iemand ervaring met draakpony tijdens buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chesster

iemand ervaring met draakpony tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:29

als ik met m`n pony alleen ga buitenrijden dan vindt hij alles eng(niet dat dat heel erg is)maar altijd als hij iets eng vindt doet hij z`n hoofd in de lucht en draait hij zich om en gallopeert terug naar huis. Maar hij niet terug te krijgen je kan hem ook niet omtrekken want hij is dan onstuurbaar of hij doet gewoon alsof hij bomen en sloten enz. niet ziet. En het is al helemaal gevaarlijk omdat ik ook over een dijk moet. Maar als ik met de trailer weg ga dan doet hij het niet zo extreem omdat hij dan niet weet hoe hij naar huis moet :P
oja met andere pony is hij wel braaf, maarja ik wil ook alleen kunnen buitenrijden ;) iemand handige tips? :(:)

EngeltjeS

Re: iemand ervaring met draakpony tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:30

Ik zou iemand mee nemen, die aan de hand mee loopt. Zo heeft je pony ook steun aan een iemand.

Maar ik denk dat je ook kan afwisselen met een volgorde van de groep. Rijd je weleens in een groep? Waar rijd je dan? Achteraan, midden of voorop?
Door te wisselen, leren jullie samen veel van elkaar. Dat bouwt meer vertrouwen.

chesster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:44

ja dat is inderdaad wel een goed idee dat er iemand anders meegaat. en in een groep wissel ik altijd ja. De laatste keer ging ik voorop omdat hij dat ook spannend vindt. En dat ging best goed, maar toen we aan het galloperen waren maakte hij een noodstop en draaide zich om en wou weg rennen. Maar ik voel het meestal wel aankomen en weet dat hij bijna altijd rechtsom wegdraait maar behalve goed been aan de linkerkant en iets strakkere teugel aan de linkerkant kan ik niet doen op dat moment.

linda_arnold

Re: iemand ervaring met draakpony tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:50

En eb een martingaaltje om zodat hij z'n hoofd niet meer in de lucht kan doen?

chesster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:09

linda_arnold schreef:
En eb een martingaaltje om zodat hij z'n hoofd niet meer in de lucht kan doen?

ja heb ik al gedaan en ook een thiedeman al geprobeert. Maar dan lukt het hem moeilijk maar dan doet hij alsof hij obstakels niet ziet. Dan rent hij bijv. gewoon zo op een boom af dat je been er net niet keihard tegen aan komt ofzo