Petrie Olympic of Petrie Athene?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jo89

Petrie Olympic of Petrie Athene?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 16:07

Hej iedereen !

Ik ben van plan binnenkort 2 paar nieuwe rijlaarzen te bestellen.
Ik heb momenteel zwarte Petrie Anky's die nog steeds zeer goed zijn, en nog niet wil missen, maar vertonen al wat slijtage, omdat ik er veel mee moet rondstappen en veel mee moet rijden.
Ik zou echter heel graag donkerbruine laarzen willen hebben, alsook goede zwarte wedstrijdlaarzen.
Ik ben zelf geïnteresseerd in Petrie, vind het gewoonweg superlaarzen. Hier zie je mijn huidige laarzen <3, ben er nog steeds dol op, ook al zijn ze niet meer dezelfde, heb ze al 5 jaar :D.

Afbeelding

Ik dacht eraan om de Petrie Olympics in het zwart te nemen voor op wedstrijd, en de Petrie Athenes in het bruin voor thuis mee te rijden e.d., in combinatie met mijn huidige Anky's. Wat denken jullie? Hebben jullie foto's/ervaringen met deze laarzen?

Ik vroeg me ook af of ik niet beter de Petrie Olympics in beide kleuren neem, dan heb ik geen verschil als ik op wedstrijd vertrek. Maar vind voor thuis te rijden goede, en gemakkelijke rijlaarzen leuker, en vind het gespje aan de Athene wel mooi.
Wat raden jullie mij aan ? En is Huet een betrouwbare plaats om mijn rijlaarzen aan te kopen?

Groetjes en al bedankt voor de hulp!

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 16:14

Asyaa schreef:

Heb ze beiden al helemaal doorgelezen *D , haha :).
Maar vroeg me af wat iedereen me zou adviseren ? Thuisrijden met athene of wedstrijd en thuis met de olympics?
Kom er zelf niet zo goed uit :).

Anoniem

Re: Petrie Olympic of Petrie Athene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:16

Olympic vanwege dressuur boog.

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 16:18

Asyaa schreef:
Olympic vanwege dressuur boog.

Ja, die wil ik zeker voor op wedstrijd.
Maar voor thuis te trainen, is het dan mss niet handiger en gemakkelijker met een lagere dressuurboog? of zou dat er niet toe doen?
Of zou het verschil te groot zijn tussen de twee dat ik het op wedstrijd niet meer zo handig vind met de olympics ?

Zovééél vragen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:32

Dressuur boog maakt weinig uit qua rijden. Daarbij kan je de dag voor wedstrijd met de olympics thuis rijden, zodat je weer beetje went mocht je het verschil te groot vinden (wat ik betwijfel).

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 16:38

Asyaa schreef:
Dressuur boog maakt weinig uit qua rijden. Daarbij kan je de dag voor wedstrijd met de olympics thuis rijden, zodat je weer beetje went mocht je het verschil te groot vinden (wat ik betwijfel).

Dus jij denkt gewoon 2x Olympics nemen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:39

Kan ik je niet in helpen :)
Ga eens bij een goeie petrie dealer langs, die kan je van alles adviseren. Misschien wil je bij kalfsleder kijken :)

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 17:00

Om een idee te geven plaats ik toch even 2 foto's:

De olympics:
Afbeelding

De Athenes:
Afbeelding

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:19

Ik heb zelf ook de olympics, en ik zou als ik jou was de athene dan voor thuis doen en de olympics op wedstrijd :)

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 18:26

Sharon89 schreef:
Ik heb zelf ook de olympics, en ik zou als ik jou was de athene dan voor thuis doen en de olympics op wedstrijd :)

Dat leek me eerst het beste plan, maar begin nu een beetje te twijfelen om niet 2x de olympics te nemen, omdat ze zo mooi zijn, maar dat is natuurlijk vrij eentonig.
En weet natuurlijk niet hoe de olympics er op langere tijd mee doorgaan, daar zit zo'n beetje het moeilijk punt.
En het is ook zoveel geld om een gokje te wagen, dus informeer ik me liever :). x

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:36

Ja dat snap ik.
Maar waarom zou je 2dezelfde paren nemen ?!
Ik zou de olympics voor op wedstrijd doen, omdat ze ook zo'n mooie dressuurboog hebben staat dat erg netjes, en dan de athene's voor thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:52

Met de athenes kan je ook makkelijkere lopen vanwege het lage leren stuk vlak bij je hak (contrefort)

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:15

Ik raad je van Huet echt enorm aan, super service en hij zegt gewoon wat goed is.
zo heeft hij mij de athene afgeraden vanwege een hoge wreef die ik heb.
Ik heb bij Huet mijn zwarte olympics aangemeten en mijn cognac olymypics ook, die komen eind september.
heerlijke laars, kon er vanaf dag 1 mee rijden.

Ik vind de athene super mooi, maar vraag om advies bij van Huet :)

Het is alleen geen laars om een hele dag op te lopen, daar is de Polo wel weer meer geschikt voor.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:30

ik heb net me olympics, de bruine :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F6GRU6DO-D.jpg
maar ik vind persoonlijk de athene ook niet zo mooi ( maar dat ik natuurlijk kwestie van smaak). alleen als je thuis de athene wil hebben omdat die "makkelijker" rijden vanwege het model, lijkt het me indd wel ineens een heel verschil met als je dan op wedstrijd gaat, tenminste dat denk ik :+

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 10:39

wonderworst_ schreef:
ik heb net me olympics, de bruine :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F6GRU6DO-D.jpg
maar ik vind persoonlijk de athene ook niet zo mooi ( maar dat ik natuurlijk kwestie van smaak). alleen als je thuis de athene wil hebben omdat die "makkelijker" rijden vanwege het model, lijkt het me indd wel ineens een heel verschil met als je dan op wedstrijd gaat, tenminste dat denk ik :+

Oooh, ik vind die laarzen van jou echt prachtig !
Rijd jij thuis dan ook met die laarzen of niet ? Intensief of ?
Want zou er wel veel meerijden en veel mee rondstappen na het rijden, maar mijn huidige Anky's doen het al 5 jaar zo prima, dus denk dat het wel moet kunnen :).

x

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:39

Zelf zou ik niet met andere laarzen trainen dan dat ik op wedstrijd mee zou rijden maar dat is natuurlijk persoonlijk :o

Als je trainingslaarzen én wedstrijdlaarzen wilt hebben dan zou ik de laarzen waar je nu mee rijdt als trainingslaarzen houden en dan nieuwe voor de wedstrijden kopen. Over 5 jaar kan je de laarzen die je tot dan als wedstrijdlaars gebruikt, doorschuiven als trainingslaars en dan weer nieuwe wedstrijdlaarzen kopen ;)

Zit je er alleen mee dat je dan wel altijd zwart moet nemen...

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 10:59

Dressuurgek schreef:
Zelf zou ik niet met andere laarzen trainen dan dat ik op wedstrijd mee zou rijden maar dat is natuurlijk persoonlijk :o

Als je trainingslaarzen én wedstrijdlaarzen wilt hebben dan zou ik de laarzen waar je nu mee rijdt als trainingslaarzen houden en dan nieuwe voor de wedstrijden kopen. Over 5 jaar kan je de laarzen die je tot dan als wedstrijdlaars gebruikt, doorschuiven als trainingslaars en dan weer nieuwe wedstrijdlaarzen kopen ;)

Zit je er alleen mee dat je dan wel altijd zwart moet nemen...

Ik zit zelf ook met dat gevoel, dat ik niet 2 verschillende types wil dragen. Mijn huidige laarzen zijn echter wel op, en wil ze nog niet wegdoen omdat ze zo goed aan mijn been zijn gevormd, maar weet dat ze het niet lang meer zullen volhouden...
En zou er ook zo graag bruine hebben, en andere zeggen dan weer: neem nou toch gewoon 2 verschillende.

Ik weet dus echt niet wat ik het beste kan doen..

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:03

ik ben deze nog aan het inlopen, maar ook met al me vorige laarzen, worden ze overal en vooral intensief gebruikt ( heb dan wel een apart paar "springlaarzen" ).
is mijn eerste paar olympics, maar zelfs nu met het inlopen lopen deze al lekker, dus ik ben er nu al weg van ( ik loop me laarzen 1 week in, zodat ze alvast wat gezakt zijn voor ik ga rijden, zodat je bij je dressuurboog niet zo'n lelijke omvouw knik krijgt :P )

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:06

Ik heb dezelfde laarzen als Wonderworst, ook dezelfde kleur :D ! Het zijn echt heerlijke rijlaarzen. Zoals eerder gezegd zou ik ook van Huet aanraden. Hij heeft mij super geholpen. Ik vraag me alleen af waarom je 2 paar neemt? Kun je niet je huidige laarzen voor thuis gebruiken en de nieuwe op wedstrijd?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:19

Ik zweer echt bij de olympics! Ze zijn echt onwijs fijn!
Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt maar ik zou zoiezo de olympics doen :D

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 11:23

Sammetje_ schreef:
Ik heb dezelfde laarzen als Wonderworst, ook dezelfde kleur :D ! Het zijn echt heerlijke rijlaarzen. Zoals eerder gezegd zou ik ook van Huet aanraden. Hij heeft mij super geholpen. Ik vraag me alleen af waarom je 2 paar neemt? Kun je niet je huidige laarzen voor thuis gebruiken en de nieuwe op wedstrijd?

Mijn huidige laarzen zijn echt wel op aan het geraken, en sinds kort rij ik terug veel intensiever en moet ik op verschillende plaatsen paarden gaan rijden. Een extra trainingslaars zou dus echt wel handig zijn. Ik ben wel van plan eerst wedstrijdlaarzen te kopen, want die heb ik dringend nodig, maar daarna zeker toch ook nog een paar voor thuis.
Mijn huidige zijn al 5 jaar oud, maar ze beginnen hier en daar al wat te verouderen. Zo gaat naad vanachter al los, en de zolen moeten dringend veranderd worden, maar heb geen laarzen die ik dan even kan aandoen voor tussendoor.

Dat is een beetje de motivatie op het moment :).

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:21

Om het nog een beetje betaalbaar te houden kan je ook als trainingslaars en niet geheel op maat gemaakte laars nemen een standaard model dus.

Het is niet zo erg om een trainingslaars te hebben die voor het mooie iets te laag zijn. Voet en kuitmaat is natuurlijk wel handig om dat passend te hebben maar misschien is je voet/been zo dat je in een standaard laars past.... Het is een idee.

En je huidige laarzen even naar de schoenmaker brengen voor een nieuwe zool? Als ze verder niet stuk zijn kan je er nog wel een paar jaar mee rijden...

Jo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 12:24

Dressuurgek schreef:
Om het nog een beetje betaalbaar te houden kan je ook als trainingslaars en niet geheel op maat gemaakte laars nemen een standaard model dus.

Het is niet zo erg om een trainingslaars te hebben die voor het mooie iets te laag zijn. Voet en kuitmaat is natuurlijk wel handig om dat passend te hebben maar misschien is je voet/been zo dat je in een standaard laars past.... Het is een idee.

En je huidige laarzen even naar de schoenmaker brengen voor een nieuwe zool? Als ze verder niet stuk zijn kan je er nog wel een paar jaar mee rijden...

Dat was ik zeker niet van plan, om ze op maat te laten maken. Heb nu ook geen op maat gemaakte en dat gaat meer dan prima.

Het is natuurlijk niet alleen de zool van mijn laarzen hoor :). Anders zou ik ook wel beter weten, de naad van achter aan mijn laarzen beginnen los te komen. Ik heb het al eens naar de schoenmaker gedaan, en die zei dat hij weinig kon doen om dat netjes op te lossen. Dus wedstrijden rij ik er zeker niet mee, en over een jaar hoogstwaarschijnlijk ook geen trainingen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:31

Hmm... dan zou ik zeggen; als je er het geld voor hebt om 2 paar laarzen te kunnen kopen dan 1 paar om te trainen in het bruin en en 1 paar voor wedstrijden...:)

Mijn portemonee zou dat niet toelaten daarom doe ik ook al 10 jaar met mn eerste paar laarzen *schaam* (ga binnenkort nieuwe nemen)