Wedstrijden, hoe zit het allemaal in mekaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Wedstrijden, hoe zit het allemaal in mekaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 23:58

Hallo Bokkers,

Ik wil in de (verre) toekomst wedstrijden gaan rijden met mijn eigen paard, maar heb echt geen idee hoe alles in zijn werk gaat.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik heb niet echt de antwoorden kunnen vinden die ik zoek.

Wat zijn mijn vragen?
1. Wat heb je allemaal nodig om te kunnen starten (startkaart, coupons etc?) en hoe gaat dat allemaal in zijn werk?
2. Wat kost dat allemaal (per jaar, per keer)?
3. Moet je lid zijn van een rij-vereniging om te kunnen starten?
4. Hoe werkt het met niveau's, hoeveel winstpunten moet je hebben om hogerop te komen etc?

Even ter duidelijkheid, ik wil geen Anky worden en hoef niet hoog wedstrijden te lopen, ik wil me alleen wel verdiepen in het systeem en hoe alles in mekaar steekt. Ik had meer vragen maar kan hier nu niet meer zo 1,2,3 op komen.

Alvast bedankt voor de reactie's! +:)+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:15

Kijk eens in de wiki en op de site van de KNHS, daar kun je het antwoord op je vragen zelf opzoeken.

Parkietjee_

Re: Wedstrijden, hoe zit het allemaal in mekaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:12

1. Wat heb je allemaal nodig om te kunnen starten (startkaart, coupons etc?) en hoe gaat dat allemaal in zijn werk? Als je in de KNHS wilt starten, dan heb je wel een startkaart nodig. Wil je FNRS proeven rijden, dan moet je enkel een ruiterpaspoort hebben.

2. Wat kost dat allemaal (per jaar, per keer)? Dat hangt af op welke manege je rijd, meestal is het per keer tussen de 10 en 20 euro, maar het verschilt heel erg.

3. Moet je lid zijn van een rij-vereniging om te kunnen starten? Als je op die rijvereniging een wedstrijd wilt rijden meestal wel ja, maar op mijn manege hoeft het niet en kan heel veel verschillen.

4. Hoe werkt het met niveau's, hoeveel winstpunten moet je hebben om hogerop te komen etc? Als je FNRS proeven rijd, mag je erin komen tot de F6, maar je mag ook gewoon F1 gaan rijden. F1 tot F2 moet je 1 keer rijden, derest moet je bij ons 3 keer rijden. Het gaat tot F20. De proeven kan je kopen bij de manege waar je rijd, als die lid van de FNRS is. Bij KNHS moet je een startkaart hebben om mee te doen, je begint meestal in de B, maar volgens mij moet je een punt hebben in de F8 voordat je mee mag doen aan KNHS proeven. Het gaat van B, L1, L2, M1,M2,Z1, Z2. Bij elke proef moet je 20 winstpunten hebben om door te gaan.

Succes! Als je vragen hebt kun je mij een PB bericht sturen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:19