[PG] Sunny Boy. Haflinger ruin 2001

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anseltje

[PG] Sunny Boy. Haflinger ruin 2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 15:36

Sunny Boy - Haflinger ruin - 1 juni 2001 - ± 1.45 m hoog

Sunny Boy hebben wij toendertijd gekocht van een handelaar uit Beers. Hij is bij mijn vriendin thuis ingereden en hierna hebben wij veel schik van hem gehad. Het was wel een doerak, dus de ruiter lag er geregeld langs hem zand te happen. Maar hij had wel zo zijn mooie dingen.

Helaas hebben wij Sun moeten verkopen, omdat wij beide de overstap deden maken naar de paarden. Plus het bij mij niet heel veel meer klikte, ik werd er steeds banger van en vond het ook steeds minder leuk om hem te verzorgen. Nou heb ik daar wel spijt van, maar ik was nog te jong en te weinig ervaring denk ik. Met het andere ruitertje ging het wel altijd goed, maar toch hebben de knoop doorgehakt onze Sun te verkopen.

Sun heeft een aparte bles, wat ik altijd erg grappig en mooi heb gevonden. Het is een stevige ruin, maar niet zoals de ouderwetse haflinger hoort te zijn.
Ik vond het een prachtbeest als ik hem zo zie op de foto's bij ons thuis, een echte sporthaflinger.

Wij weten dat Sunny Boy een tijdje na onze verkoop doorverkocht is en bij een handelaar heeft gestaan, hierna is hij particulier doorverkocht, maar ook helaas toen bleek er weer een reden te zijn dat Sun verkocht zou worden. Helaas hebben wij van deze eigenaar weinig gegevens mogen ontvangen, dus is onze zoektocht echt begonnen.

Ik zou graag willen weten waar dit beestje heen is, omdat ik hem altijd een mooie haflinger heb gevonden en ik ben gewoon benieuwd wat er van hem is geworden. Hopelijk zouden jullie bokkers mij hier een beetje bij kunnen helpen.

Tevens is Sunny Boy in het bezit van een paspoort, waar mogelijk de gegevens van toendertijd de mede- eigenaar instaan.
A.E. van Rhijn - Reek.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een van de laatste foto's die ik ooit heb ontvangen van Sunny Boy. Onze jongeman volop in zn wintervacht, wat ziet hij er dan anders uit zeg.
http://i92.photobucket.com/albums/l26/s ... 2511_a.jpg

Hier een foto- album met foto's van Sun door de jaren heen.
http://s92.photobucket.com/albums/l26/s ... nny%20Boy/

hier een oud topic. wij zijn nog steeds op zoek naar deze mooie ruin.
Anseltje @ [OV] [PG] Sunny Boy; 7 jarige haflingerruin.

Ik hoop dat er toch een paar mensen zijn die deze pony zijn opgemerkt, of misschien is er een verzorger of eigenaar van hem wel hier bekend op bokt?

Dank u wel
Gr Ans.

nikiktafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:23

hee
mischien ken ik hem.. welk jaar heb je hem verkocht? stuur me maar een berichtje

Anseltje

Re: [PG] Sunny Boy. Haflinger ruin 2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 08:48

We hebben een melding en foto doorgekregen, maar aan de houding en aftekeningen te zien - ook al is de foto wat onduidelijk - merken wij op dat het niet sunny boy is. Maar andere tips blijven natuurlijk welkom, voor meer informatie kun je altijd mij - Anseltje - of Annemieke - Miekske - pb'n.

mvg.

Anseltje

Re: [PG] Sunny Boy. Haflinger ruin 2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 12:16

Schopje.
herkent niemnd deze leuke rotzak dan?

clairee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 22:41

wij hebben sunny boy toen van jullie gekocht, ik sta ook op een van de foto s. Sunny boy kon heel erg lief zijn, maar vanuit het niets werd hij heel agressief en viel hij mensen aan. daarom durfde wij m niet aan mensen te verkopen en hebben wij m doorverkocht aan een handelaar.
Ook wij zijn benieuwd waar die terecht is gekomen en zagen dit bericht staan!