Vergoeding Juryleden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

El_Paso2009

Vergoeding Juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 09:10

Ik weet dat er al een topic over is, maar ik vindt dat veel verenigingen nog niet goed op de hoogte zijn van de vergoedingen.
Ik was een paar weken geleden ergens aan het jureren en van half 2 tot half 7 aanwezig geweest, dus 5 uur en dat betekend 18,75 vergoeding exclusief reiskostenvergoeding. Wisten ze niks vanaf en wilde ze eerst navragen etc, dus gewoon 15 euro en reiskosten gekregen. En nu weet ik wel dat we het voor onze hobby doen en niet voor het geld, maar als dit elke keer gebeurd dat loopt je toch behoorlijk wat mis. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt en hoe gaan jullie hier mee om?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:19

Even een uitdraai maken van het artikel op de site van de KNHS waar de vergoedingen op vermeld staan. Doen de vereniging dan nog moeilijk even een melding maken op het juryrapport.
Verder is de vergoeding niet zo heel hoog, een "hoop" ( Een paar euro) mislopen is dus wel een beetje overdreven ;) Maar ik ben het wel met je eens dat je op zijn minst mag verwachten dat je krijgt waar je recht op hebt.

Fitzroy

Re: Vergoeding Juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:22

Ach, zelfs bij de RK in Utrecht gaven ze standaard een dagdeel terwijl ik toch echt een uur langer aanwezig was. Ik heb daar niet moeilijk over gedaan maar eigenlijk klopt dat ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:12

Ik heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat ik over de 4 uur heen kwam, maar sowieso vragen ze hier heel vaak gewoon het totaalbedrag wat je hebben wil, dus dan kan je het er gewoon bij in rekenen :j
Ik denk dat ik het gewoon op een dagdeel zou laten ook, die paar euro en die ene keer dat het een keer voor kan komen..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:45

Inderdaad erg apart.
Misschien is het een idee om het stukje van de KNHS site te printen en mee te nemen?

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 20:17

Heb nu ook maar dat stukje van de KNHS uitgeprint en bij mn spullen gestopt, vindt het ook niet zo erg als het een keer gebeurd hoor, maar ze moeten er wel van op de hoogte zijn...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:19

Inderdaad, maarja, op welke manier houdt de KNHS haar officials op de hoogte? Misschien is dat ook wel te 'digitaal'.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:08

Ik heb ook nog niet meegemaakt dat ik ergens langer dan 4 uur zat, maar veel vereniging sturen van te voren nog een deklaratieformulier waarin je een dagdeel moet invullen, deze verenigingen zijn dan dus niet exact op de hoogte!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:51

Ik kreeg laatst een uur extra betaald omdat ik incl. half uur ervoor en half uur erna er meer dan 4 uur gezeten had.
Ik werd er gewoon even stil van.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:42

jury schreef:
Ik kreeg laatst een uur extra betaald omdat ik incl. half uur ervoor en half uur erna er meer dan 4 uur gezeten had.
Ik werd er gewoon even stil van.

en zo hoort het ook,
Voor het geld hoeven we het niet te doen, dus als we er langer zijn vind ik ook dat we gewoon moeten krijgen waar we recht op hebben :+

de vergoeding is al zo laag

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:50

Ik moet morgen jureren, maar door weersomstandigheden hebben ze het programma aangepast. Ze belden of ik het erg vond wat meer combinaties te beoordelen, in totaal dan 34. Anders hadden ze voor een stuk of 7 combinaties een aparte jury moeten laten komen. Ze zei dat ik daarmee wel over de 4 uur zou zitten, en dat ze me gewoon twee dagdelen uit zal betalen. Dat vind ik netjes, ze gaat dan dus gewoon goed met haar juryleden om!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:57

Ik heb vandaag weer 5 euro tip gekregen en een doos merci's. En dat terwijl ik helaas maar 3 combinaties winst kon geven over de hele ochtend.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:07

jury schreef:
Ik heb vandaag weer 5 euro tip gekregen en een doos merci's. En dat terwijl ik helaas maar 3 combinaties winst kon geven over de hele ochtend.

Wat is de uiterste houdbaarheidsdatum op de Merci`s ? ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:07

Heb ik niet naar gekeken, ben jij er wel eens ziek van geweest?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:13

jury schreef:
Heb ik niet naar gekeken, ben jij er wel eens ziek van geweest?

Nee, maar ik kijk tegenwoordig standaard op de datum, en je wil niet weten hoeveel er gelijk de kliko in konden . :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:16

goede tip!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:20

even over een vergoeding..
ik heb meestal een eigen schrijfster mee..
nou die gaat tegen woordig ook liever nie altijd meer mee.. die krijgen echt niks.. als ze geluk heeft een dank je wel maar dat vaak nog niet eens.. echt asociaal

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:25

ayhno schreef:
nou die gaat tegen woordig ook liever nie altijd meer mee.. die krijgen echt niks.. als ze geluk heeft een dank je wel maar dat vaak nog niet eens.. echt asociaal

Dat is toch logisch? Hun eigen schrijvers betalen ze toch ook niet? Het is wel logisch dat zij net als jij gewoon drankjes en eten aangeboden krijgt, maar verder toch niets?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:33

Ik heb ook nog nooit geen problemen gehad met betalen.
Vorige week kreeg ik als extra een bloemstuk waar je U tegen zegt, echt te gek. Ze wouden mij volgend jaar weer graag hebben :Y)

Ik ga ook vaak mee schrijven en krijg meestal wat extra's van de jury, in de geest van een doos chocola of een bloemetje, ik doe het gewoon voor de lol, het is altijd gezellig en leer er ook nog wat van ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:39

Vandaag kreeg iedereen een doos drop of chocola mee, ook de schrijvers, en daarbij maakte het niet uit wie die schrijver geregeld had!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:16

Martenique schreef:
ayhno schreef:

Dat is toch logisch? Hun eigen schrijvers betalen ze toch ook niet? Het is wel logisch dat zij net als jij gewoon drankjes en eten aangeboden krijgt, maar verder toch niets?

een dank je wel is toch het minste...
zelfs dat gebeurd vaak niet eens

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:51

Ja, dat merk ik ook.....
Een dank je wel is vaak ver gezocht. :o

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:56

Nou idd. Eigelijk vind ik het gewoon asociaal.
Niet alle verenigingen doen dat hoor!
Maar ze verdienen genoeg met zo'n concour.. dan kan er toch wel een kleine blijk van waardering af?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:59

Dat ze genoeg verdienen met een cc wil ik niet zeggen, maar niet eens je schrijvers bedanken dat vind ik niet kunnen :n

Laatst op de Overijsselse geschreven, maar ze zien je niet eens staan :? Zelfs geen dank je wel; maar wel een bos bloemen voor de jury, die heeft daarom maar bij mij 3 weken op tafel gestaan. Jurylid waar ik mee mee was vond het ronduit schandalig en gaat daar ook nooit weer jureren :n

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:02

Ik heb een keer mijn lunchpakket en soep met mijn schrijfster moeten delen.............. kreeg wel twee lepels.
Terwijl ze gevraagd hadden of ik alsjeblieft een schrijfster mee wou nemen!

Waarom staat bij de Gelderse dekhengsten op de Bokt=WiKi dat Ahoy niet meer dekt? Ik heb toch echt een drachtige merrie van hem......... bovendien een aantal hengsten die allang hemelen........