indeling 2 paards vrachtwagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bruin10

indeling 2 paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 06:29

Hallo allemaal weet iemand welke maten je moet hebben om zelf een 2paards vrachtwagen in te delen het is een zijlader, en of der nog speciale eisen zijn niks is goed genoeg voor onze paardjes namelijk ze moeten wel veilig staan. ik hoor graag van jullie
bij voorbaat dank

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 07:24

Bij RDW kan je dit navragen.
Daar moet de vrachtwagen ook opnieuw gekeurd worden tot paardentrailer (in plaats van wat er nu op de vrachtwagenpapieren staat)
Het keuren via de RDW (verplicht) kost rond de 50,=

bruin10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 07:53

VDB schreef:
Bij RDW kan je dit navragen.
Daar moet de vrachtwagen ook opnieuw gekeurd worden tot paardentrailer (in plaats van wat er nu op de vrachtwagenpapieren staat)
Het keuren via de RDW (verplicht) kost rond de 50,=

op de kenteken papieren staat die wel als veewagen genoteerd namelijk der is een nieuwe bak opgezet namelijk

Mootje

Re: indeling 2 paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:08

Het is dus al een veewagen, alleen hij is nog niet ingedeeld? Ik neem aan dat het een B-vrachtwagen is? Zet hem voor de grap eens op de weegbrug en kijk hoe zwaar hij nu is.... Je mag niet over de 3500kg op zo'n B-wagentje gaan.
Er zijn maar weinig vrachtwagentjes waar legaal 2 paarden op mogen, met de bijbehorende spullen, chauffeur en bijrijder!

bruin10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 10:33

Mootje schreef:
Het is dus al een veewagen, alleen hij is nog niet ingedeeld? Ik neem aan dat het een B-vrachtwagen is? Zet hem voor de grap eens op de weegbrug en kijk hoe zwaar hij nu is.... Je mag niet over de 3500kg op zo'n B-wagentje gaan.
Er zijn maar weinig vrachtwagentjes waar legaal 2 paarden op mogen, met de bijbehorende spullen, chauffeur en bijrijder!

we hebben hem nog niet gekocht op het kentekebewijs staat ook dat die een laadvermogen heeft van 1520kilo dus na de indeling zit dat wel snor er is een nieuwe bak op gezet omdat de andere rot was vandaar dat hij nu nog zelf ingedeeld moet worden, maar kan nergens dus de afmetingen vinden daarvoor

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:57

bruin10 schreef:
Mootje schreef:

we hebben hem nog niet gekocht op het kentekebewijs staat ook dat die een laadvermogen heeft van 1520kilo dus na de indeling zit dat wel snor er is een nieuwe bak op gezet omdat de andere rot was vandaar dat hij nu nog zelf ingedeeld moet worden, maar kan nergens dus de afmetingen vinden daarvoor

Zet hem voor aankoop toch maar liever eerst even op een weegbrug, je kunt maar beter zeker weten wat zijn huidige gewicht is. Wat er op het kentekenbewijs staat is meestal nogal geflatteerd ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:51

bruin10 schreef:
Mootje schreef:

er is een nieuwe bak opgezet zeg je, dan klopt dat gewicht op het kenteken vast niet meer! 1520 kg lijkt me wat veel voor een B wagentje, meestal is dat maar 1100 kg en dan nog zonder schot en rubbermatten etc...

Mootje

Re: indeling 2 paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:55

De nieuwe Renault Master weegt volgens Anemone 1150kg, maar dit zal wel volledig gestript zijn.... Geloof mij nu maar, veel omgebouwde B wagens kunnen niet meer dan 2 ranke pony's of 1 paard vervoeren (samen met 2 inzittenden en alle andere zooi die je mee neemt)...
Geloof de 1520 van het kenteken NIET en zet hem gewoon op de weegbrug. Het merendeel van de trailers wegen ook heel wat kg's meer dan op papier!

bruin10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 15:46

stel dat dit alllemaal wel klopt wat zijn dan de maten om hem in te delen voor 2 paarden dan die zijn nergens te vinden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:22

cissy schreef:
er is een nieuwe bak opgezet zeg je, dan klopt dat gewicht op het kenteken vast niet meer! 1520 kg lijkt me wat veel voor een B wagentje, meestal is dat maar 1100 kg en dan nog zonder schot en rubbermatten etc...

Ik heb een wagentje gekocht, 3450kg leeg op papier. Met 5600kg TMM, zou ik dus 2100kg laadvermogen hebben, nou mooi. Zet ik de wagen voor de gein op de weegbrug, blijkt de wagen 3850kg te wegen!!! Ben ik dus gewoon 400kg "kwijt"!!
Op een kleine vrachtwagen is het nog te overzien, met wat aanpassingen kan ik nog wat winnen, dus blijft het werkbaar, maar bij een B-rijbewijs gebakje heb je die ruimte niet!!