Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
VDB schreef:Bij RDW kan je dit navragen.
Daar moet de vrachtwagen ook opnieuw gekeurd worden tot paardentrailer (in plaats van wat er nu op de vrachtwagenpapieren staat)
Het keuren via de RDW (verplicht) kost rond de 50,=
Mootje schreef:Het is dus al een veewagen, alleen hij is nog niet ingedeeld? Ik neem aan dat het een B-vrachtwagen is? Zet hem voor de grap eens op de weegbrug en kijk hoe zwaar hij nu is.... Je mag niet over de 3500kg op zo'n B-wagentje gaan.
Er zijn maar weinig vrachtwagentjes waar legaal 2 paarden op mogen, met de bijbehorende spullen, chauffeur en bijrijder!
bruin10 schreef:Mootje schreef:Het is dus al een veewagen, alleen hij is nog niet ingedeeld? Ik neem aan dat het een B-vrachtwagen is? Zet hem voor de grap eens op de weegbrug en kijk hoe zwaar hij nu is.... Je mag niet over de 3500kg op zo'n B-wagentje gaan.
Er zijn maar weinig vrachtwagentjes waar legaal 2 paarden op mogen, met de bijbehorende spullen, chauffeur en bijrijder!
we hebben hem nog niet gekocht op het kentekebewijs staat ook dat die een laadvermogen heeft van 1520kilo dus na de indeling zit dat wel snor er is een nieuwe bak op gezet omdat de andere rot was vandaar dat hij nu nog zelf ingedeeld moet worden, maar kan nergens dus de afmetingen vinden daarvoor
bruin10 schreef:Mootje schreef:Het is dus al een veewagen, alleen hij is nog niet ingedeeld? Ik neem aan dat het een B-vrachtwagen is? Zet hem voor de grap eens op de weegbrug en kijk hoe zwaar hij nu is.... Je mag niet over de 3500kg op zo'n B-wagentje gaan.
we hebben hem nog niet gekocht op het kentekebewijs staat ook dat die een laadvermogen heeft van 1520kilo dus na de indeling zit dat wel snor er is een nieuwe bak op gezet omdat de andere rot was vandaar dat hij nu nog zelf ingedeeld moet worden, maar kan nergens dus de afmetingen vinden daarvoor
cissy schreef:er is een nieuwe bak opgezet zeg je, dan klopt dat gewicht op het kenteken vast niet meer! 1520 kg lijkt me wat veel voor een B wagentje, meestal is dat maar 1100 kg en dan nog zonder schot en rubbermatten etc...