[EG] Half arabiertje - Vader en Moeder gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Minimus

[EG] Half arabiertje - Vader en Moeder gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 21:50

Mijn paard heet in zijn paspoort Manta.

Geboorteplaats onbekent
leeftijd onbekent (veearts schatte het op 7)
ouders onbekent. :(

Ik weet alleen 100% zeker dat er Arabisch bloed vloeit door zijn aderen. Een
volle arabier is hij niet.
Omdat het echt een prachtpaard is die niemand snel vergeet, wilde ik een beroep doen op alle paarden eigenaren hier, die mijn paard mogelijk herkennen. :)

Ik zal even een beschrijving geven:

hij is inmiddels 1.52 hoog
heeft 2 blauwe ogen.
4 witte benen en een witte bles, die helemaal doorloopt tot onder zijn kin.
ook heeft hij witte manen en staart, en is donkerbruin.

Voor mij heeft hij gestaan bij een meisje die hem gekocht heeft als volgens mij een 2 jarige. Toen zij hem niet meer kon houden
is hij naar een Zorgboerderij Entrea ofzo gegaan, en daarna bij mij.

Voor iedereen die iets weet over de afstamming van dit paardje, die moedig ik aan op een reactie te posten!

http://img192.imageshack.us/i/dsc00380ed.jpg/

http://img713.imageshack.us/i/dsc00354q.jpg/

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:04

Hebt je misschien een duidelijk foto van je paard? Uit deze twee foto's is echter niets te herkennen of zelfs in de twee te zien. Een staand foto en eentje van zijn hoofd (ivm herkennen van de bles enz).

Odysseus

Re: [EG] Half arabiertje - Vader en Moeder gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:18

Ik denk niet dat iemand hier een zinnig antwoord op kan geven ;)
Het is heel lastig om met zekerheid te zeggen wie de ouders zijn. Meestal is de moeder niet bekend onder de mensen, hengsten onthoudt iedereen wel beter.
Alsnog kun je er weinig over zeggen: Je kan misschien zeggen op wie hij lijkt, maar alsnog zou ik dat moeilijk vinden. Lijken is namelijk niet synoniem voor afstammen van.

Daarnaast zijn, zoals Peterina al aangaf, je foto's erg onduidelijk. Misschien een goede stand en hoofdfoto plaatsen, dan kunnen we al wat meer zeggen.

En waar baseer je je conclusie op dat er Arabisch bloed door de aderen stroomt? Ik vind hem, persoonlijk, niet Arabisch tonen. Als ik het hoofd zie zou ik zeggen dat hij te weinig (zeg beter: geen) dish heeft, en een iets "plompeus" hoofd. Maar pin me er niet op vast, ik ken genoeg (half)Arabieren zonder veel dish.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 21:26

Jullie hebben gelijk, de foto's zijn vrij onduidelijk :) Ik zal zo spoedig mogelijk nieuwe foto's erop plaatsen. Moet nog even wachten, want mij ouders hebben mijn camera en die zitten in mallorca :p ze komen donderdag thuis ;) dan staan de foto's erop.

@focussed:
Hij heeft een staarthouding zoals die van een arabier, en een beetje het zachtaardige, maar toch energieke en slimme karakter van de arabier. Ook loopt hij zeer lichtvoetig. Het kan goed zijn dat er meerdere rassen zijn die deze eigenschappen hebben, maar omdat het zeker weten een kruising is, kan het toch zijn dat er iets van arabier doorstroomt.

Bedankt voor jullie reacties en ik maak zo snel mogelijk nieuwe foto's!

groetjes!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 14:54

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 18:59

Peterina schreef:
Hebt je misschien een duidelijk foto van je paard? Uit deze twee foto's is echter niets te herkennen of zelfs in de twee te zien. Een staand foto en eentje van zijn hoofd (ivm herkennen van de bles enz).

Ik heb nieuwe foto's gepost, ik hoop dat je er iets mee kan, ze staan onderaan de bladzijde:)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:03

Dat zijn inderdaad duidelijkere foto's!
nogmaals hoeven die foto's geen teken te zijn van arabier. Mijn vorige paard had ook een arabieren-staarthouding en liep in vrije beweging altijd met de neusgaten wijd opengesperd, en ook lichtvoetig. Zij was ook gewoon een 100% Warmbloed. net als mijn pony nu met dezelfde kenmerken een Belgische Rijpony is. Ik zou iig dus vragen aan een mod om je titel aan te passen want je pint je misschien teveel vast aan die eigenschappen :)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:45

Manta is van mij geweest. Ik heb Manta niet weg gedaan omdat ik het niet kon houden, maar omdat ik te groot werd en dus op zoek ging naar een paard. Ik heb Manta ingeruild voor mijn vorige paard, in N-B Prinsenbeek. Daar heeft de zorgboerderij in Elst hem gekocht.

Ook ik weet niet wie zijn ouders zijn.
De enige wat ik weet is dat zijn naam afstamt naar een pony die de fokker heeft gehad.
Wel weet ik dat Manta geen Arabier is, maar een volle New forest pony.
Dat heb ik nagevraagd toendertijd.

En ook weet ik dat Manta nu 5 jaar moet zijn.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 18:26

Vealosz schreef:
Manta is van mij geweest. Ik heb Manta niet weg gedaan omdat ik het niet kon houden, maar omdat ik te groot werd en dus op zoek ging naar een paard. Ik heb Manta ingeruild voor mijn vorige paard, in N-B Prinsenbeek. Daar heeft de zorgboerderij in Elst hem gekocht.

Ook ik weet niet wie zijn ouders zijn.
De enige wat ik weet is dat zijn naam afstamt naar een pony die de fokker heeft gehad.
Wel weet ik dat Manta geen Arabier is, maar een volle New forest pony.
Dat heb ik nagevraagd toendertijd.

En ook weet ik dat Manta nu 5 jaar moet zijn.

Aah dat is fijn om te weten! Ik ben in ieder geval blij dat ik weet dat hij een New Forest is. Kan ik dat weer in zijn paspoort laten zetten :) Ik moet er alleen zien achter te komen hoe ik dit topic kan laten verwijderen, want nu ik dit weet is het goed voor mij :)

Dankjewel!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:25

Je topic kan niet verwijderd worden en wordt ook niet zomaar gesloten op verzoek :)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 19:51

Focussed schreef:
Je topic kan niet verwijderd worden en wordt ook niet zomaar gesloten op verzoek :)

Okee dan weet ik dat :)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 01:47

Mocht je nog meer vragen hebben. Misschien kan ik daar ook wel antwoord geven. Mijn PB inbox staat altijd open.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:15

Hé dat is Manta, die ken ik nog van toen die van Vealosz was.
Wat leuk om die weer eens te zien, is Manta nog steeds z'n koelbloedig dier?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 11:59

Pentax schreef:
Hé dat is Manta, die ken ik nog van toen die van Vealosz was.
Wat leuk om die weer eens te zien, is Manta nog steeds z'n koelbloedig dier?

Ja zeker! Hij is nog steeds erg rustig, maar af en toe heeft hij wel de dolle 5 minuten, dan raced hij door het weiland en dan snuiven en briesen enzo. Echt heel leuk!