Ik had ook (zoals ik al van verschillende mensen in oude topics gelezen heb hier) af en toe wondjes op mijn billen na het paardrijden.
(bv.: [RUI] Wonden aan billen. HELP?!)
Met of zonder leren zitvlak op mijn broek, met of zonder bontje op mijn zadel, met of zonder koersbroek met zeemlap aan..
Nu heb ik daarvoor de oplossing gevonden in een paardenwinkel (die ondertussen failliet is).
Die dame had staaltjes liggen van een soort klevers om op je zitvlak te plakken tijdens het paardrijden.
Die klevers vangen de wrijving op tussen je zadel-broek-onderbroek-en-billen! En je kan hem wel tot 10 keer opnieuw gebruiken.
Ondertussen is mijn klever versleten, ben ik ook het merk kwijt, en is de winkel failliet dus kan ik er ook geen nieuwe kopen.
Mocht iemand hier dus al van gehoord hebben, laat me gerust weten waar ik ze nu kan vinden!
Nu heb ik in het ziekenhuis waar ik werk, een goede vervanging gevonden: Fixomull Stretch
(http://www.fixomull.nl)
Het is een rol met een soort witte plakband (10cm breed) die men over gaasjes op een wonde plakt.
Ik snij dus een groot stuk van de rol en kleef die op mijn zitvlak om te gaan paardrijden.
Geen wondjes of irritaties meer!
Ik heb hier zo lang met gezeten zonder oplossing, dus ik hoop dat mijn mede zitvlakwondjes-lijders hier ook iets aan hebben!
In ieder geval veel succes ermee