat haar houding zo goed was en ze haar achterhand zo goed gebruikte :D :o :D *\o/*
De ballans was verbeterd en ga nog maar door. Kreeg er gewoon een kleur van :oo
Ach zo zie je maar, kijkers zijn soms niet eens geboeid door mijn maat :D :+

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:14

leuk topic hier. ik heb ook maat 46 en let wel op wat ik draag en vind vooral vaak dat ik een dikke kont heb. Als ik een foto van mij met mn paard zie dan denk wat loopt ze fijn maar wat een KONT. hihi :o . Maar ik ken ruiters met een kleinere maat die een veel mindere fijne zit hebben dan mij hoor. Ik vind het wel jammer als ik iets zie wat ik leuk vind zoals een t shirt en dat het dan alleen niet in mn maat bestaat. ;(

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:37

ik heb maat 44 of 46, ik zelf heb er vaak het meest last van, mensen om me heen zeggen dan vaak, valt wel mee, maar als mijn t-shirt dan met rijden weer wat omhoog kruipt, moet het toch echt snel naar beneden. rijjasje vinden was echt een drama, zeker niet goed voor je eigenwaarde, had op een gegeven moment maat 52 aan en die paste nog niet, trok op mijn rug al, en toen had ik nog geen eens geprobeerd om hem dicht te doen :D
na denk ik wel 4 jaar zoeken heb had ik er 1 gevonden een horka (dit is al een paar jaar geleden en toen was een jasje laten maken nog takke duur, en waren er ook nog niet zoveel van)

als ik ga rijden heb ik dus meestal ook iets wijds aan, al moet ik er wel bij zeggen, iets dat wat strakker zit kleed meer af dan die wije dingen, en toch voel ik me er het pretigst in :))

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:43

Leuk dit topic! Heb zelf maat(je) 48 en zou graag weer willen gaan rijden. Heb echter ruim 10 jaar niet gereden ;-)
Mijn maat is een van de redenen dat ik nog steeds de stap niet durf te nemen om te gaan rijden. Heb mezelf als doel gesteld dat ik eerst moet afvallen... Wellicht dat ik dankzij dit topic de moed vind om te gaan rijden...

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:48

Hoi Dames,

ik heb zelf ook maat 46/48 en vind dat er in de ruiterkleding niet veel leuks en trendy te vinden is in grotere maten,
ik wil niet alleen maar zwart en een wijd t shirt ik wil ook een trendy kleur en mooi model wat me slanker maakt
wij zijn op dit moment bezig om een lijn te maken van hippe flatteuse rijkleding tot maat 56
Binnenkort wordt er een ontwerpwedstrijd gehouden ( een soort project catwalk maar dan voor ruiterkleding)
en wie het meest Trendy afkledende en flatteuse model(len) maakt wordt geproduceert en er zit natuurlijk nog een prijs aan vast
Ook willen we bovenkleding laten ontwerpen die mooi past bij deze broeken,
Wat we eigenlijk nodig hebben zijn maten van bovenarmen, schouderbreedte, borst omvang, taille, bovenbenen, kuiten, knieën, enkels en van zoveel mogelijk dames zodat we de goede patronen kunnen maken,
we verwachten dat de eerste lijn begin volgend jaar in een try out zal worden gelanceerd,
wie helpt ons, je kunt ons PB'en
Heb je zelf een goed ontwerp dan kun je die sturen naar info@huppa.nl

Dank en groetjes Caroline

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:56

huppaJenH schreef:
Hoi Dames,

ik heb zelf ook maat 46/48 en vind dat er in de ruiterkleding niet veel leuks en trendy te vinden is in grotere maten,
ik wil niet alleen maar zwart en een wijd t shirt ik wil ook een trendy kleur en mooi model wat me slanker maakt
wij zijn op dit moment bezig om een lijn te maken van hippe flatteuse rijkleding tot maat 56
Binnenkort wordt er een ontwerpwedstrijd gehouden ( een soort project catwalk maar dan voor ruiterkleding)
en wie het meest Trendy afkledende en flatteuse model(len) maakt wordt geproduceert en er zit natuurlijk nog een prijs aan vast
Ook willen we bovenkleding laten ontwerpen die mooi past bij deze broeken,
Wat we eigenlijk nodig hebben zijn maten van bovenarmen, schouderbreedte, borst omvang, taille, bovenbenen, kuiten, knieën, enkels en van zoveel mogelijk dames zodat we de goede patronen kunnen maken,
we verwachten dat de eerste lijn begin volgend jaar in een try out zal worden gelanceerd,
wie helpt ons, je kunt ons PB'en
Heb je zelf een goed ontwerp dan kun je die sturen naar info@huppa.nl

Dank en groetjes Caroline

wat goed!!!!!!
ik zal wel eens gaan meten, ontwerpen kan ik niet maar het zou fijn zijn als er eens iets past!
toppie :))

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:02

Ik heb maat 42, en wordt ook altijd raar nagekeken. SJEE, dat die op een paard zit. Ik trek me er niks van aan. Ik ben ik...Delano is een tinkerxkwpn en kan me prima dragen. Ik heb ook meestal een makkelijk shirt aan op het paard. Doe gewoon aan waar ik me lekker in voel...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:05

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:12

Ik heb ook maat 46. Heb verder echt gen problemen er mee. Ik ben zoals ik ben.
Qua rijbroeken draag ik meestal wel donkere kleuren. Mondoni vind ik indd ook nog het lekkerst zitten gelukkig.
Waar halen jullie je rijlaarzen/chaps? Daar ben ik nog even naar op zoek :=
Had die bij amazoneXL indd gezien, maar wil graag meer zien