Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:- zweepje wisselen tijdens het rijden
- teugels van kant wisselen na van hand te zijn veranderd

annaaube schreef:Ik had eens een vraagje, weten jullie of je punten aftrek krijgt (in de B klasse dressuur) voor:
- rijden zonder een sperriem?
- rijden met een andere kleur jasje ( ik had gehoord van iemand dat ze extra punten kreeg van de jury omdat ze een 'gewaagd' jasje aanhad xd)
- (Sier)Veters op je laarzen
- zweepje wisselen tijdens het rijden
- teugels van kant wisselen na van hand te zijn veranderd
- een springzweepje.
Of weten jullie waar ik dit kan vinden?
Bedankt :3
x
CM_ schreef:Waar heb je dat in hemelsnaam geleerd?
Nooit rommelen met dat uiteinde, gewoon aan een kant laten hangen.
Mbt zweepje ook, in de B verwachten ze aanleuning, pak jij telkens zweepje over, dan storen je handen in de aanleuning, evenals dat teugels wisselen, dat zou ook een enorme storing zijn voor de aanleuning.
annaaube schreef:Ik heb meestal voor zo'n onderdeel een 6. maar er staat niet in dat tweede vakje -2 of -1
als je snapt wat ik bedoel :3

) CM_ schreef:Dat zwepen overpakken word bij de knhs echt zelden gedaan.
Idd op maneges word het zo aangeleerd.
Ik leer de mensen juist aan de zweep te pakken in de hand waar dit nodig is, aan de moeilijkere kant van het paard.
Maar overpakken als paard netjes op aanleuning loopt, geeft vaak storing, omdat je met een hand nooit zo mooi verbinding kan houden.
Dus mijn tip : niet doen, proberen af te leren.
annaaube schreef:Okee, ja dat kan, en ik heb dat altijd geleerd in de les, verander je van hand, pak je zweep over. anders schuurt je zweep langs de rand en dan kan het zijn dat je paard daarvoor wijkt. Kán he, hoeft niet.
ikzelf vind het prettiger rijden met je zweep aan de binnenkant.