Online cap bestellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Opheliac

Online cap bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 20:11

Hoi!
ben nieuw op het forum dus weet niet of hier al een topic over is,
Ik wil weer beginnen met paardrijden :D
Helaas zit de dichtsbijzijnde ruiterwinkel 1.5uur fietsen hier vandaan en daarom wil ik mijn nieuwe uitrusting online bestellen...

Ik heb mijn hoofdmaat gemeten (klinkt gek haha) en dat kwam neer op 56 cm...

Nu is mijn vraag of caps groter uitvallen als de gemeten maat, of dat ik juist naar een wat kleinere capmaat kijken?

thanks!

l0esjj

Re: Online cap bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:49

Het beste kun je gewoon even de onlineshop mailen hoe de maten vallen dan weet je het zeker :)

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:51

Inderdaad. De ene cap valt groter dan de ander.

En mocht de cap die jij hebt uitgekozen toch niet passen of lekker zitten, dan kan je vaak gewoon ruilen (mist de cap in opriginele staat verkeerd natuurlijk).

Het is ook een optie om een cap te bestellen welke op maat te maken is door middel van een draaischijf (heb ik wat mindere ervaringen mee) en schuimrubbertjes (werkt vaal wel goed).

CharH

Re: Online cap bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:52

Ik zou een cap niet zomaar via internet kopen. Wel hebben sommige cap een ruimere pasvorm bijv van 56 tot 60 cm.

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:12

Ik zou ook niet zo snel een cap online bestellen, de maat zegt niet alles. Het ene model zit toch gewoon lekkerder dan het andere model. En als je 'm uiteindelijk wilt ruilen, moet je alsnog 1,5 uur fietsen...
Een op maat te maken cap is volgens mij minder veilig dan een cap met vaste maat en zou ik dus niet aanraden. Zeker niet als je hoofd toch niet meer groeit.