Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anique_Vaandrig schreef:Als je gewoon tussen de paarden start start je inderdaad twee proeven. De ene maand proef 3 en 4, de andere maand 5 en 6.
kleinvosje schreef:Inderdaad, voorin het proevenboekje staat welke proeven er gereden moeten worden. De eerste twee zijn alleen voor A/B pony's, ik denk niet voor jou van toevassing. Dan heb je in jan, feb, mrt de proeven 3 en 4, in apr,mei,jun de proeven 5 en 6, jul, aug, sep 4 en 3, okt, nov, dec 6 en 5. De eerstgenoemde proef is de verplichte proef, als je maar 1 proef rijdt moet je die doen. Op http://www.dressuurproeven.nl staat ook alles uitgelegd!
jury schreef:Anique_Vaandrig schreef:Als je gewoon tussen de paarden start start je inderdaad twee proeven. De ene maand proef 3 en 4, de andere maand 5 en 6.
wisselt niet meer per maand maar per kwartaal
nog maar 4 proeven per klasse
A/B aparte proeven voor B of voor hoger vaak de proeven van een lagere klasse.
zie ook http://www.dressuurproeven.nl voor een overzicht te rijden proeven en de proeven zelf
Appelsapje schreef:Nou , begin december verhuizen we weer naar nederland en dan wil ik dan weer wedstrijden rijden!
Ik keek dus even op de site van knhs om de proeven te bekijken maar nu zag ik raars.
Normaal als ik een wedstrijd topic zie van iemand dan zijn het tijdens een wedstrijd altijd 2 proeven toch?
Nu zag ik dit voor bv : B
B A/B pony proef 1 protocol . pfd
B A/B pony proef 2 protocol . pdf
B proef 3 protocol . pdf
B proef 4 protocol . pdf
B proef 5 protocol . pdf
B proef 6 protocol . pdf
Welke 2 zijn de juiste ??
(is mischien een domme vraag maar ik heb altijd wedstrijden in portugal gereden en daar is het toch ietsjes anders)
secricible schreef:Even een kantlijn
Veel mensen zijn gewend om altijd 2 proeven te rijden. Ik heb altijd wedstrijden gereden in Limburg, daar was het dus helemaal neit gewoon om 2 proeven te rijden, eigenlijk altijd 1 en met hoge uitzondering eens twee... Dus ga niet altijd van 2 proeven uit
BrankaZ schreef:Schijnt dat daarom mensen de Afsluitdijk oversteken en liever in Noord Holland starten.