prijs halve stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

prijs halve stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 12:29

wat is een normale prijs voor een halve stal?

het gaat hier over een 4-jarige kwpn (moet nog volledig opgeleerd worden), komt op een stalling te staan waar alles voor je gedaan wordt (mesten, voeren, ...)

ik zou er 3 à 4 keer per week op mogen rijden

ik zou ook af en toe een les krijgen van degene die hem gaat opleren (is € 25 per uur, dit wordt voor mij betaald)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:39

wat wil je nou weten? hoeveel je moet betalen om op dit paard te mogen rijden?
dat is maar net wat je afspreekt met de eigenaar en wat je zelf goed vindt.
Een topic openen met 'wat kost een halve stal' heeft niet zoveel zin, ik ken stallen waar je 500,- per maand betaalt maar ook stallen van 80,- per maand.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:14

De prijs van een halve stal hangt af wat je voor een hele stal betaald..Sorry grapje.. :+ Bedoel je te vragen wat een redelijke bijdrage is voor het "verzorg" paard waar je over spreekt? Dat is best heel lastig te zeggen..Ligt aan de normale stallingsprijs enz..

annastasia

Re: prijs halve stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:19

Is het de bedoeling dat je het paard de helft van de week ''huurt''?
Dan is het begrijpelijk dat je in ieder geval de helft van de stallingskosten op je neemt.
Wat is je voor aanbod gedaan?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 12:14

het paard in men openingstopic is me aangeboden voor € 100 per maand

wat vinden jullie van deze prijs?
er wordt wel zowiezo een contract opgesteld
ik zou in het begin ook les van haar (eigenaar paard) krijgen (zij gaat les volgen bij iemand en geeft deze tips dan door aan mij)

het gaat wel enkel door als ik een klik heb met het paard

hoop nu eigenlijk dat er geen klik is, dit zou het simpeler maken...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:16

Wat moet er simpeler gemaakt worden dan... :?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 12:18

heb al een soort verzorgpaard (gratis) omdat ik zoveel help op de manege (ja, het is een verzorgpaard)

en combineren gaat niet (of heel moeilijk) en dan heb ik het gevoel dat ik haar in de steek ga laten... (heb me eigenlijk al veel te hard aan haar (manegepaard) gehecht :o )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:18

je klinkt niet erg enthousiast.
tja, 100 euro per maand voor 4 keer in de week rijden.. t is maar net wat je er voor over hebt.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 12:22

juval schreef:
je klinkt niet erg enthousiast.
tja, 100 euro per maand voor 4 keer in de week rijden.. t is maar net wat je er voor over hebt.

idd, omdat ik dan men lievelingspaardje in de steek ga laten (heb ik toch zo het gevoel)

maar dit is wel een manier om een soort "eigen paard" te hebben

wat een dilemma :roll:

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:24

tja, als het inclusief les is vind ik het niet duur.. je kan denk ik veel leren van zo'n paard, meer dan van je lievelingsmanegepaard..

maar het is toch echt een beslissing die je zelf moet maken.
succes!!

Rachelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:46

Persoonlijk denk ik dat je er niet aan moet beginnen als je zelf al niet dol enthousiast bent?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 12:29

Ben wel enthousiast (al kom ik zo niet over :+ ) en wil het eigenlijk wel, een paardje meer van mezelf zonder dat er beginners op zitten te hobbelen, maar dan heb ik het gevoel dat ik men lievelingspaard in de steek ga laten...
Als ik wist dat ik ze kon combineren zou ik het direct doen, maar dat weet ik dus niet...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:33

gelukkig kent het paard niet het principe 'in de steek laten' dat is een menselijk ding en een paard is geen mens. Ik zou me niet schuldig voelen en gewoon doen wat ik het leukste zou vinden. Zeker omdat die andere ook gewoon maar een verzorgpaard is en ook gewoon een eigenaar heeft die er voor zorgt en meerdere mensen die er op rijden.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:51

cissy schreef:
gelukkig kent het paard niet het principe 'in de steek laten' dat is een menselijk ding en een paard is geen mens. Ik zou me niet schuldig voelen en gewoon doen wat ik het leukste zou vinden. Zeker omdat die andere ook gewoon maar een verzorgpaard is en ook gewoon een eigenaar heeft die er voor zorgt en meerdere mensen die er op rijden.

haha, dan nodig ik je van harte uit mee te gaan naar mijn oude verzorgpaard. als ik een weekje op vakantie was geweest, dan keek hij mij de eerste paar dagen echt niet aan. Hij draaide gewoon om in de wei, terwijl hij normaal als eerste bij het hek staat. En ja, dit deed hij echt wanneer ik weg was geweest, dus ik denk dat ze het wel snapppen!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:56

danamuts schreef:
cissy schreef:

haha, dan nodig ik je van harte uit mee te gaan naar mijn oude verzorgpaard. als ik een weekje op vakantie was geweest, dan keek hij mij de eerste paar dagen echt niet aan. Hij draaide gewoon om in de wei, terwijl hij normaal als eerste bij het hek staat. En ja, dit deed hij echt wanneer ik weg was geweest, dus ik denk dat ze het wel snapppen!

Idd,mijn paard draait al haar kont naar mij toe als ik 1 dag iemand anders haar heblaten verzorgen en zelf dus niet kon komen.....

Maar TS:
Je vraagt hoe en wat met een nieuw verzorgpaard,maar als je nu al weet dat het niet te combineren is, je geen afstand wilt doen van je andere VZ paard, waarom begin je er aan dan als ik vragen mag?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 12:24

het verzorgpaard dat ik nu heb is een manegepaard, en ik mis ergens wel iets van een "eigen" paard (kan het eigenlijk niet zien dat er beginners op zitten te hobbelen en in de mond te trekken en met het uitstappen de teugels kort houden omdat ze anders bang hebben dat ze weg schiet :o )

maar het is een 4-jarige, op sommige momenten ben ik zelf nog te onzeker om een 4-jarige te leiden/rijden, dus ik denk dat ik het beter niet kan doen

aanbod is ideaal, timing kan niet slechter...

misschien over een paar jaar ofzo, zolang kan ik nog op dit paardje (en andere paarden) rijden

ik krijg er binnenkort wss ook een fries bij voor 1x in de week te rijden :+ dan gaan we nog eerst enkele jaren ervaringen opdoen en dan zien we wel waar we staan

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:38

ik zou het niet doen, je geeft zelf al aan dat je niet 100% zeker weet of je het aankan om een groen paard te rijden. Blijf gewoon lekker genieten van je manegepaard en wie weet binnenkort die fries :-)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:39

Dat lijkt mij een hele wijze beslissing.
Veel plezier met je manege paard en succes straks met de fries

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:58

danamuts schreef:
cissy schreef:

we hebben het hier over een manege paard ..... is wat anders dan een eigen paard of verzorgpaard met maar weinig mensen eromheen, mijn veulen wat al 2 jaar verkocht is reageert ook heel sterk op mij als ik haar weer zie en dan loopt ze zo haar huidige eigenaar voorbij.
Jullie begrijpen best wat ik met die post bedoel... :D