Ik ga lessen nemen bij De Paardenmaat, dat is een manege waar je eerst een lange tijd alleen grondwerk met het paard doet en als je na een tijd op het paard gaat dan leer je rijden zonder zadel en hoofdstel. Er wordt daar ook heel veel aan je lichaamshouding gewerkt en daarom kies ik ervoor om met schoenen te rijden ipv met laarzen omdat je dan voor zover ik weet meer controle over je onderbenen/enkels/voeten moet uitoefenen om ze in de juiste houding te houden. Verder kun je het lichaam van het paard denk ik beter voelen met schoenen dan met hele laarzen. Nu wil ik dus jodphurs aanschaffen. Ik wil echter ook bij een reguliere manege enkele lessen wil volgen om het 'normale' paardrijden weer even te ervaren, en ik heb gevraagd of je daar mag rijden met jodphurs zonder mini chaps. Ze zeiden daar dat het wel mag maar dat je dat beter niet kan doen omdat je dan je benen stuk rijdt. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Krijg je zere benen als je rijdt met jodphurs maar zonder mini chaps? Of heb je nergens last van?
.