Paardenwagen opknappen, hoe aanpakken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paardenwagen opknappen, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:34

Hoi,

mijn paardenwagentje ziet er echt niet meer mooi uit en dus heb ik besloten hem binnenkort echt eens op te gaan knappen, te beginnen met de buitenkant. Nu vraag ik me af wat er allemaal mogelijk is en hoe ik het het beste kan aanpakken. Ik wil zoveel mogelijk zelf doen, kan er ook tijd voor maken, maar het mag niet al te duur worden, wie heeft er allemaal leuke tips?

Tips over kleuren, teksten, plaatjes, manier van aanpakken, alles is welkom!

Het gaat om onderstaande wagen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alabatavorum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:44

Je zou met behulp van graffiti je paard erop kunnen spuiten. Als je dat zelf kan of iemand die daar handig mee is, is dat mooi te doen. Is makkelijker zelf te doen dan bijvoorbeeld stickers erop plakken. Je moet trouwens dan wel eerst zorgen dat de ondergrond goed is :D

Je zou uit kunnen gaan van een foto, uitprinten op overhead sheets, en dan in een donkere garage die met behulp van een ouderwetse overheadprojector op je busje projecteren en overtekenen. Zo heb ik wel eens een design van papier overgebracht op een grote wand bij een van mijn decoratieprojecten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:28

Helemaal strippen en vervolgens de boel opnieuw spuiten. Rollen kan ook maar geeft een minder mooi effect.
Zorg om te beginnen dat je binnen kunt staan, in een (redelijk) stofvrije omgeving.
Dan de boel goed schuren, alle roest wegwerken (stralen), grondlak en vervolgens aflakken. gebruik hiervoor een kwaliteitsautolak, niet de griebus uit de automaterialenzaak!

Anoniem

Re: Paardenwagen opknappen, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:35

Binnen staan kan helaas niet geregeld worden :(

Spuiten van een wagen is denk ik heel duur? Ben al aan het zoeken maar kan nergens prijzen vinden?

Dramaqueen10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:39

Spuiten is behoorlijk prijzig, dat is niet meer leuk. Rollen kan prima en zeker ten opzichte van de huidige staat een stuk mooier. Mijn ervaring is dat vanaf een meter of 2-3 je eigenlijk niet eens kan zien dat het met de roller gedaan is. Ik zou beginnen met schuren en schoonmaken, kale plekken behandelen en dan lekker rollen (niet in de volle zon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:41

Strippen, schuren en dan rollen met een goede lak, dan krijg je 'm echt strak hoor :j Wij hebben ook al eens zo'n ding behoorlijk opgekalefaterd. 't Is even werk, maar dan HEB je ook wat :)

Dramaqueen10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:48

Houd er trouwens wel rekening mee dat felle kleuren zullen vervagen als de wagen de hele tijd buiten in weer en wind staat. Wellicht is het dan wel raadzaam goede lak te kopen met een soort van UV filter erin

joyce85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:25

Zie mijn trailerstickers..

Maar ik zou hem wel even verven met een roller bijvoorbeeld. Hebben wij met onze dieplader ook gedaan.. Niet zo mooi als spuiten natuurlijk, maar het kost ook niets in vergelijking met spuiten..

signum86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:19

misschien beetje off topic maar ook weer niet, wij willen ook een trailer opknappen maar deze moet een nieuwe zijwand hebben, waar kan ik dit het beste halen? liefst kunststof