Het zijn toch 2 proeven , of niet ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Appelsapje

Het zijn toch 2 proeven , of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:10

Nou , begin december verhuizen we weer naar nederland en dan wil ik dan weer wedstrijden rijden!
Ik keek dus even op de site van knhs om de proeven te bekijken maar nu zag ik raars.
Normaal als ik een wedstrijd topic zie van iemand dan zijn het tijdens een wedstrijd altijd 2 proeven toch?
Nu zag ik dit voor bv : B

B A/B pony proef 1 protocol . pfd
B A/B pony proef 2 protocol . pdf
B proef 3 protocol . pdf
B proef 4 protocol . pdf
B proef 5 protocol . pdf
B proef 6 protocol . pdf

Welke 2 zijn de juiste ??

(is mischien een domme vraag maar ik heb altijd wedstrijden in portugal gereden en daar is het toch ietsjes anders)

Udo2001

Re: Het zijn toch 2 proeven , of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:12

Die cijfers geven de te verrijden proef in het boekje aan. Je hebt vier proeven die elke 3 maanden veranderen in volgorde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:13

Als je gewoon tussen de paarden start start je inderdaad twee proeven. Om de drie maanden proef 3 en 4, de andere drie maanden 5 en 6.

Edit: foutje in bericht :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-08-10 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Udo2001

Re: Het zijn toch 2 proeven , of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:14

Nee, eerste 3 maanden van het jaar is het 3 en 4.
De opvolgende 3 maanden 5 en 6. Daarna weer 4 en 3, en de laatste 3 maanden is het 6 en 5.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:15

De proeven die je opnoemt zijn inderdaar de proeven voor de B-klasse.
Er is een schema dat die wisselingen per 3 maanden doorgeeft, staat waarschijnlijk ook wel op de site.
Volgens mij is het voor juli,augustus en september eerst proef 4 en dan proef 3

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:15

Inderdaad, voorin het proevenboekje staat welke proeven er gereden moeten worden. De eerste twee zijn alleen voor A/B pony's, ik denk niet voor jou van toevassing. Dan heb je in jan, feb, mrt de proeven 3 en 4, in apr,mei,jun de proeven 5 en 6, jul, aug, sep 4 en 3, okt, nov, dec 6 en 5. De eerstgenoemde proef is de verplichte proef, als je maar 1 proef rijdt moet je die doen. Op http://www.dressuurproeven.nl staat ook alles uitgelegd!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:16

Anique_Vaandrig schreef:
Als je gewoon tussen de paarden start start je inderdaad twee proeven. De ene maand proef 3 en 4, de andere maand 5 en 6.

wisselt niet meer per maand maar per kwartaal
nog maar 4 proeven per klasse
A/B aparte proeven voor B of voor hoger vaak de proeven van een lagere klasse.
zie ook http://www.dressuurproeven.nl voor een overzicht te rijden proeven en de proeven zelf

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:16

Even een kantlijn :)
Veel mensen zijn gewend om altijd 2 proeven te rijden. Ik heb altijd wedstrijden gereden in Limburg, daar was het dus helemaal neit gewoon om 2 proeven te rijden, eigenlijk altijd 1 en met hoge uitzondering eens twee... Dus ga niet altijd van 2 proeven uit :)

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:20

kleinvosje schreef:
Inderdaad, voorin het proevenboekje staat welke proeven er gereden moeten worden. De eerste twee zijn alleen voor A/B pony's, ik denk niet voor jou van toevassing. Dan heb je in jan, feb, mrt de proeven 3 en 4, in apr,mei,jun de proeven 5 en 6, jul, aug, sep 4 en 3, okt, nov, dec 6 en 5. De eerstgenoemde proef is de verplichte proef, als je maar 1 proef rijdt moet je die doen. Op http://www.dressuurproeven.nl staat ook alles uitgelegd!

dankjewel voor je uitleg! Idd ik heb gewoon een paard van 1m63.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:20

jury schreef:
Anique_Vaandrig schreef:
Als je gewoon tussen de paarden start start je inderdaad twee proeven. De ene maand proef 3 en 4, de andere maand 5 en 6.

wisselt niet meer per maand maar per kwartaal
nog maar 4 proeven per klasse
A/B aparte proeven voor B of voor hoger vaak de proeven van een lagere klasse.
zie ook http://www.dressuurproeven.nl voor een overzicht te rijden proeven en de proeven zelf

Ik zag het net ja. Heel blond, heb even mijn bericht aangepast!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:25

Appelsapje schreef:
Nou , begin december verhuizen we weer naar nederland en dan wil ik dan weer wedstrijden rijden!
Ik keek dus even op de site van knhs om de proeven te bekijken maar nu zag ik raars.
Normaal als ik een wedstrijd topic zie van iemand dan zijn het tijdens een wedstrijd altijd 2 proeven toch?
Nu zag ik dit voor bv : B

B A/B pony proef 1 protocol . pfd
B A/B pony proef 2 protocol . pdf
B proef 3 protocol . pdf
B proef 4 protocol . pdf
B proef 5 protocol . pdf
B proef 6 protocol . pdf

Welke 2 zijn de juiste ??

(is mischien een domme vraag maar ik heb altijd wedstrijden in portugal gereden en daar is het toch ietsjes anders)

Nee hoor. Dat kan per wedstrijd verschillen. Bij ons in de regio kun je meestal maar 1 proef rijden. Je moet dus even in het vraagprogramma kijken of er 1 of 2 proeven verreden worden op de betreffende wedstrijd.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:27

secricible schreef:
Even een kantlijn :)
Veel mensen zijn gewend om altijd 2 proeven te rijden. Ik heb altijd wedstrijden gereden in Limburg, daar was het dus helemaal neit gewoon om 2 proeven te rijden, eigenlijk altijd 1 en met hoge uitzondering eens twee... Dus ga niet altijd van 2 proeven uit :)

Kleinigheid maar het is een kanttekening ;)
En persoonlijk zou ik dan liever niet starten. Ik heb met mijn schimmel enorm veel werk om hem toonbaar te maken en als je dan maar 1 proefje kan rijden is het relatief gezien nog veel meer werk....
Maar heb het vaker gehoord, ook in Friesland gebeurt dat regelmatig. Schijnt dat daarom mensen de Afsluitdijk oversteken en liever in Noord Holland starten.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:41

BrankaZ schreef:
Schijnt dat daarom mensen de Afsluitdijk oversteken en liever in Noord Holland starten.

Klopt, in Noord Holland is het altijd 2 proeven, zowel zomer als winter.

@secricible; Neem aan dat jullie in Limburg tijdens outdoor wedstrijden wel gewoon 2 proeven mogen rijden?

@TS; Als je weer in NL bent ga je vast op een pensionstal staan, daar rijden vast ook mensen wedstrijden en dan ga weer een keertje mee om te kijken. De vraagprogramma's van alle wedstrijden in NL staan tegenwoordig op www.startlijsten.nl. Van oktober t/m maart zijn de wedstrijden altijd binnen. Vanaf april t/m september zijn de wedstrijden buiten. Op www.dressuurproeven.nl kan je kijken wanneer je welke proeven moet rijden maar dit staat ook in het proevenboekje die je weer moet kopen.