Problemen met een aluminium Henra 2 paards trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tessacheyenne

Problemen met een aluminium Henra 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 19:32

Hoi!

Vorig jaar augustus hebben wij een spiksplinternieuwe 2 paardstrailer van Henra gekocht. We hebben een speciale uitvoering omdat mijn man ook kalfjes en schapen moet kunnen vervoeren. De polyester voorpunt is vervangen door dezelfde aluminium panelen als de rest van de trailer. In de trailer zit rondom (ook op de verzorgingsdeur!) stalen trapbescherming van ongeveer een meter hoog. De bodem is een combinatie van kunststof en aluminium. Alles volledig afgekit omdat de trailer twee keer per week een grondige schoonmaakbeurt krijgt met een hogedrukspuit (verplicht vanwege het kalveren- en schapenvervoer!!!)

Gisteren kwam mijn man thuis en reed de trailer achteruit tegen een licht heuveltje op. Tot mijn stomme verbazing kon ik de trailervloer in de trailer zien. De hele voorpunt, zeg maar tot de eerste zijsteunen van de trailer, kwam een centimeter of zeven uit het stalen profiel omhoog gewipt!!! Het bleek dat alle popnagels, op ééntje na, afgescheurd waren!!! Deze popnagels zitten om de tien a twintig cm door de panelen en het stalen profiel. Binnenin de trailer bleek dat alle kitnaden gescheurd waren, ook van de kap!

Heb direct de dealer gebeld en heb de trailer bij hem gebracht. Hij had nog nooit zoiets gezien! Hij gokt op een fabricagefout. Toen hij de trailer voorover op het neuswiel in de laagste stand zette, ontstond er weer dezelfde kier van zeven cm! De trailer gaat per direct terug naar de Henrafabriek...helaas zijn die ook nog twee weken dicht vanwege vakantie. Ik mocht gelukkig wel gratis een vervangende trailer meenemen om de komende drie weken te overbruggen.

Heeft er iemand ooit ook zoiets meegemaakt met zijn of haar trailer? Henra of een ander merk? Hoe kwam dit? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! Groetjes, Tessa

annastasia

Re: Problemen met een aluminium Henra 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:18

Oei, dan schrik je je rot.
Henra is een veelgebruikt merk bij veehandelaren, dan verwacht je dat het wel goed zit.

Heb je foto's gemaakt?
Ik ben wel eens benieuwd hoe dat er uit ziet.

Hopelijk voor jou/jullie krijg je gewoon een andere trailer of wordt deze kostenloos gemaakt.

cissy

Re: Problemen met een aluminium Henra 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:34

is het niet zo dat staal en alluminium elkaar bijten?
Ikke heeft daar wel verstand van...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:50

cissy schreef:

Volgens mij heb ik dat wel eens gelezen.

Maar dan zouden er toch veel meer trailers last van moeten hebben......

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:59

annastasia schreef:
cissy schreef:

Volgens mij heb ik dat wel eens gelezen.

Maar dan zouden er toch veel meer trailers last van moeten hebben......

Geduld, dat komt wel, alleen duurt het nog even voordat men toe durft te geven dat het toch allemaal wat minder haleluja is dan eerst werd geroepen. de hogedrukspuit doet de rest........