Starktkaart maar...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Starktkaart maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 22:31

Hoi!

Een tijdje geleden heb ik een startkaart aangevraagt van de KNHS , dat ik eerst in de bixie kan starten enz.
Maar, dat heb ik gedaan toen ik een verzorgpony had, nu heb ik die niet meer. Dus weet ik niet wat precies wat ik moet doen.
Ik heb misschien weer bijna een verzorgpaardje, en zou daar waarschijnlijk ook mee mogen wedstijd starten.
Ik ben al 12 jaar, en volgensmij loopt het maar tot 12 jaar?
Ik sta open voor jullie ervaringen en informatie hier over.
Houd het wel netjes

Liefs

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:32

bij de bixie kan je geloof ik tot je 13e rijden.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:32

Een startkaart is combinatie gebonden dus zul je hem opnieuw aanmoeten vragen voor je nieuwe paard. Verder is bixie idd maar tot 12 dacht ik

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 22:33

geeske304 schreef:
bij de bixie kan je geloof ik tot je 13e rijden.. ;)

Oke. Ik heb nog geen 1 wedstrijd gereden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:48

Voor de bixierubrieken heb je geen startkaart nodig :n Je kunt een bixie stempelkaart aanvragen via de KNHS of je vereniging als je daar lid van bent. Het enige dat verplicht is is een lidmaatschap van de KNHS. Je mag ook met iedere pony (waar je nog geen L mee gestart bent) meedoen aan de bixie.

Voor reguliere rubrieken (B, L etc) heb je wel een combinatie gebonden startkaart nodig. Die kun je dus niet zomaar gebruiken voor een andere pony.

Aan de bixie mag je als het goed is nog meedoen in het jaar waarin je 13 geworden bent. Als je dus op 1 juli 13 wordt mag je nog t/m 31 december van dat jaar meedoen met de bixie.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:51

gomir schreef:
Voor de bixierubrieken heb je geen startkaart nodig :n Je kunt een bixie stempelkaart aanvragen via de KNHS of je vereniging als je daar lid van bent. Het enige dat verplicht is is een lidmaatschap van de KNHS. Je mag ook met iedere pony (waar je nog geen L mee gestart bent) meedoen aan de bixie.

Voor reguliere rubrieken (B, L etc) heb je wel een combinatie gebonden startkaart nodig. Die kun je dus niet zomaar gebruiken voor een andere pony.

Aan de bixie mag je als het goed is nog meedoen in het jaar waarin je 13 geworden bent. Als je dus op 1 juli 13 wordt mag je nog t/m 31 december van dat jaar meedoen met de bixie.
Is dat veranderd tegenwoordig?
Ons ponykind heeft Bixie gestart en had een startkaart op haar naam, maar zonder pony gegevens.

gomir

Re: Starktkaart maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:00

Dat is veranderd om de laagdrempeligheid te vergroten. De startkaart was volgens mij altijd al gratis voor de bixie, maar omdat ruitertjes nu geen lid meer hoeven te zijn van een vereniging (enkel van de KNHS) is dit helemaal afgeschaft. Stempelkaart en correct geënte en gechipte pony met paspoort zijn voldoende. Is allemaal gelijk getrokken met de regels voor de impulsrubrieken (waar de bixie officieel ook onder valt, omdat het een rubriek onder B-niveau is).

Maaikee43

Re: Starktkaart maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 09:42

Oke Bedankt. Kan best zijn dat ik een stempel kaart heb.
Ik ben over 2 weken 12. Dus als ik dan met die pony start. Dan ben ik denk wel klaar met de bixie? Als sta ik dan niet voor paal, als een wat ouder meisje, tussen de kleine kinderen die aa nog moet rijden?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:07