Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Andere soorten, waaronder de stalvlieg, dringen soms bij drukkend of dreigend weer de huizen binnen, met name op het platteland. Deze zijn hinderlijk doordat ze gevoelig kunnen steken, dwars door onze kleren heen. De gewone vliegen binnenshuis steken echter niet.
Paard is heel erg gevoelig op de huid. En volgens mij is de huid op de buik wat dunner dan op de rug.
IMJ schreef:Ik heb iets gevonden en ik qoute:Citaat:Andere soorten, waaronder de stalvlieg, dringen soms bij drukkend of dreigend weer de huizen binnen, met name op het platteland. Deze zijn hinderlijk doordat ze gevoelig kunnen steken, dwars door onze kleren heen. De gewone vliegen binnenshuis steken echter niet.
Ja dus...
IMJ schreef:Mijne had er vorige week ook veel meer last van dan anders. Was gewoon zielig, want ook hij was compleet gefocust op die beesten, zelfs tijdens het rijden. Hij heeft menig bokkensprong gemaakt!
Volgens mij kunnen ze steken of bijten.. begrijp anders ook niet waar de drama vandaan kwam!

IMJ schreef:Nee.. ze kunnen echt steken..
Ik heb het zelf eerlijk gezegd ook wel is gevoeld op stal. Meestal bij (zoals hierboven al staat) drukkend weer. Heel raar maar waar..
Een strontvlieg is anders dan de stalvlieg.
Tenminste, dat denken de vliegen, het is hier netjes en schoon, maar er zitten dus stalvliegen in ons huis. Janine1990 schreef:Google is mijn vriend, ik zie dat wat jij een stalvlieg noemt, inderdaad niet hetzelfde is als wat wij een strontvlieg noemen. Weer wat geleerd, ons huis is een stalTenminste, dat denken de vliegen, het is hier netjes en schoon, maar er zitten dus stalvliegen in ons huis.
Wat een gewone vlieg is volgens google, noemen wij een strontvlieg, en die zit bij de container, en op de paardenmest. Die komen alleen niet vaak in de buurt van mensen volgens mij.
Stalvlieg heeft mij iig nog nooit gestoken, hooguit gekieteld, wat al zwaar irritant is.
!IMJ schreef:Stlavlieg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stalvlieg
Ik stond een paar dagen geleden bij iemand te kijken, veel vliegen er omheen, en toen vielen die streepjes me al op. Ik dacht nog: 't zijn net kleine wespjes. En gezien het feit dat ze steken, zijn het dus écht net kleine wespjes
dorothea schreef:IMJ schreef:Stlavlieg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stalvlieg
Oooh, daar gaat mij een lichtje brandenIk stond een paar dagen geleden bij iemand te kijken, veel vliegen er omheen, en toen vielen die streepjes me al op. Ik dacht nog: 't zijn net kleine wespjes. En gezien het feit dat ze steken, zijn het dus écht net kleine wespjes
! IMJ schreef:Janine1990 schreef:Google is mijn vriend, ik zie dat wat jij een stalvlieg noemt, inderdaad niet hetzelfde is als wat wij een strontvlieg noemen. Weer wat geleerd, ons huis is een stalTenminste, dat denken de vliegen, het is hier netjes en schoon, maar er zitten dus stalvliegen in ons huis.
Wat een gewone vlieg is volgens google, noemen wij een strontvlieg, en die zit bij de container, en op de paardenmest. Die komen alleen niet vaak in de buurt van mensen volgens mij.
Stalvlieg heeft mij iig nog nooit gestoken, hooguit gekieteld, wat al zwaar irritant is.
Wacht maar... ooit komt die dag!
Maar troost je, heel veel pijn doet het niet! Een daas is heftiger! Tis hoogstens vreselijk irritant!
dorothea schreef:Maar wat zou je er tegen kunnen doen? Al die middeltjes helpen niet afdoende: Atex, Bremsen Bremse...hij blijft er last van houden

. In het land had ik altijd zo'n vliegen-frontriem om, maar die krijgt ze altijd af, heeft ook nog een groene kleur dus valt ook lekker op in het land
. Nu heb ik zo'n masker voor, werkt ook prima! Kan het ook kloppen dat vliegen wondjes kunnen maken? Want m'n vriendin haar poown had het hele oog open! IMJ schreef:Janine1990 schreef:Als ik er maar geen bulten van krijg, die krijg ik van een daas niet. Maar een vlieg is weer zo anders.
Irritant is het zeker, alle vliegen zijn irritant.
Bof jij even! Ik krijg een soort harde rode schijf van zo'n 7 cm doorsnee, die daar gerust een week of 2 blijft zitten!