Prijzenschalen worden niet nagekomen maar ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Prijzenschalen worden niet nagekomen maar ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 23:43

... je bent ergens als deelnemer maar niet als jurylid.

Ik heb nu een paar keer meegemaakt als deelnemer dat de prijzenschaal niet klopte. Dus bv. prijzen te weinig of zelfs ponies en paarden samengevoegd.

Wat doen jullie dan als jurylid? Ik heb er wel wat van gezegd, maar tegelijkertijd ben ik daar niet in de hoedanigheid van jurylid maar als deelnemer. Er werd een beetje laconiek over gedaan en het werd niet aangepast.
Eigenlijk is het de taak van de juryleden die er dan zitten om dit te controleren. Houden jullie dit normaal gesproken in de gaten ?
Kan me voorstellen, zeker op de grote concoursen dat je al weg bent voor de prijsuitreiking begint.

EllyC

Re: Prijzenschalen worden niet nagekomen maar ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:03

gewoon even ter plekke melden bij de fed. vertegenwoordiger lijkt me

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:00

Maar als je dat nu zelf bent, bijvoorbeeld bij een kleine wedstrijd? Ik heb er één hier in de buurt die heel bijzondere regels hanteerde, bijvoorbeeld bij geen winst maar wel eerste alleen een rozet.......

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:37

TS geeft aan dat ze als deelnemer aanwezig was.
Als je als jury aanwezig bent kun je het natuurlijk direct aangeven en vermelden op het knhs formulier.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 13:15

Doe je dit dan ook, jury?

Daf, wat heb jij er mee gedaan?
Overigens ken ik die ook. Als er weinig deelnemers zijn, alleen de 1e proef een prijs uitreiken bv. Mag ook niet. Ik heb er zelf nog nooit wat mee gedaan maar eigenlijk zou je dit op het rapport moeten vermelden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:31

Ik heb er wel wat van gezegd en ik kreeg als antwoord dat doen we altijd.....daar heb ik op geantwoord dat dit niet de bedoeling is en dat je verplicht bent je aan de regels te houden.

De laatste keer dat ik er was, gaven ze de nummer 2 (en evt 3) een rozet en nummer 1 mocht een gebruiksvoorwerp uitkiezen. Ook daar heb ik me over verbaasd gezien de waarde van de diverse artikelen (hoevenkrabber, zweepje, snoepjes, borstel...)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:32

Ja hoor, kan toch ook gewoon oprechte vergissing zijn van het secretariaat?

toch zou ik liever een hoevenkrabber dan een beker willen :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:09

Ja ik ook, maar toen ik zelf nog wedstrijden organiseerde, probeerde ik echt "waardige" prijzen te regelen. Denk aan longeerzweep, dekjes, supplementen (foenegriek bijv), halster(sets) en ik heb zelfs met de selectiewedstrijd destijds hoofdstellen gehad!

Dus ik weet dat er veel meer te regelen valt!