Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Aminola schreef:Een mep op zijn neus geven. Dat moet je absoluut niet toelaten.
Wat óók een optie is, is voer in je hand doen, en dan open voor zijn neus houden.
Als hij wil happen je hand dicht doen, en dan met je vuist naar boven 'slaan.'
Pas als hij niet wil happen, het eten/snoepje geven, en dat zo steeds doen. Op een gegeven moment moet
hij dan leren dat hij pas mag happen als jíj dat zegt! Je kunt er ook nog een commando bij geven,
zoals eet maar! Ik ben het mijn pony nu ook aan het aanleren, en het werk goed!
Succes ermee!
H_Nalanta schreef:Waarom zou een arabier daar gefrustreerd van worden? Of het nou een falabella, shire, arabier of fries is.. Dit truucje werkt super!
_Lot schreef:Waarom voer je uit de hand? Als je dat achterwege let en consequent duidelijk maakt dat happen niks uithaald dan zal hij er snel genoeg mee stoppen. 'Mijn' jonge hengst voer ik helemaal niet meer uit de hand, hij werd er té aanhankelijk van, en nu is het echt een schat. Belonen doe ik met 'rust', of ik leg wat eetbaars voor hem op de grond. ('Mijn' merrie en ruin voer ik overigens wel uit de had, maar beiden hebben door dat happen echt geen zin heeft, dat ze dan niets krijgen. Maar de hengst bleef urenlang proberen)
Asyaa schreef:@barbaras
Mijn ervaring is juist met arabieren dat je een tikkeltje voorzichtig moet zijn met de mate van correctie vanwege gevoeligheid.
Ik reageerde alleen op de opmerking 'arabieren zijn sowieso doorzetters'. Mijn ervaring leert juist dat ze heftig reageren op correcties, ipv koppig door te zetten. Asyaa schreef:@barbaras
Ik maak nergens uit op dat jij niet voorzichtig bentIk reageerde alleen op de opmerking 'arabieren zijn sowieso doorzetters'. Mijn ervaring leert juist dat ze heftig reageren op correcties, ipv koppig door te zetten.