ik heb eerst zonder, zodra het kouder wordt gooi ik er zelf wel een fleece onder..
Akecheta
Geplaatst: 17-08-10 23:12
Denk dat met fleece de deken inderdaad wel meteen warmer is. Dus het is maar net wat je wilt. Ik heb een ongevoerde regendeken van Weatherbeeta en die bevalt heel goed.
ik doe meestal eerst ongevoerd,en als het echt koud wordt,gaat er een gevoerde op.
mirgino
Geplaatst: 18-08-10 23:03
ik vind fleece gevoerd helemaal niks mijn paard was altijd statisch en de vonken vlogen er vanaf op het laatst werd hij gewoon bang van me als ik aan de deken zat
ik vind juist fleecegevoerde fijner, een deken drukt de haren plat waardoor een paard het eerder kouder kan krijgen, een fleecevoerde is warmer dan een ongevoerde en heft het koud worden door platgedrukte haren daardoor weer op. een fleecegevoede regendeken is ong even warm als een 100grams deken dus tussen een 0grams en een 100grams hoeft niet ook nog een fleecegevoedre te zitten.
Het grootste nadeel van dekens met een fleece binnenkant vind ik als je ze in het voorjaar om doet.. pakken haar blijven plakken in het fleece, dat gaat ontzettend jeuken en krijg je er nauwelijks uit.
Ik heb een regendeken zonder fleece, werkt perfect. Kan ook goed in de lente, zomer etc gebruikt worden als het niet echt koud is, maar wel noodweer is.
Ceasar2015
Geplaatst: 22-08-10 16:02
Ik heb de Rhino dekens en deze zijn allemaal nylon gevoerd. Bevalt me super zo en ik zou niet anders willen, fleecegevoerd heb ik dus nog nooit gehad maar zoals eerder ook al genoemd, denk ik dat er ook statisch van zou worden. Ik doe altijd na de ongevoerde deken, de medium van Rhino op en later als het echt koud wordt de heavy. Dit jaar ga ik misschien dekenloos(ben er nog niet helemaal overuit) en dan is het allemaal niet nodig.
Wat betreft die amigo deken, die is net als de Rhino van Horseware en dat zijn gewoon goede dekens. Die Rhino van mij heeft een V-sluiting op de borst wat het schuren weer tegengaat en dat werkt ook super! Verder heeft die deken nog nooit 1 druppel regen doorgelaten, dus ik ben er dik tevreden over! Voor mij geen ander merk dekens meer.
ik heb een bucas smartex rain met fleece voering vind fleece erin juist fijner ... warmer .. vind het wel mee vallen met statisch en dat de haren erin blijven steken .... ik pak regelmatig de stofzuiger en zuig alle haren er zo uit en is de deken helemaal schoon van binnen