Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Silly1972 schreef:Er word tot nu toe geen wegenbelasting gerekend.
Verzekeren is niet verplicht, maar soms wel handig.
Prijzen varieren van 500-5000 euro, dus het is puur wat je er zelf voor uit wilt geven.
cissy schreef:1 paards trailers zijn al bijna niet meer te koop en dat heeft een reden! Die dingen zijn smal en wiebelen, niet echt comfortabel voor een paard.
Heb ooit met zo'n oud ding met maar 2 wielen eronder en een zeilen kapje gereden, brrr dat was DOODENG! Paard vond het ook minder, iedere beweging voelde je en paard werd zeeziek van het gewiebel.
Wat verzekering betreft, WA zit op trekkend voertuig, zolang trailer achter de auto zit is hij verzekerd voor schade aan derden.
De trailer zelf kun je apart verzekeren voor schade van bijv je eigen paard of als je m uitleent.
maar je kunt m wel allrisk verzekeren voor schade aan de trailer zelf, als er een tak van een boom afbreekt of iemand er tegenaan rijdt en geen briefje achterlaat. Of zoals ik dat ik mn bovenluik verloor door een windvlaag
die heb ik vergoed gekregen van mijn allrisk verzekering. Of voor diefstal bijvoorbeeld.