Ruiterpaden en kaarten (GLD)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Castellon

Ruiterpaden en kaarten (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 01:20

Ik stel deze vraag in dit subforum, denk dat jullie het eerste (beste?) antwoord hier op hebben. Mocht het toch verkeerd staan, excuus...

Weet iemand of en waar er kaarten met ruiterpaden in de bossen in de omgeving van Arnhem Noord verkrijgbaar zijn? (Waterbergbos, demonstratiebos, Warnsborn, Koningsheide en omgeving)

Ik rijd hier al jaren met paarden, weet ook prima de weg, maar zou een kaart met de ruiterpaden zo fijn vinden. Om te kijken hoeveel kilometer we afleggen in hoeveel tijd of gewoon voor de leuk.
Googlemaps helpt me al een beetje, maar gedeeltes met echt bos zijn toch alleen maar boompjes op te zien en niet waar de paden precies lopen. De meeste kaarten die ik heb kunnen vinden dekken net niet het gedeelte dat voor mij relevant is. Wie kan mij helpen?
Alvast dank! :)

WendyBZ

Re: Ruiterpaden en kaarten (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 07:13

TEN > BRT

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:23

Je zou eens kunnen informeren bij Het Geldersch Landschap, zij hebben daar de nodige bossen in eigendom. (www.mooigelderland.nl)

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:56

Je hebt een kaart van Natuurmonumenten met fiets- wandel en ruiterroutes van de Veluwezoom, daar staat een deel van die bossen op (Koningsheide, bos rond De Waterberg/Schaarsbergen), maar niet Warnsborn en wat het demonstratiebos is weet ik niet. Deze kaart kan je halen in Rheden bij het bezoekerscentrum en vast nog wel op meer plekken.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:39

Misschien kun je eens informeren bij campings in die gebieden?
Ik ga altijd bij Laag-Soeren op vakantie en heb daar via de camping ook een hele fijne kaart gekocht waar ik ondertussen alweer jaren mee rond rij.

emma7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:47

Als het je alleen gaat om de afstand kun je ook een GPS-apparaatje aanschaffen. Kun je precies bijhouden hoe ver/snel/lang je rijdt.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:51

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:00

De kaart die Atalanta aangeeft is handig en voor het gebied ten westen daarvan is de wandel-fiets en ruiterkaart van de Veluwe/Vallei die je kunt krijgen bij het VVV. Die gaat grofweg van Lunteren, Ede, Wageningen tot aan Oosterbeek, Otterlo. Je mist dan alleen nog een kleine strook tussen die twee kaarten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:04

Ik heb fijn gereden met een kaart van Staatsbosbeheer, dit was wel in een ander gebied van de Veluwe. Het was ook een handzaam model, niet onbelangrijk te paard! Met een kaart van de VVV die ook voor fiets en wandelen is kon ik weinig, stond bijna niks op qua ruiterpaden, maar dat zou je even moeten bekijken van jouw gebied.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:22

Tessebes schreef:
Ik heb fijn gereden met een kaart van Staatsbosbeheer, dit was wel in een ander gebied van de Veluwe. Het was ook een handzaam model, niet onbelangrijk te paard! Met een kaart van de VVV die ook voor fiets en wandelen is kon ik weinig, stond bijna niks op qua ruiterpaden, maar dat zou je even moeten bekijken van jouw gebied.

Ik denk dat jij van de VVV die "kleine" kaarten hebt gezien (Veluwe opgedeeld in een stuk of 9 kaarten), daar kun je inderdaad niet veel mee. Maar de kaart die Senta bedoelt is een grotere kaart die aan de noordkant tot (niet met) boswachterij Kootwijk gaat en naar het oosten tot even voorbij Oosterbeek. Die kaart heeft de ruiterpaden er redelijk op staan. Uit mijn hoofd meen ik dat die ZuidWest Veluwe heet.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:28

Bij de VVV zijn ook militaire kaarten van iedere plek in NL te krijgen. Daarop staat ieder paadje en ieder weggetje. Dus vast ook van het gebied dat jij zoekt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:01

polly2 schreef:
Bij de VVV zijn ook militaire kaarten van iedere plek in NL te krijgen. Daarop staat ieder paadje en ieder weggetje. Dus vast ook van het gebied dat jij zoekt.

Je bedoelt waarschijnlijk de topografische kaarten, maar daar staan nooit ruiterpaden op aangegeven en dat is wat TS juist graag wil.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 00:59

Ik heb idd "kaart nummer 8" gebruikt en daarop stond maar 1 ruiterroute, gelijk aan de veluwetrail, over een loodzwaar pad. Alle vvv's in Otterlo, Ede, en omstreken hadden geen fatsoenlijke kaart voor ruiters, sterker nog, ze zaten je aan te kijken alsof ze water zagen branden als je het over ruiterroutes had.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 08:38

Ja, dat zijn inderdaad die nieuwe (flut) kaarten, heb je niets aan. Van de dames op het kantoor in Ede verbaast het me niets dat ze er geen idee bij hadden, ik heb er ook geen geweldige ervaringen mee :(:)
Ik zal eens navragen of die grotere kaart helemaal vervangen is door die flutzooi, want het was een uitgave van de VVV's hier in de regio.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:57

Waratje schreef:
polly2 schreef:

Je bedoelt waarschijnlijk de topografische kaarten, maar daar staan nooit ruiterpaden op aangegeven en dat is wat TS juist graag wil.

Ja, die bedoel ik (hoe kom ik nou bij militair... :o ). Ik heb daarop zelf de routes ingetekend. Dan kun je aardig je kilometers etc. uitrekenen.
Je kunt natuurlijk ook GPS kopen. Alleen dat is een hele andere investering!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:11

Merci voor alle reacties! Zo te horen zijn er genoeg mogelijke opties, daar zit vast wel tussen waar ik naar op zoek ben. Heel fijn.

@polly2 en emma7: GPS apparaatje wil ik in de toekomst zeker nog eens aanschaffen, lijkt me ook erg handig.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:57

Waratje schreef:
Van de dames op het kantoor in Ede verbaast het me niets dat ze er geen idee bij hadden, ik heb er ook geen geweldige ervaringen mee :(:)

Ze hadden niet eens die kaart nr. 8, we kwamen op maandag langs en konden de kaart van die streek niet vinden (ede e.o.), dus wij gevraagd. Nee, hij is in bestelling, ze komen donderdag waarschijnlijk binnen. Ja... dan zijn we dus al weer thuis! }:0 Lekker handig in het hoogseizoen.