Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marga12 schreef:Mijn paard staat elke ochtend rond zes uur,half zeven te trappen tegen de staldeur.
Omdat mijn buren hier niet zo blij mee zijn ga ik wel naar buiten, wacht wel tot het paard stil is.
wie heeft een idee hoe ik dit kan doorbreken, afleren.
ikdoemaarwat schreef:doorbreken van vervelend gedrag bij mijn paard (tralies bijten, schrapen,stampen)
op afstand staan met een hand biks .....
wanneer het paard het slecte gedrag vertoond met een hoge boog een brokje op het paard gooien
--> paard schrikt licht.....
elke keer slecht gedrag--> elke keer licht schrikken
paard zal dit associeren met elkaar en zal snel ophouden met het slechte gedrag...
PIB schreef:Hallo, dit is geen effectieve trainingsmethode. Ten eerste pak je niet de oorzaak weg en ten tweede leer je dat het paard in aanwezigheid van jou en de schrikbiks het ongewenst gedrag niet mag vertonen, maar daardoor weet je paard nog steeds niet wat het dan wel moet doen.
Bovendien komt dit ongewenst gedrag gegarandeerd weer naar boven als jij met je biks de hoek om zijn.
Oorzaak aanpakken dus, zie vorig bericht.
Eva Saegerman
Gedragstherapeute paarden

ikdoemaarwat schreef:PIB schreef:Hallo, dit is geen effectieve trainingsmethode. Ten eerste pak je niet de oorzaak weg en ten tweede leer je dat het paard in aanwezigheid van jou en de schrikbiks het ongewenst gedrag niet mag vertonen, maar daardoor weet je paard nog steeds niet wat het dan wel moet doen.
Bovendien komt dit ongewenst gedrag gegarandeerd weer naar boven als jij met je biks de hoek om zijn.
Oorzaak aanpakken dus, zie vorig bericht.
Eva Saegerman
Gedragstherapeute paarden
jij kan zeggen dat het niet werkt,maar ik heb op een stal gewerkt met probleempaarden en deze methode werkte wel degelijk
het is ook het beste als je enigzins uit het zicht gaat staan indie mogelijk