Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aangezien hier al heel veel topics over zijn.Olympus_ schreef:Ik kaats de vraag even terug als je het niet erg vindaangezien hier al heel veel topics over zijn.
Ik ben wel nieuwsgierig namelijk waarover die discussie ontstond, oftewel: hoe laat jíj je paard aan de teugel lopen?

Olympus_ schreef:Ik zie dat je je post veranderd hebt dus mijn vraag is niet echt meer van toepassing.
Als je de druk loslaat en hij komt met zijn hoofd omhoog doe je iets niet goed. Jij rijd je paard aan de teugel in de verkeerde volgorde dan. Van voor naar achter ipv achter naar voor. Nageeflijkheid komt altijd voort vanuit een actieve achterhand. Daar is impuls en ontspanning voor nodig, geen druk in de mond. Veel paarden gaan dan wel 'aan de teugel' maar van nageeflijkheid en aanleuning is geen sprake, het paard loopt dan in een zogenaamde valse knik.
Hoe ik mijn paard aan de teugel laat lopen? Teugels op maat, voorwaarts paard, impuls van achter naar voren, meegaande hand die niet trekt et voila
Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar je moet echt op een andere manier je paard gaan rijden als ik dit zo lees.
Edit: ik heb wel druk, als je het al druk kunt noemen. De activiteit van de achterhand vang ik op van voren waardoor hij aan de teugel gaat lopen. Die activiteit moet je dan ook weer niet verloren laten gaan door je teugels veel te lang te laten.