Choreografie kur op muziek maken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mo0wtjee

Choreografie kur op muziek maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 21:08

Hoii :D ik hoop dat het zo goed staat, ik wist niet waar ik het anders neer moest zetten..

Ik wil half september met mijn pony een kur op muziek gaan rijden in de klasse Z1.
Nou heb ik zoiets echt nog nooit gedaan en weet niet waar ik moet beginnen.
Hoe zit het met de Choreografie moet je die zelf maken en hoe doe je dat veder zegmaar?

Hoe weet je welk ritme bij de pony past enzovoort.

Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben :D

Alvast bedankt! <3

kleinvosje

Re: Choreografie kur op muziek maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:08

Je moet beginnen net het maken van een proef. Stop de verplichte onderdelen van de klasse in een leuke volgorde in een proef, denk aan verschillende manieren van hand veranderen, niet standaard uitstrekken over de diagonaal, maar wellicht in een wat moeilijker figuur, en hou het symmetrisch. D.w.z., bijvoorbeeld schouderbinnenwaarts links, door een S van handveranderen, schouderbinnenwaarts rechts. Etc. Als je een leuke proef in elkaar hebt gezet, kun je de muziek erbij gaan zoeken. voor de stap een rustiger muziek, draf mag wat spannender, galop mag iets pittigs! Denk ook aan de middengangen met mogelijke versnellingen in de muziek!

Ik zou ook veel verschillende kuren op internet bekijken, zodat je goed kunt horen welke muziek bij welke gang past!