Ik ben namelijk maar 1.55m, maar ik heb nu een gigantisch leuk bijrijdpaard gevonden (
), alleen deze zit zo rond de 1.70. 2 jaar geleden heb ik een klein foutje gemaakt tijdens het opstappen, waardoor ik mijn knieschijf uit de kom draaide en 3 weken gips volgde. Daardoor gaat het niet zo heel makkelijk meer
Nou gebruikte ik altijd de techniek om de beugels langer te doen en dan op te stappen, en op het paard de beugels weer goed te doen, máár:
1. Paard vind halthouden nogal lastig
Dus dat gaat niet zo makkelijk om te paard de beugels nog te verstellen.2. De beugelriemen moeten omgeslagen worden omdat ze anders te lang zijn, en dat gaat al helemaal niet zo makkelijk

Nou geeft het niet als het de komende tijd nog moet met hulp van de grond, maar over een tijdje moet ik gewoon zelfstandig dat paard gaan rijden en dan is het wel zo makkelijk dat ik er gewoon zo op kan stappen met mijn beugels al op maat.
Maar waar kun je nou goede, niet al te dure opstapkrukjes kopen? De ruitersportzaak waar ik normaal naartoe ga is nu helaas dicht vanwege verbouwing, en volgens mij hebben ze ze daar ook niet....
Alvast bedankt
Zo'n houten trapje achtig ding, heel fijn

.
Want alleen op het kortste gaatje zijn ze nog net te lang. Maar dat gaat dus alleen als je ernaast staat, dus moet dat vóór het rijden al gebeuren...
Nee volgens mij niet.