Ik heb jullie advies nodig!!!
Ik rij op 2 fjorden: Wayna & Claire, moeder & dochter.
Ik rij op dochter, en mijn vriendin en moeder rijden op Wayna (moeder).
Nu is het zo, dat Wayna een hoefijzer verloren is. Daarom kan ze niet rijden (tot woensdag, dan komt de hoefsmid)
vroeger werd er alleen op wayna gereden, claire was nog niet ingereden, dat heb ik 1 maand geleden gedaan.
Nu word Wayna jaloers, omdat er nu niet op haar gereden wordt (door hoefijzer, vriendin op vakantie)
Dus probeert ze (en het lukt ook) om uit te breken als ik Claire uit de wei haal, en er weer in zet.
Ze beukt me gewoon aan de kant, met haar lompe kracht. Dan rent ze kei hard naar de stallen, om te kijken of er eten is. En dan komt ze weer terug, maar ondertussen wordt Claire dan mega onrustig, en wordt ik gebeukt, en geplet, waardoor ik vol blauwe plekken en schaafwonden thuiskom. What to do??
Ik kan Wayna wel elke keer vast gaan binden, maar dat duurt ze lang, en ben ik bang dat ze zichzelf verwond, omdat ze zo hard gaat trekken.
Ik kan niet gaan rijden, maar ik wil zo graag, en Claire wil ook graag.
Ik kan ook elke keer hulp vragen om Wayna vast te houden, maar ja, das ook niet echt een optie.
Het vervelendste van alles vind ik nog, dat ik helemaal gestresst wordt, en boos wordt op Wayna & Claire. En dat wil ik niet, want claire doet eigenlijk niks. Maar het is zo moeilijk om in zo'n geval rustig te blijven. Ze zijn zo sterk en vet.
WHAT TO DO???????