Ik heb binnekort een onderlinge wedstrijd, en m'n instructrice zei dat ik zeker 20 a 30 minuten van te voren los moet gaan rijden, omdat ie in het begin wat loopt te miepen van *alweeer werken* (hij heeft een zwaar leven hoor
)Terwijl het paard waarbij ik groom op wedstrijden een minuut of 5/10 nodig heeft, omdat je 'm anders helemaal 'leeg' rijdt.
Is het nou zo extreem om 20/30 minuten van te voren los te gaan rijden?
. Ik moet van mn instructrice 30 tot 40 minuten van te voren losrijden. Mijn paard is nogal groot en lang en heeft die tijd echt nodig om los te worden in zn lijf. Nu rijden we B (en hebben pas twee wedstrijden achter de rug). De verwachting is dat als we verder zijn dat ik dan korter kan losrijden aangezien hij dan wat meer getraind is.
) totdat degene voor me de ring ingaat en pak haar dan op.
Op mijn vorige paard zat ik er al een uur van te voren op. Dat was een echte drammer
en zij had die tijd echt nodig om lekker soepel te worden. Die reed ik ook in de Z2, dus dan heb je ook niet genoeg aan een paar rondjes draven, na het "lage losrijwerk" moet je natuurlijk ook gaan oprichten.
Hij heeft ook tijd nodig om eerst het losrij terrein in zich op te nemen anders loopt ie daar alleen maar te stuiteren met zn hoofd omhoog....en eer dat ie daar weer aan gewend is kan ik beginnen en dan moet ie nog helemaal regelmatig worden en een beetje fatsoenlijk in de aanleuning....ben er dus altijd nogal lang mee bezig...
)