Paard blijft ontsnappen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rhanasasja

Paard blijft ontsnappen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 12:34

Hallo lieve mensen,

Ik heb jullie advies nodig!!!
Ik rij op 2 fjorden: Wayna & Claire, moeder & dochter.
Ik rij op dochter, en mijn vriendin en moeder rijden op Wayna (moeder).
Nu is het zo, dat Wayna een hoefijzer verloren is. Daarom kan ze niet rijden (tot woensdag, dan komt de hoefsmid)
vroeger werd er alleen op wayna gereden, claire was nog niet ingereden, dat heb ik 1 maand geleden gedaan.
Nu word Wayna jaloers, omdat er nu niet op haar gereden wordt (door hoefijzer, vriendin op vakantie)
Dus probeert ze (en het lukt ook) om uit te breken als ik Claire uit de wei haal, en er weer in zet.
Ze beukt me gewoon aan de kant, met haar lompe kracht. Dan rent ze kei hard naar de stallen, om te kijken of er eten is. En dan komt ze weer terug, maar ondertussen wordt Claire dan mega onrustig, en wordt ik gebeukt, en geplet, waardoor ik vol blauwe plekken en schaafwonden thuiskom. What to do??
Ik kan Wayna wel elke keer vast gaan binden, maar dat duurt ze lang, en ben ik bang dat ze zichzelf verwond, omdat ze zo hard gaat trekken.
Ik kan niet gaan rijden, maar ik wil zo graag, en Claire wil ook graag.
Ik kan ook elke keer hulp vragen om Wayna vast te houden, maar ja, das ook niet echt een optie.

Het vervelendste van alles vind ik nog, dat ik helemaal gestresst wordt, en boos wordt op Wayna & Claire. En dat wil ik niet, want claire doet eigenlijk niks. Maar het is zo moeilijk om in zo'n geval rustig te blijven. Ze zijn zo sterk en vet.

WHAT TO DO??????? ;(
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-08-10 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

troi

Re: Paard ontsnapt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:41

Opvoeden die hap.. Jij bent blijkbaar de baas niet en dat moet je veranderen. Zoek maar eens op grondwerk.

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 12:44

troi schreef:
Opvoeden die hap.. Jij bent blijkbaar de baas niet en dat moet je veranderen. Zoek maar eens op grondwerk.

Maar het is de bedoeling, dat ik op claire rij, en me met claire bezig hou. Dat is mijn verzorgpony.
Ik wil niet de hele tijd bezig zijn met wayna, omdat mevrouwtje jaloers is. Ik mag wel dingen met wayna doen, maar ik kan het niet zo goed met haar vinden, heb geen klik. Claire en ik wel.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:45

Hallo,
Lastig! Ik zou iemand anders mee vragen die het andere paard tegenhoudt. Ben je nu denk ik toch het meeste mee geholpen, omdat je het in je eentje even niet voor elkaar krijgt.

Anders zou je ook het volgende kunnen doen:
In de wei, beide paarden een halster om. Samen mee naar de stallen. Mevrouw Lomperik op stal zetten, en met je andere paardje gaan trainen.

En misschien nog een optie:
Mevrouw Lomerik uit de wei halen, op stal zetten, ander paard uit de wei halen en gaan trainen. Na trainen dit paard weer terug zetten, en daarna ander paard uit de stal halen.

Het zit natuurlijk wel in een stuk opvoeding, maar ik kan me voorstellen dat je dit niet in 1 keer opgelost krijgt.

Succes ermee!

Paan

Re: Paard ontsnapt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:48

Denk dat de oplossing van Gooya op dit moment het beste is tot je vriendin weer van vakantie terug is. Ze zal inderdaad een stukje extra opvoeding nodig hebben, maar als dat niet jouw verzorgpaard is, zou ik dat overlaten aan de verzorgster.

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 12:58

Gooya schreef:
Hallo,
Lastig! Ik zou iemand anders mee vragen die het andere paard tegenhoudt. Ben je nu denk ik toch het meeste mee geholpen, omdat je het in je eentje even niet voor elkaar krijgt.

Anders zou je ook het volgende kunnen doen:
In de wei, beide paarden een halster om. Samen mee naar de stallen. Mevrouw Lomperik op stal zetten, en met je andere paardje gaan trainen.

En misschien nog een optie:
Mevrouw Lomerik uit de wei halen, op stal zetten, ander paard uit de wei halen en gaan trainen. Na trainen dit paard weer terug zetten, en daarna ander paard uit de stal halen.

Het zit natuurlijk wel in een stuk opvoeding, maar ik kan me voorstellen dat je dit niet in 1 keer opgelost krijgt.

Succes ermee!

Heel erg bedankt, dit ga ik eens proberen, maar meer ideeen zijn altijd welkom. Ik ga het eens proberen...