Op de hoofd van mijn merrie zitten wondjes door vliegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luna111

Op de hoofd van mijn merrie zitten wondjes door vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 17:27

Mijn paardje word gewoon opgegeten door de vliegen om het zo maar te zeggen. Ze staat onder een exceemdeken met Hals en eerst had ze nog een vliegen netje voor maar die word er steeds afgehaald voor haar veulen. Dus nu een Bucas vliegen masker maar het gedeelte wat niet onder de masker zit word helemaal kaal door de vliegen. HEt zijn gewoon wondjes.
Vliegensprays en rollers werken helaas maar heel kort en vaak gaan de vliegen er nog door heen.

Ik ben zelf nog wat aan het rondkijken op internet en kwam dit tegen Bucas Sweet-itch Set Nou het ik niet de set helemaal nodig omdat ik al een exceem deken heb maar eigenlijk alleen de hoofd en eventueel hals gedeelte. Heeft iemand hier evaringen mee?

Of weet iemand een oplossing want het is gewoon zielig. Mijn veulen heeft geen last ze moeten echt alleen haar hebben.
Ze staan dag en nacht buiten.

Het is ook het eerste jaar dat ik dit met haar meemaak.

Hier een foto van de deken die ik bedoel.

Afbeelding

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:45

Ik heb geen idee, ik rij 2 fjorden, en daar heeft de ene het ook de hele tijd.

Saffir

Re: Op de hoofd van mijn merrie zitten wondjes door vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:56

Als ze de mogelijk heeft om in een stal te gaan, kan dat wel wat schelen met de vliegenaantallen... Ik geen geen garantie maar een van m'n verzorgpaarden heeft ook een wonde ( niet door vliegen ) Waar de vliegen het ook de hele tijd deden ontsteken ondanks te zalf die we erop doen. Nu ze in en uit een stal kan is dit probleem al grotendeels opgelost.
Maar ik denk dat zo'n setje voor jou paard zeker van pas kan komen. Ook wat zilverspray op de wondjes zou normaal wel wat moeten werken...