Ervaringen met wielslot voor trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michel123

Ervaringen met wielslot voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 10:27

Omdat ik de laatste tijd regelmatig verhalen hoor over trailers die worden gestolen, heb ik de beveiliging van mijn trailer opgevoerd.
Behalve een goedgekeurd disselslot heb ik er nu ook een hele zware wielklem aan zitten.
Het kost wat (€ 140), maar dan heb je ook wat.
Daarnaast wil de verzekering tegenwoordig ook dat de spullen beter worden beveiligd, en tsja, een Brenderup Imperial van 2008 is best nog wel geld waard.

Wie heeft er nog meer zijn trailer exta beveiligd, en wat zijn jullie ervaringen met wielsloten ?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:12

aard en nagelvast bevestigen aan een lantaarnpaal of muur/hekwerk.
Bijvoorbeeld de trailer met een flinke ketting en dito slot bevestigen aan een stevig oog in de muur, dan haal je de ketting door de dissel.
Of op afgesloten terrein neerzetten, mijn trailer staat met een disselslot op een afgesloten terrein, moest zo van verzekering.
Op wedstrijd aan je auto aangekoppeld laten mét disselslot scheelt ook.

Een wielklem moet je dan wel zodanig bevestigen dat ze niet bij de wielbouten kunnen want een trailer kan ook makkelijk op 2 wielen gejat worden.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 13:14

cissy schreef:
Een wielklem moet je dan wel zodanig bevestigen dat ze niet bij de wielbouten kunnen want een trailer kan ook makkelijk op 2 wielen gejat worden.

De mijne schermt de wielbouten af.

Monaparte

Re: Ervaringen met wielslot voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:17

Ik had jaren geleden ook een wielklem die over de wielbouten zat en dan een buis naar boven zodat hij niet kon rijden met die klem eraan. Echt een goed gevoel als de trailer zo veilig is. Hij zit nu aan de aanhanger van mijn vader omdat de trailer verkocht is.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:18

Wij hebben op onze trailer ook een disselslot en een wielklem zitten. Bij ons op stal is afgelopen jaar een trailer en een loader gestolen, dus wij zijn wel extra voorzichtig... geopperd is al om palen in de grond te laten slaan waaraan je je trailer kunt vastzetten met een ketting...

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 13:20

daantje5979 schreef:
geopperd is al om palen in de grond te laten slaan waaraan je je trailer kunt vastzetten met een ketting...

Met een goede wielklem maak je het de dieven al erg lastig.
Een hek waarmee je het terrein afsluit, zodat ze er niet op kunnen rijden met een auto, helpt natuurlijk ook erg goed.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:30

Wij hebben er ook een disselslot op zitten maar dat is meer dat die er al op zat toen wij hem kochten!

een wielklem vind ik zelf wat onhandiger omdat het wel is gebeurd dat ze op stal zand plaatsen waar de trailers staan dan halen ze alle trailers weg en met het slot kan hij nog gewoon rijden verder.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 13:33

Mandy_B schreef:
een wielklem vind ik zelf wat onhandiger omdat het wel is gebeurd dat ze op stal zand plaatsen waar de trailers staan dan halen ze alle trailers weg en met het slot kan hij nog gewoon rijden verder.

Niet met de wielklem die ik heb ! :evaw:

Dramaqueen10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:04

Ik denk dat als ze hem persé mee willen nemen ze dat toch wel doen. De mijne heeft alleen een disselslot en wordt inderdaad zoals Mandy ook zegt regelmatig door de boer verplaatst omdat hij dan weer ergens bij moet zijn...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:08

Ik heb alleen een disselslot op mijn Blomert van 2010. Ik denk niet dat de staleigenaar blij wordt als ik er een wielslot op zet. Er wordt namelijk nog wel eens geschoven met trailers ivm werkzaamheden op stal (opslag van het bedrijf van zoon staat achter de trailer).
Verder staat hij 's nachts op een afgesloten terrein (poort) en ik ben geloof ik de enige met een slot op de trailer, dus alle andere trailers zijn een makkelijker doelwit!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:18

Mootje schreef:
Verder staat hij 's nachts op een afgesloten terrein (poort) en ik ben geloof ik de enige met een slot op de trailer, dus alle andere trailers zijn een makkelijker doelwit!

dit zou ik niet zo openbaar op internet zetten, niet grappig als straks alle trailers zijn verdwenen....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:27

Dat is toch niet mijn verantwoordelijkheid? Op alle stallen waar ik ben geweest staat bijna alles zonder slot, dus dit lijkt mij eerder regel dan uitzondering!

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 09:33

Je trailer weg zetten zonder slot vind ik niet bepaald een goed idee, en je verzekering nog minder.

Dramaqueen10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:59

Nu bedenk ik me trouwens we een goede vraag: Wie is er eigenlijk verantwoordelijk indien iets dergelijks wordt gestolen? Jij als eigenaar of zij als stalhouder waar je de trailer gestald hebt?

Snoezie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:04

slot is wel goed, maar wel zo kapot gemaakt door een dief

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 15:25

Snoezie2 schreef:
slot is wel goed, maar wel zo kapot gemaakt door een dief

Ben ik niet met je eens.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:49

Wat voor merk / type wielslot heb je gekocht, zoiets (als extra slot) lijkt me ook wel wat voor mijn trailer.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:53

Mootje schreef:
Ik heb alleen een disselslot op mijn Blomert van 2010. Ik denk niet dat de staleigenaar blij wordt als ik er een wielslot op zet. Er wordt namelijk nog wel eens geschoven met trailers ivm werkzaamheden op stal (opslag van het bedrijf van zoon staat achter de trailer).

Verplaatsen gebeurt op veel stallingen. En wat dacht je van als er eens brand uitbreekt? Zonder wielklemmen kunnen trailers nog weggesleept worden, met niet. Dat is b.v. de reden dat bij de caravanclub waar mijn ouders lid van zijn wielklemmen verboden zijn.
Overigens verbaas ik mij dat bij jou op stal veel trailers zonder slot staan, hier staan ze volgens mij allemaal met slot.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:32

Ik zou vooral hier op internet gaan roepen bij wie op stal er allemaal trailers zonder slot staan. :+
Ik heb zelf alleen een disselslot, maar op de aanhanger van mijn werk zit ook een wielklem en die werkt super simpel en goed. Zat er ook aan te denken, voor als ik ooit meer buiten ga rijden en er dan met de trailer heen ga, want met mijn disselslot moet ik mijn trailer afkoppelen.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 07:13

Royallady schreef:
Wat voor merk / type wielslot heb je gekocht, zoiets (als extra slot) lijkt me ook wel wat voor mijn trailer.

http://www.powerlock.nl/wielklem_amsterdam.php
Deze heb ik gekocht, hij is makkelijk te monteren, is supersterk, past op bijna alle maten wielen (daar moet je écht goed op letten), en hij is goedgekeurd.
Er zijn verschillende aanbieders op internet, en er zit ook een behoorlijk prijsverschil tussen. De mijne was ongeveer 135 euro.

Dramaqueen10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:20

Misschien ook wel wijs om een reservesleutel mij de staleigenaar achter te laten, dan kan hij de trailer verzetten als het moet

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:55

Afbeelding
Deze is fijn in het gebruik, moet je wel velgen hebben met gaatjes, want daar grijpt ie in. Het is een aardig prijzig ding zie ik: €135.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 11:56

Tessebes schreef:
Deze is fijn in het gebruik, moet je wel velgen hebben met gaatjes, want daar grijpt ie in. Het is een aardig prijzig ding zie ik: €135.

Bij mijn trailer paste deze dus niet.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:59

O echt niet, waarom niet? Heeft je trailer andere velgen?

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:59

denk er wel om dat je je wielklem om je achterste wiel doet, als hij om je voorste wiel zit kunnen ze namelijk nog rijden door de voorkant zo op te heffen dat het voorste wiel van de grond komt. Met je achterste wiel zal dit nooit lukken. Wij hebben ook een wielklem en een disselslot :j