Hotra Tramper 6jr bodem rot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeanette

Hotra Tramper 6jr bodem rot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 23:02

Mijn trailer heeft een bodem die rot is.

Ik heb een Hotra Tramper die ik 6 jaar geleden gekocht heb. Ik ben de eerste eigenaar. Mijn trailer is altijd netjes onderhouden. Gelijk de stront etc verwijderen. Altijd eerst schoon maken, helemaal schoon vegen (op de randjes letten dat die goed schoon zijn) en dan wegzetten. Ook heeft de trailer elk jaar een onderhoudsbeurt gehad. Vandaag zou de bodem van de trailer een extra behandeling krijgen om de levenduur van de bodem te verhogen. Nu blijkt dat mijn bodem al rot is en dat men er zo doorheen kon steken met een schroeverdraaier. En het gekke is dat het voor in de trailer is en bij het deurtje. Het gedeelte waar de paarden staan is nog helemaal goed. Ik ben hier ontzettend van geschrokken en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoelang gaat een bodem mee? Hebben jullie dit al eens meegemaakt?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:05

ik heb dit al veel vaker gehoord bij het merk hotra. ook de wanden schijnen erg snel te rotten. is geloof ik ook een paar jaar een soort van fabrieksfoutje geweest. weet ook niet precies wat voor bodem je erin hebt liggen. ik heb een speciale kunstof bodem met 15 jaar garantie op rotten enz heb dan wel een henra trailer

jeanette

Re: Hotra Tramper 6jr bodem rot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 23:08

Weet je toevallig welke jaren dat geweest zijn?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:16

Heb het met mijn Hotra ook gehad. Het deurtje ,de wanden daarom heen en de bodem. Heb de trailer ingeruild voor een nieuwe Heja. Mijn vertrouwen in Hotra is wel verdwenen! T is al weer een aantal jaar geleden dacht dat ik de Hotra in 1999 of in 2000 nieuw gekocht heb. (na 5 jr begonnen de problemen)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:20

geloof een jaar of 3-4-5 geleden. mijn trailer is nu 3 jaar oud en toen was het al te sprake dat het bij hotra gebeurd was.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:33

Nou dan is het duidelijk... De trailer is niet van mij maar ik betaal mee aan het onderhoud. Denk je een nieuwe trailer te kopen. Verkopen ze een product dat zo slecht is kennelijk dat de gemiddelde oostblokauto beter is. Schandalig.

Ieder jaar keurig onderhoud, zeiltje dicht, gelijk uitmesten en schoonmaken.. en dan rot de trailer bij het deurtje en vooraan bij de punt.

En Hotra geeft geen thuis.
Het advies wat mij betreft is: koop geen Hotra!!!!

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:38

Oei, dit klinkt niet positief.

Maar is het niet zo dat je, bij de meeste trailers (met gewone houten bodem?), iedere 5jaar de bodem moet vernieuwen. Mijn vader riep dat altijd. Een trailerbodem moet ongeveer elke 5jaar verieuwd worden.
Natuurlijk wel geheel afhankelijk van soort en kwaliteit en natuurlijk onderhoud.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:45

oliebol Jip, dat is zwaar balen, ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen
dat een trailer van 6 jaar oud ook al heeft die een houten vloer dan al verrot is........
zeker niet met de frequentie zoals jullie hem gebruiken, als ik jou was zou ik een gepeperde
klacht richting Hotra sturen want dit is echt te gek voor woorden !

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 23:49

Die klacht zit ik inderdaad wel over te denken. Vandaar dat ik hier eerst maar eens informeer naar ervaringen van anderen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:56

Sorry geen ervaring met Hotra. Maar mijn Sluis had met 10 jaar een verrotte bodem. En daar bleek de kit tussen de bodem en zijwanden minimaal los te zijn gegaan, waardoor er water tussen kon komen. Wij hebben zelf die bodem eruit gehaald en ook bij die trailer bleek dat de bodem tot voorin rot was. Sluis gaf toen aan dat het vaak ook komt omdat men de trailer schoonspuit en hem dan zo wegzetten. Maar eigenlijk moet je hem wegzetten met het neuswiel omhoog, zodat het water naar achter eruit kan lopen. Water blijft anders in de trailer staan en als er maar een minimaal lekje in de kit is heb je al een probleem.
Was voor mij ook een reden om als nieuwe trailer 1 met een alu bodem te kopen.

Vind het wel erg slecht van Hotra dat ze hier zo makkelijk over doen en niet met een coulante oplossing komen. Met 5 jaar een rotte bodem is toch wel vroeg. Heb je nog iets van een aankoopbon waarop ook aangegeven staat hoe lang garantie op de onderdelen?? Zo ja zou ik ze met dat ding eens om de oren slaan }>

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 23:58

De aankoopbon heb ik nog. Dus ga morgen gelijk eens kijken wat daar allemaal op staat.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:01

Ik heb ook een Hotra uit 1999 en ik heb precies hetzelfde probleem.
Overal is de bodem goed alleen voorin de punt en onder het deurtje rot het weg.
We hebben nu al enkele keren geprobeerd de "lekkage" te verhelpen maar tot op heden nog steeds niet gelukt.
Nu komt er aankomende maand een nieuwe bodem in.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:12

Toen ik laatst mijn nieuwe trailer ging kopen bij een trailerhandelaar die ook Hotra heeft vertelde die mij dat Hotra zeer recentelijk is over gegaan naar een nieuwe eigenaar. Er worden op dit moment geen nieuwe trailers gebouwd.
Als dat dus inderdaad waar is, zou het nog wel eens moeilijk kunnen worden om je gelijk te krijgen bij Hotra.

Wat ik er van gezien heb qua trailers die in de showroom stonden op dat moment, vind ik ze uiterlijk erg mooi, maar vind ik ze niet super stevig.... Mijn keuze is dan ook niet op een Hotra gevallen, maar op een Blomert.

De leverancier vertelde me trouwens dat een houten bodem eigenlijk 10 jaar mee hoort te gaan en dat je dan moet denken aan het vervangen van de bodem.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:17

10 jaar lijkt mij een redelijke termijn.
We spuiten de trailer nooit schoon, we vegen hem uit, achter zit een zeiltje dat doen we altijd dicht. Daar kan geen water naar binnen komen.

We hebben toen voor de Hotra gekozen omdat Wiz zo groot is en hij daarin ruim kan staan.

En voor een nieuwe omdat je er toch je paarden in vervoert. Vandaar ook netjes ieder jaar laten keuren, onderhoud laten doen. En dan krijg je dit. Te triest voor woorden. Zeker als je leest dat wij de enigen niet zijn en dat het daar ook deurtje en voorkant is.

Gewoon een ondeugdelijk product dus.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:19

Monnik, Ik kan jou de hand schudden! Volgens mij zijn we nog bij dezelfde dealer geweest ook!
Wanneer je je trailer goed onderhoud, zoals TS gedaan heeft, zou je inderdaad verwachten dat de bodem toch wel een jaar of 10 meegaat! Mijn vorige trailer (atec) is er na 11 jaar een nieuwe bodem (en zijwanden) ingegaan.

Ik spuit ook nooit mijn trailer uit, ik veeg hem alleen uit. Rolzeil gaat altijd dicht en de zijraampjes staan op een kier. Neuswiel staat zover omhoog tot de voorste wielen net niet van de grond afkomen!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:40

De hotra trailers zijn toch van kunststof?

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:07

Even een vraagje over het jaarlijks onderhoud: doe je dat gewoon bij een autobedrijf of bij een trailerboer?

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 11:08

Ik doe het bij een trailerboer

En nee de Hotra trailers zijn niet van kunststof. De mijne in ieder geval niet

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:50

Hotra was altijd een prijsvechter. Nieuw zijn ze net zo mooi als een duurderre(en meestal betere) trailer maar na 5 jaar zie je het verschil wel degelijk!
Ik heb ook al meerdere jonge Hotra's gezien (4-5jaar) welke al behoorlijk verrot waren Zowel de bodem als de zijwanden. Dat de bodem voorin verrot kan meerdere oorzaken hebben. Zoals hier al genoemd moet men bij het wegzetten de trailer op afwateren zetten dus voor iets hoger zodat het water er uit loopt. Ook komt het voor dat het bij het deurtje inwatert en dan komt er vocht in de contactranden van vloer en zijwand. deze zijn meestal wel afgekit maar de weekmakers in de kit gaan er na verloop van tijd uit en de kit verliest dan zijn elasticiteit en word broos.Dus ieder jaar even opnieuw afkitten( binnen en buitenrand!) is geen overbodige luxe.
Volgens mij is Hotra overgenomen door ANNSEMS en ik neem aan dat deze garanties ook hebben overgenomen maar een verrotte vloer van 5 jaar is geen garantie meer, hooguit nog coulance.
Hotra heeft net als alle merken zowel houten en kunststof uitvoeringen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:59

jeanette schreef:
Die klacht zit ik inderdaad wel over te denken. Vandaar dat ik hier eerst maar eens informeer naar ervaringen van anderen

Ik geef je niet veel kans.
hoeveel trailers van 10 jaar ken jij die nog hun originele, houten bodem hebben?

Dat ie bij het deurtje rot is niet helemaal raar. Dat deurtje sluit nooit 100%, dus lekt er wat water in de voorpunt. aangezien maar weinig mensen hun trailer achterover zetten, zodat het water eruit kan lopen via de klep en het niet in de punt blijft staan, waar het de onbehandelde vloer kan aantasten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:15

Mijn wesco van destijds 6 jaar had een rotte wand en bij inruil bleek ook dat de bodem voorin verrot was.
En dat terwijl ik 'm ook ieder jaar bij een trailerboer in onderhoud had.

Bij Wesco een bekend probleem.
Heb Hotra links laten liggen omdat ik ze wat gammel vind ogen. En inderdaad de verhalen over de bodem.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:12

Hier net hetzelfde probleem!!!!
Ik heb een hotra tramper van 2003.Hij staat bij weer en wind buiten en ik gebruik hem bijna elke dag,ik ik dacht eigenlijk dat dat de oorzaak was dat hij nu zo goed als versleten is.
Hij gaat ook minstens één keer per jaar binnen voor onderhoud,en dikwijls nog vaker want ik heb er al wel wat kosten aan gehad(schokdempers,remmen en verlichting is één en al miserie).

Ik had al wel gemerkt dat de rubber(gegoten) aan de zijkanten loskwam,maar de dealer(waar ik hem ook naartoe doe voor onderhoud)verzekerde mij dat de bodem nog niet slecht was en ik mij geen zorgen moest maken.Ik was dus van plan om tegen de volgende technische controle(in belgie moeten we ook met de trailer jaarlijks naar de controle,in nederland hoeft dat niet geloof ik?)uit te kijken naar een nieuwe.
Nu zag ik laatst dat vooraan in de punt,het stukje onder het deurtje,de wand serieus aan het rotten is!

Nu kom ik dit topic tegen...ik weet genoeg,voor mij ook geen hotra meer!En dringend op zoek naar een nieuwe!!

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:42

Even los van een bepaald merk: ik kom heel veel problemen tegen bij de rubber gietvloeren. Het is lastiger af te kitten dan bijvoorbeeld een verlijmde rubber mat. Ook zie ik regelmatig rubber gietvloeren waarbij droogtescheurtjes ontstaan. En inderdaad zijn er weinig houten bodems die de 10 jaar halen.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:54

Met alle respect, Hotra is niet echt een super-merk.
Maar los daarvan zou een bodem, bij normaal gebruik, niet na 6 jaar al rot moeten zijn.
Je zegt dat het alleen vóóraan is, bij het deurtje. Kan het misschien zo zijn dat hij aan de voorkant lager stond dan aan de achterkant ? Dan is er misschien wel langdurig een plasje water voorin blijven staan, met alle gevolgen vandien. Zou dat kunnen ?

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:58

De rubbergietvloer word al steeds minder gebruikt om bovengenoemde reden.Vooral bij 2-paards trailers kom je soms flinterdunne gietvloertjes tegen en deze gaan snel kapot. Bij een 2-paards trailer het je eigenlijk 1 1/2 pakket van dat spul nodig, maar ja dat spul is toch prijzig dus doen ze het uit 1 pakket.
Kijk vooral uit bij gebruikte trailers met een nieuwe gietvloer! Deze word er soms ingelegd om beginnenede slechte plekken te verbergen.