NDG, chip laten registeren, wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

NDG, chip laten registeren, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 11:18

Hallo,

Wie o wie heeft de chip van zijn/haard paard(en) laten registreren op jouw naam bij de NDG? (Nederlandse Databank Gezelschapsdieren).
Ik wil net mijn paarden laten registreren, maar kom er niet helemaal uit.
Op het paspoort kan ik een levensnummer en chipnummer vinden. Echter bij de NDG vragen ze om een barcode en een paspoortnummer.

Wie kan mij helpen?

Groetjes Karin

joyce B

Re: NDG, chip laten registeren, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:08

de barcode is waarschijnlijk je chipnummer. Dat staat namelijk ook als barcode in je paspoort op de sticker.
Paspoortnummer zou je even moeten kijken. Maar misschien dat die registratie alleen is voor honden en katten enzo? Of staat erbij dat je ook paarden aan kunt melden?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 14:01

joyce B schreef:
de barcode is waarschijnlijk je chipnummer. Dat staat namelijk ook als barcode in je paspoort op de sticker.
Paspoortnummer zou je even moeten kijken. Maar misschien dat die registratie alleen is voor honden en katten enzo? Of staat erbij dat je ook paarden aan kunt melden?

Ik heb ooit eens de tip gekregen van iemand om de chip hier op mn naam te laten zetten, er staat verder niets bij over dat je een paard kan aanmelden.
Ik heb mn NRPS merrie iig aangemeld, ik wacht even af of ze ook daadwerkelijk geregistreerd wordt of dat ik een mail oid krijg dat paarden aanmelden niet mogelijk is.