Deze Dartmoor loopt overal, behalve in het stukje weiland waar ze moet lopen. Het ging vorige week heel erg goed (ze ontsnapt wel vaker), maar sinds zondag moet ik haar echt overal weg halen...
We hebben veelal shetlanders en hebben hier dus onze weides op aangepast (onderste draad zit denk ik op 50 tot 75 cm). Helaas, loopt (kruipt) deze pony aldoor overal onderdoor. Stroom of geen stroom, ze neemt een aanloop, en daar is ze...
Ik zit nu met mijn handen in het haar. Omdat ik nu alleen ben (ouders zijn op vakantie) staat ze op stal, maar ook hier is ze enorm vervelend (zou ik ook zijn, ze staat nooit op stal, maar ik weet echt even niet waar ik met dat beestje heen moet... straks loopt ze de weg op als ik even weg ben ofzo
).Wie o wie weet wat ik hieraan kan doen? En ik hou haar namelijk liever niet op stal als ik alleen ben... straks komt ze met haar beentjes tussen de tralies... maar ik ben het ook wel zat om de halve dag achter dat beest aan te zitten
.Edit: inmiddels staat ze rustig op stal. Heb het stukje voor huis gereed gemaakt, dat is veelal ons 'veulenkampje'. Die onderste draad zit op een cm of 30/40. Dan moet ze het daar voorlopig maar 'wonen'. Maar is er nog iemand die een tip heeft? Want ze doet dit al ruim een jaar, we hoopten dat het over zou gaan als ze groter zou worden, maar helaas... zo bont als ze het nu maakt is mij echt te gek(echt door 3/4 stukken weiland vliegen zodat ze bij jou in de buitenbak is en dan om jou en je pony heen begint te galoperen etc.
daar ligt het niet aan... Onze Tinkers lopen overal ook doorheen als er niet voldoende stroom op staat (daarom snap ik dus niet waarom die Dartmoor overal heen vliegt). We hebben al een betere stroomklok aangeschaft en je krijgt nu echt rake klappen. Het is namelijk niet zo dat ze niet bang voor stroomdraad is... dit is wel zo (als ze de draad alleen al op de grond hoort tikken komt ze niet in de buurt). Waarom ze ontsnapt is mij dus een raadsel.
.
).
(maar dit is geen definitieve oplossing, ze verzuipen nu al in dit stuk na de regen van afgelopen dagen)