Staart wortel gevoelige zone...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarinaGina

Staart wortel gevoelige zone...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 20:50

Ik weet niet helemaal of ik hier op het goede onderdeel van het forum zit, maar ik kon medisch niet direct vinden en het valt misschien ook wel een beetje onder gedrag.

Ik heb al 2 jaar een eigen paard, een inmiddels 19-jarige merrie. Ik was haar vandaag aan het borstelen en toen ik met de zachte borstel bij ongeveer de wortel van de staart aankwam, deed ze ineens iets dat ik nog nooit gezien had bij haar. Het is een beetje moeilijk uitleggen wat ze precies deed, maar ze ging een beetje op haar rechter achterbeen hangen tot op het punt dat ze bijna omviel. 1 keer gooide ze haar achterbeen wat naar achter zodat ze zichzelf een beetje uit kon strekken. Was een beetje een raar om te zien. Ook krulde ze haar lip een beetje (wat paarden vaak doen als je ze op een lekker plekje aait of borstelt) en draaide ze haar hoofd helemaal naar haar achterzijde toe. Ik dacht dat het misschien iets met hengstigheid te maken had, maar ze vertoont dit gedrag maar aan 1 kant en er lijken verder geen indicaties die op hengstigheid duiden. Bovendien zou ik het dan misschien vaker waargenomen hebben
Het is waarschijnlijk niets bijzonders en ze lijkt er ook zeker geen pijn aan te hebben, maar ik vind het toch wel fijn om te weten wat het kan zijn.

Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen

Groetjes, Marina van Aken
Putten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:00

Is het niet gewoon een "lekker plekje" de staartwortel is vooral bij de aanplant erg gevoelig.Mijn paarden vinden het ook heerlijk als ik daar kriebel,tillen ze hem vaak wat op en houden hem schuin.
Een paard op stal krijgt massage op dat gedeelte van de staart ivm een blessure,die staat daar ook zichtbaar van te genieten,tilt de staart wat op en gaat op rust staan.Ze vind het zo lekker dat ze enorm ontspant en bijna in slaap valt.

Als ze het niet fijn vinden dan draaien ze vanzelf weg,gaan wat met hun staart slaan of zelfs wat dreigen met een been. ;)

MarinaGina

Re: Staart wortel gevoelige zone...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 21:35

Het zou inderdaad ook wel een lekker plekje kunnen zijn maar ze deed dit nooit eerder. Het is voor mij compleet nieuw. Het is ook een beetje de bil zeg maar en zelfs als ik het met mijn hand amper aanraak dan begint ze al..
Ik denk wel dat je gelijk hebt want het ziet er echt niet naar uit dat ze ergens last van heeft en ze dreigt ook niet met haar been of staart of iets dergelijks. het is in ieder geval goed om te weten dat het niet direct op wat ernstig duidt! Bedankt voor de reactie!

groetjes!