Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amyz schreef:Das heel erg vervelend! Die van mij heeft t nog wel is in de paddock, maar dan ben ik er iig bij.. Misschien iets om maar te zorgen dat je er vaak bij bent om hem erop te wijzen dat het niet zo erg slim is? (klinkt heel stom maar kan echt helpen hihi).
Staat er wel stroom op t draadje? Anders een keer met zn neus tegenaan laten lopen, ze zijn vaak snel genoeg om door te krijgen dat ze daar dan uit de buurt moeten blijven..
Succes iig, kan me voorstellen dat je m niet met een gerust hart buiten laat!
Wandalina schreef:Blijheid schreef:Waarmee is de wei nu omheind?
Misschien kan je de omheining beter zichtbaar maken door er stukjes rood/wit lint aan te hangen, of breder band te gebruiken.
Het is nu omheind met breed wit lint. Ik ga het in ieder geval proberen om rood/wit lint er aan te hangen. Bedankt voor de tip.
ellepel schreef:hij rolt op die plek omdat daar waarschijnlijk los zand ligt.
zorg er eventueel voor dat hij op een veiligere plek kan rollen?
maak eventueel ergens anders een zandplaats.
bij ons doen ze het allemaal,lekker aan de rand van de wei in het zand rollen,tot nog toe is dat gelukkig wel goed gegaan
mjlein schreef:inderdaad ligt daar het meeste zand? mijn paardje rolt ook altijd dicht bij de rand waar het meeste zand ligt. Misschien handig om ergens anders een zandplaats te leggen? eventueel als het echt een probleem zou worden kun je misschien een rand grind ( of ander bodemmateriaal waar hij niet in wil rollen) langs de randen strooit? of een rij planten?
petitparis schreef:enkele weken terug iemand met hetzelfde probleem
die hebben ze aangeraden een lichte kuil op een veilige afstand van de omheining te graven in de hoop dat het paard liever in het losse zand/modder ging rollen. 't betreffende paard heeft uiteindelijk zelf ergens anders een kuil geschraapt, maar heeft sindsdien neit meer in de omheining gerold