journee schreef:Is ze enthousiast onrustig of chagerijnig onrustig? Bij de eerste kan ze gewoon blij zijn om te gaan werken, bij de tweede zou ik toch de singel en haar buik even goed nakijken op gevoeligheden. Behalve zelf rustig blijven en met je stem corrigeren verder weinig aan te doen, denk ik. Succes!
Volgens mij vind ze het nog een beetje spannend, maargoed in het begin bleef ze netjes staan dus ik vond dat wel raar. Ik probeer altijd rustig te blijven (meestal lukt dat ook wel) en ik beloon haar constant. Meestal helpt dat ook wel maar het zadel zal ze nog wel een beetje tegenop zien.
fuego3 schreef:wat voor singel gebruik je nu ?
Ik heb een wintec-singel. De goedkoopste gewoon
chocobroodje schreef:Ga je niet te snel? 3 jaar is erg jong en dan hebben ze vaak meer tijd nodig om de boel te kunnen verwerken. Laat haar nou eens een week met rust wat het zadel betreft en ga lekker wandelen. Dan kun je daarna weer rustig verder gaan. Wees ook niet bang om af en toe een stapje terug te doen. Heb je goede begeleiding?
Ik bouw alles rustig in kleine stapjes op, maar als iets goed gaat ga ik de volgende keer gewoon verder. Het zou wel kunnen dat ze het toch nog wat eng vindt allemaal, ze moet ook elke keer in mijn zadel bijten om te kijken of hij niet terugbijt
Als ik op haar zit vind ze mijn voeten ook nog wel eng. Maar ze is wel leergierig. Ik rijd maar 1 of 2 keer per week, 10 minuutjes ofzo. En natuurlijk doe ik ook andere dingen
Als begeleiding heb ik alleen mijn moeder en mezelf dan, binnenkort ga ik voor het rijden priveles nemen. En dat natuurlijk ook rustig opbouwen, niet gelijk een heel uur