Koude winter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irmy

Koude winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 19:15

Hallo,
Ik zat te denken, als de winter er is en het wordt een koude winter, moet een pony dan beschikking hebben over een stal?
Mijn vz-pony heeft geen winterdeken en staat 24/7 in de wei. Hij kan wel schuilen, maar niet in een warme stal, gewoon een inloop stal die heel erg open is en niet warm.

Ik kan proberen om te vragen of de eigenaar het hooi ergens anders legt en dan heeft hij wel een 'warme' stal.
Is dit nodig? Ik weet dat shetlanders goed tegen de kou kunnen, maar het lijkt mij toch wel fijner als hij in een stal kan of eventueel een deken.

Zijn een deken en/of een stal nodig?

skyline

Re: Koude winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:17

Als hij het altijd zo heeft gehad en voor de wind kan schuilen is er niks aan de hand hoor :)
Mits wat stro in stal is wel handig

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 19:23

Ze weten dus niet hoe hij reageert op winters, ze hebben hem maar sinds begin zomer...

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:25

Heeft ze bij de vorige eigenaar buiten gestaan zonder deken.
Dan kan ze dat nu ook.
Anders zal ik gewoon even een dekentje op doen en kijken hoe het gaat :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:56

Zou geen dekentje opdoen.
Gewoon de vacht z'n werk laten doen.
Ze hebben nu in de zomer ruim de tijd om voor te bereiden op de winter en een dikke vacht te krijgen.
Hij heeft een schuilstal en dat is prima.

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:19

Naar mijn idee kan elk paard zonder deken buiten staan en zeker een shetlander. Zorg er wel voor dat hij uit de wind en regen kan staan. En heel belangrijk zorg voor voldoende ruwvoer want dat voed zijn kacheltje.

Lekkere stro stalletjes en warme dekens dat zijn mensen gedachten daar maak je niet elk paard blij mee.

Zolbabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:22

Gewoon goed in de gaten houden, in principe kan een shetlander prima tegen koude winters, maar als je ziet dat hij het koud heeft (opstaande haren, rillen) dan kan je hem altijd nog een dekentje opdoen.