Een paar problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbiiiee

Een paar problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 13:30

Heey Kimberly hier

PUNT 1
Ik heb al een lange tijd een d-pony thunder
Hij is super lief en ik heb hem zoal 1 jaar (;
Maar nu hij eindelijk 3 is geworden en bijna volgroeid is ben ik 1.5 maand geleden
begonnen met hem op te leren , hij is super braaf en ik hbe er zelf s al op gezeten
Maar met zijn hoofdstel heeft hij flink wat problemen...

Overlaatst wou ik het insteken zoals gewoonlijk, hij heeft het altij zondeer problemen gedaan
Maar ik gebruik suikerwater dusja, en nu wil hij het niet meer doen, behalve als we er met 3
in zijn mondhoeken trekken hem vasthouden en zijn bit insteken, hij heeft geen kopschuwheid maar is gewoon eigenwijs denk ik ! Hij is jong ik weet dat ik geduld moet hebben , maar leuk vind ik het helemaal niet... Dat snap je wel, Ook al met eten te geven en dan in te steken, met gras rond te wikkelen, maar niets lukt... Behalve met 3 ...

PUNT 2

Mijn pony heeft een helse schrik van water, hij houdt van de regen maar helemaal niet van water.
OOk als hij in de regen staat en je wrijft hem loopt hij weg want dat vindt hij niet leuk, Hij heeft 2 witte sokjes en die zijn eigenlijk zowat zwart maar hij begint te trappelen en te stijgeren als ik er met water aankom... We hebben hem al een tijdje elke dag een beetje nat gemaakt en het helpt een klein beetje...

Maar weet iemand een goede oplossing voor deze 2 Problemen
Help me als je wil
Groetjes kimberly :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:35

Punt 3
Haal er iemand bij die er verstand van heeft.

Fiebie

Re: Een paar problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:41

Ik geloof niet dat je als je met 3 man in zijn mondhoeken gaat hangen, dat de associatie met een hoofdstel dan wèl fijn is... :\
Denk heel even na....

En gras rondwikkelen?? Je weet dat daar bolletjes vormen en een paar koliek kan krijgen?

Zoals Joolien al aangeeft... Haal er alsjeblieft iemand bij...

Kimbiiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 13:48

Fiebie schreef:
Ik geloof niet dat je als je met 3 man in zijn mondhoeken gaat hangen, dat de associatie met een hoofdstel dan wèl fijn is... :\
Denk heel even na....

En gras rondwikkelen?? Je weet dat daar bolletjes vormen en een paar koliek kan krijgen?

Zoals Joolien al aangeeft... Haal er alsjeblieft iemand bij...

Hij deed het vroeger anders wel normaal hoor, dan kon ik het alleen , maar hij doet het sinds een paar dagen, Maar we hangen niet allemaal in zijn mondhoekjes, Sorry ze !

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:50

Ga dan in hemelsnaam na wat er is gebeurd en ga geen wanhoops-tactieken toepassen. Want wat jij zegt, slaat werkelijk als een tiet op een drumstel....

Ik quote je eigen zin hè
Citaat:
behalve als we er met 3
in zijn mondhoeken trekken hem vasthouden en zijn bit insteken

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:51

OK, sinds een paar dagen wil hij zijn hoofdstel niet meer in. Dan is er dus waarschijnlijk iets veranderd. Heb je er al een paardentandarts bij gehaald? Helemaal gezien zijn leeftijd zijn er waarschijnlijk wolfskiesjes of ander ongijn in dat mondje waardoor er simpelweg zeer doet als er een bit in komt. Ik zou dat eerst checken en dan pas weer een bit erin proberen te doen. Luister naar je paard, hij probeert je wat te vertellen!

Kimbiiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:05

troi schreef:
OK, sinds een paar dagen wil hij zijn hoofdstel niet meer in. Dan is er dus waarschijnlijk iets veranderd. Heb je er al een paardentandarts bij gehaald? Helemaal gezien zijn leeftijd zijn er waarschijnlijk wolfskiesjes of ander ongijn in dat mondje waardoor er simpelweg zeer doet als er een bit in komt. Ik zou dat eerst checken en dan pas weer een bit erin proberen te doen. Luister naar je paard, hij probeert je wat te vertellen!

Dank je voor je vriendelijke en bruikbare info, zal ik doen (; Dank je

Kimbiiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:07

Fiebie schreef:
Ga dan in hemelsnaam na wat er is gebeurd en ga geen wanhoops-tactieken toepassen. Want wat jij zegt, slaat werkelijk als een tiet op een drumstel....

Ik quote je eigen zin hè
Citaat:
behalve als we er met 3
in zijn mondhoeken trekken hem vasthouden en zijn bit insteken

Nee ik bedoelde 1 iemand trekt in zen mond, iemand hou hem vast en iemand steek het bit in, maar ik ga er een tandarts bijhalen dusja, Beter ?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:10

Lijkt me ook een hele goede optie inderdaad.

Overigens is de theorie die je hierboven uitlegt ook niet echt een verbetering... :\

Waarom denk je niet verder? Zoals wordt gezegd, je paard probeert je iets te vertellen. Ik zie ook niet alles hoor, mensen moeten je er soms op wijzen. Maar ga geen idiote dingen uithalen.

Als jij iets niet in je mond wilt hebben, omdat het pijn doet of om wat voor reden dan ook en 3 man staan aan je te sjorren om dat stuk ijzer er op welke mogelijke manier dan ook erin te krijgen... Sta er even bij stil en stel het je even voor...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:12

Ja zou eerst de tandarts afwachten. Want al die drukte met 3 man eromheen kan een paard al gestresst worden dus dat vind ik ook niet echt een optie.
Daarbij moet je ook niet in de mond trekken weet niet hoe je het bedoelt maar ik hoop maar dat je paard aan deze ervaring geen nare herineringen overhoudt want dat zal het waarschijnlijk helemaal niet meer gaan. Als de tandarts is geweest en het lukt jouw niet op de normale manier stop dan en haal er iemand bij die er ervaring mee heeft zodat het paard het bit niet als iets negatiefs ziet.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:15

En wat je waterprobleem betreft, ik zou daar echt clickertraining voor gebruiken. Kun je het probleem op een positieve manier benaderen en werkt vaak heel vlug en het is niet moeilijk! Zo'n ding kost 50 cent dus dat kan het probleem niet zijn. Info kun je hier op bokt makkelijk vinden (clicker als zoekwoord invoeren en dan komen er tig topics bovendrijven). Als je hulp wilt kun je een advertentie zetten er zijn aardig wat enthousiastelingen op deze site die vast willen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:16

Troi, ik denk dat dit meisje niet eens toe is aan clickertraining...

Normale begelijding zo een hoop schelen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:18

Door middel van clickertraining kun je ook een hele hoop over paardengedrag leren.. En je moet ergens beginnen natuurlijk.

Maar je heb absoluut gelijk dat goede begeleiding het allerbelangrijkste is..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:22

Wbt het bit ga ik mee met bovenstaande. Sowieso is dwang nóóit een optie. Als je paard iets (ineens) niet (meer) wil, zal er iets aan de hand zijn en moet je het rustig aanpakken. Niet met 3 man gaan priegelen om er een bit in te krijgen.

Wbt het water; geduld is een schone zaak. Blijft rustig stukje bij beetje nat maken. Water is op de een of andere manier voor een hoop paarden iets heel bijzonders, en vooral iets levendbedreigends. Je weet maar nooit of dat enge water je ineens opvreet :P Dus ga zo door als je beschrijft, zeker als je al verbetering merkt.

Buiten dat; ik zou er idd ook begeleiding bij gaan zoeken :)

Succes iig :)

Kimbiiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 21:36

amyz schreef:
Wbt het bit ga ik mee met bovenstaande. Sowieso is dwang nóóit een optie. Als je paard iets (ineens) niet (meer) wil, zal er iets aan de hand zijn en moet je het rustig aanpakken. Niet met 3 man gaan priegelen om er een bit in te krijgen.

Wbt het water; geduld is een schone zaak. Blijft rustig stukje bij beetje nat maken. Water is op de een of andere manier voor een hoop paarden iets heel bijzonders, en vooral iets levendbedreigends. Je weet maar nooit of dat enge water je ineens opvreet :P Dus ga zo door als je beschrijft, zeker als je al verbetering merkt.

Buiten dat; ik zou er idd ook begeleiding bij gaan zoeken :)

Succes iig :)

Dank je wel voor je bruikbare infoo (; Vandaag heb ik zijn bit zonder problemen ingestoken, Met veel geduld en de tandarts had gezegd dat er niets mis was dusja, ook niet met die wolfskiesjes enzoo (; Dank je groetjes

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:53

Met een spons de benen wassen is ook een manier.