Ireen_ schreef:Weet iemand waarom de Dakota is afgekeurd of waar ik dat kan vinden?
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik een deel van je antwoord gevonden heb. Zie http://www.tds-saddlers.com/products.as ... oryID=564# en dan 'learn more'. Daar wordt wat uitgelegd over standaarden. De Troxelhelmets voldoen allemaal aan de SEI-standaard.
Citaat:
ASTM F 1163
This American standard is the one used by Americans who feel the need for a safety helmet whilst riding (sadly less than 1 in 8 riders). The main reasons for helmets being promoted to this standard are:-
Helmets are allowed larger ventilation slots
Helmets are tested using a hazard anvil (now incorporated in PAS 015:1998
The argument about ventilation slots is fiercely debated and revolves around why there are no penetration injuries with existing helmets. Is it because there is a penetration test to simulate branches and sharp objects or is it because there are never any such accidents? Statistics on wearers of this type of helmet are sure to eventually decide this issue.
Het verschil lijkt dus vooral de ventilatiegaten te zijn - en de werkelijke impact van die gaten op hoofdletsel zijn nog onduidelijk (maar zullen uit de statistieken blijken.)
Citaat:
Kun je hier echt verzekeringsproblemen mee krijgen? Ik start geen wedstrijden en kom niet op maneges, maar wil natuurlijk wel een zo veilig mogelijke helm..
Nee, verzekeringsproblemen kun je er niet mee krijgen - verzekeringen kunnen een cap niet verplicht stellen. Organisaties kunnen je wel uitsluiten van deelname, en eigenaren kunnen je ook verbieden op hun terrein te rijden. Wat betreft de veiligheid: je kunt kijken of je de veiligheidseisen van de SEI acceptabel vindt. Het zijn gecertificeerde caps, alleen met andere standaarden (niet per se minder, aangezien het in Amerika de leidende standaard is.)
Als jij van mening bent dat de ventilatiegaten niet zorgen voor een onoverkomelijk probleem, dan kun je er dus voor kiezen.