Laarzen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linnie28

Laarzen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:21

Hee,

Ik ga morgen naar een ruitersportzaak om leren laarzen te gaan kopen.
Maar ik wil dus even weten wat voor laarzen jullie hebben hoe duur ze waren en ervaringen van jullie.
Mijn buget is niet heel groot dus ik wil wel goede dat ik niet over een paar maanden weer niewe moet kopen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt.

linnie28

Re: Laarzen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:21

Als je een foto hebt zou het fijn zijn als je die erbij doet.

liefs

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:45

hoe groot ís je budget?
want voor iets van 80 euro heb je geen laarzen denk ik die het lang houden ;)

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:46

elias schreef:
hoe groot ís je budget?
want voor iets van 80 euro heb je geen laarzen denk ik die het lang houden ;)

ik heb een buget van niet meer dan 160 euro.

ongeveer dan iets meer kan ik overwegen als ze perfect zijn.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:48

Dat is eigenlijk best weinig voor goede leren rijlaarzen.
Je ziet er veel van 200 a 300 euro.
Maar af en toe zie je ook superlaarzen van ongeveer 100 euro!

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:50

Jatoby schreef:

nou ik weet dat ze er ook goedkoper zijn. heb eht op stal al een beetje rond gevraagt en heb op internet ook al een één en ander gezien.

maar ik wil gewoon weten wat voor laarzen jullie hebben.
en jullie commentaar.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:51

ik ging er ook heen (met mn ouders) met een budget van ongeveer 160 euro, maar die laarzen pastten niet, dus toen keek ik naar petries, van 245 euro, die passen super, maar lagen wel buiten het budget, toen had de winkeleigenaar er zelf 215 van gemaakt, haha :)

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:52

elias schreef:
ik ging er ook heen (met mn ouders) met een budget van ongeveer 160 euro, maar die laarzen pastten niet, dus toen keek ik naar petries, van 245 euro, die passen super, maar lagen wel buiten het budget, toen had de winkeleigenaar er zelf 215 van gemaakt, haha :)

haha dat is altijd fijn.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:56

linnie28 schreef:
Jatoby schreef:

nou ik weet dat ze er ook goedkoper zijn. heb eht op stal al een beetje rond gevraagt en heb op internet ook al een één en ander gezien.

maar ik wil gewoon weten wat voor laarzen jullie hebben.
en jullie commentaar.

Ja, altijd.
Tuurlijk kan je ze ook voor jouw prijs krijgen.
Het is maar net wat je wensen zijn etc.

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:58

Nouja ik ben fijn dat je dat zegt. Want ik heb bij mij op stal ook al gehoort die hebben ze op maat laten maken en dat heeft totaal maar 160 euro gekost.
Laatst bijgewerkt door linnie28 op 15-08-10 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:58

Ik heb Ariat bromont H2O, met een stoffen binnenkant, dus ze zijn niet geheel uit leer. Sommige vinden het lelijk omdat er stof op zit, maar eigenlijk rijd het heel erg fijn, en schuurt er ook niks op je zadel. En als je een beetje zwabbel beentjes hebt (dat je je knie er niet aan kan houden) is het ook fijn, omdat die stof aan het zadel blijft 'plakken'. Ze zijn wel 280 euro. Zou je misschien van iemand wat kunnen lenen? Als je nu een goede investering doet heb je er jaren profijt van. Ik weet dat niet altijd alles goedkoop = duurkoop. Maar met schoenen en laarzen, vind ik dat wel belangrijk.

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:00

kabwan schreef:
Ik heb Ariat bromont H2O, met een stoffen binnenkant, dus ze zijn niet geheel uit leer. Sommige vinden het lelijk omdat er stof op zit, maar eigenlijk rijd het heel erg fijn, en schuurt er ook niks op je zadel. En als je een beetje zwabbel beentjes hebt (dat je je knie er niet aan kan houden) is het ook fijn, omdat die stof aan het zadel blijft 'plakken'. Ze zijn wel 280 euro. Zou je misschien van iemand wat kunnen lenen? Als je nu een goede investering doet heb je er jaren profijt van. Ik weet dat niet altijd alles goedkoop = duurkoop. Maar met schoenen en laarzen, vind ik dat wel belangrijk.

Jaa, ik wil ook wel een goede aankoop doen maarja, ben nog maar 15 en het geld groeit me niet op mijn rug ik krijg nu een deel van mijn moeder en de rest betaal ik zelf. ik krijg iets van 120 van mijn moeder. en de rest ik dus voo mij.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:02

Oke, sorry wist niet dat je pas 15 bent. Je voeten kunnen dan ook nog groeien en als je fanatiek gaat sporten dan krijg je bijvoorbeeld dikkere kuiten. Dan is het wel handig om goedkope te halen. Dadelijk ben je een jaartje verder en dan heb je toch weer andere nodig. :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:05

ik ben 14 en ik heb ook leren laarzen

Maar ik heb de petries met rits en veter ( uit me hoofd de Glasgow) Ik was 250 euro kwijt.

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:07

kabwan schreef:
Oke, sorry wist niet dat je pas 15 bent. Je voeten kunnen dan ook nog groeien en als je fanatiek gaat sporten dan krijg je bijvoorbeeld dikkere kuiten. Dan is het wel handig om goedkope te halen. Dadelijk ben je een jaartje verder en dan heb je toch weer andere nodig. :)

haha, had ik er misschien bij moeten zetten. sorry.

heb ook geen eigen paard mij rijd wel bijna elke dag. rijd nu ongeveer 4 paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:07

Ik heb anky Petrie's, volgens mij waren ze 325. Denk idd dat 160 euro voor leren dressuurlaarzen best weinig is..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-10 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:08

AmySP schreef:
Ik heb anky elegance, volgens mij waren ze 325. Denk idd dat 160 euro voor leren dressuurlaarzen best weinig is..

Ik wil ook geen dressuurlaars. ik wil een veelzijdigheids laars. want spring de helft van de tijd.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:08

Ik heb de softjumpers van Derby (een bruin paar en een zwart paar). Die zijn ongeveer 330 euro. Erg mooi en fijn met rijden. Je hoeft ze niet in te lopen oid.
Maar die vallen een beetje buiten je budget zo te lezen.

Bij Divoza hebben ze leren laarzen voor maar 100 euro van het merk mondoni. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien is het wel wat voor je. Valt in ieder geval wel ruim binnen je budget. Er loopt een topic over: [RUI] Divoza leren rijlaarzen , daar staan vast veel ervaringen in :)

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:28

Jetske_ schreef:
Ik heb de softjumpers van Derby (een bruin paar en een zwart paar). Die zijn ongeveer 330 euro. Erg mooi en fijn met rijden. Je hoeft ze niet in te lopen oid.
Maar die vallen een beetje buiten je budget zo te lezen.

Bij Divoza hebben ze leren laarzen voor maar 100 euro van het merk mondoni. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien is het wel wat voor je. Valt in ieder geval wel ruim binnen je budget. Er loopt een topic over: [RUI] Divoza leren rijlaarzen , daar staan vast veel ervaringen in :)

Heel erg bedankt voor de link.

ik heb al eerder laarzen bestald daar maar die waren veels te hoog. en dat dan wel met mijn 1.75! maar ik wil nu dus echt gaan passen. jammer genoeg zijn de divoza winkels niet echt voor mij in de buurt. woon namelijk in de buurt van R´dam. en ga dus eigelijk altijd naar de Hyporama.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:29

Alsjeblieft :)
Hmm is Zoetermeer ook ver voor je?

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:30

Jetske_ schreef:
Alsjeblieft :)
Hmm is Zoetermeer ook ver voor je?

best wel ja!

is daar een leuke winkel dan?

of zit daar een divoza?

oeke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:34

Je zou natuurlijk ook 2e handse kunnen kopen!
Op marktplaats even rondsnuffelen zou ik zeggen, dan zie je zeker wat binnen je budget, en als je er dan over een jaartje uitgegroeid bent is dat dus niet zo erg (voor je portemonnee!!!)

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:36

hazenveld schreef:
Je zou natuurlijk ook 2e handse kunnen kopen!
Op marktplaats even rondsnuffelen zou ik zeggen, dan zie je zeker wat binnen je budget, en als je er dan over een jaartje uitgegroeid bent is dat dus niet zo erg (voor je portemonnee!!!)

Heel erg bedankt.

maar ik heb dus een beetje rare maat...

ik heb voetmaat 42!!!!
En heb een hele smalle kuit,(lijk net een clown soms) dus d=ik heb heel marktplaats al rond gezocht maar niks gevonden.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:41

Hoevaak wil je de laarzen gebruiken? Wil je er elke dag mee rijden? Ik rij nu op een manege (1 keer per week) en ik heb die leren laarzen van Divoza,
ik krijg binnenkort een eigen paard en ben van plan andere aan te schaffen. Mijn ervaring is nl. met de laarzen van Divoza dat ze aan
de binnenkant heel snel vaal en lelijk worden, en dat terwijl ik maar 1x per week rij (ik onderhoud ze ook goed). Maar, dat is mijn ervaring,
ik zou idd even kijken in dat ene topic.
Of je moet misschien nog even iets doorsparen totdat je Petrie's ofzo kunt kopen, kosten denk ik zo'n 250 euro, is wel wat
meer maar dan heb je er wel veel langer plezier van denk ik! :)

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:43

Merel___ schreef:
Hoevaak wil je de laarzen gebruiken? Wil je er elke dag mee rijden? Ik rij nu op een manege (1 keer per week) en ik heb die leren laarzen van Divoza,
ik krijg binnenkort een eigen paard en ben van plan andere aan te schaffen. Mijn ervaring is nl. met de laarzen van Divoza dat ze aan
de binnenkant heel snel vaal en lelijk worden, en dat terwijl ik maar 1x per week rij (ik onderhoud ze ook goed). Maar, dat is mijn ervaring,
ik zou idd even kijken in dat ene topic.
Of je moet misschien nog even iets doorsparen totdat je Petrie's ofzo kunt kopen, kosten denk ik zo'n 250 euro, is wel wat
meer maar dan heb je er wel veel langer plezier van denk ik! :)

nou ik rijd ongeveer 5 keer per week!
maar wat net al is gezegt ik krijg nog andere maten ik groei nog waarscheinlijk wel iets in de breedte.

maar toch bedankt!