springen op gras

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jadis

springen op gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 19:31

hey,

is springen op gras anders dan springen in een gewone piste?
dit weekend ga ik op jumping en ik ben er net achter gekomen dat het op gras is, maar ik heb nog nooit op gras gesprongen.

ik denk dan zo dat ik vooral in de bochten rustiger zal moeten zijn, maar mijn paard is tijdens een parcour zo opgefokt dat het meschien maar met moeite zal lukken.

heeft hier iemand ervaring mee?? of gewoon tips voor op gras te springen???

alvast bedankt

magic_lover

Re: springen op gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:33

Nee hoor, moet niet zoveel uitmaken.
Zal op gras wel even proppen draaien als je paard ijzers onder heeft. :)

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:36

Als je geen stiften en stiftgaten hebt zou ik er niet aan beginnen. Een paard zonder ijzers zou ook nog kunnen maar ik heb daar ook geen goede ervaringen mee. Als ik zo je verhaal hoor zou ik me beter voorbereiden en deze keer voorbij laten gaan.

jadis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 19:37

jep hij heeft ijzers :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:22

Zitten er stiftgaten in je ijzers ?
Dan zou ik er idd wel even stiften in draaien, zo heeft hij meer grip op het gras.
(ijzers en nat gras is geen goede combinatie, geloof me !)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:25

Met proppen er in zou hij dan niet moeten kunnen uitglijden op gras wat uiteraard niet wil zeggen dat er nooit wat gebeurt. Toch maar proberen om rust er in te krijgen zodat je je zelf ook zeker voelt.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:07

RT-P >> WD-V

aniekutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:19

mijn pony kon een keer geeen proppen in maar had wel ijzers onder en moest toen op gras springen, ze gleed 1 keer een beetje uit en zet daarna de benen er goed onder dus ik heb er geen problemen mee maar dan moet het niet geregend hebben

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:19

Op gras altijd schroeven zetten! Anders neem je teveel risico en een val is zo gemaakt.

oddyssey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:23

het is natuurlijk wel een heel verschil, als het paard ijzers heeft, zal ik zeker stoten indraaien! anders moet je heel beheerst door de scherpe bochten rijden

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:23

Het is ook wel handig als je eerst een keer kunt oefenen op het gras. Kunnen jullie er allebei aan wennen. Maar dat is mssch nu te kort dag.
Als je geen schroefgaten in je ijzers hebt: afmelden

jadis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 10:31

vandaag word hij beslagen met ijzers met gaten en ik mag schroeven van de stalmeester gebruiken. ik ga vandaag ook het terrein gaan verkennen samen met mijn instructrice.

ze gaat mij helpen op de moeilijke punten en zo kan ik dan al eens met die schroeven rijden. mijn paard heeft daar overigens wel al mee gelopen, hij heeft meer wedstrijd ervaring dan ik :P

mafapo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:35

jha het is tog wel iets anders . ik spring LRV en federatie.
als ik op jumping ga en het is op gras dan zie ik dat die van de federatie minder presteeren.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:50

jadis schreef:
vandaag word hij beslagen met ijzers met gaten en ik mag schroeven van de stalmeester gebruiken. ik ga vandaag ook het terrein gaan verkennen samen met mijn instructrice.

ze gaat mij helpen op de moeilijke punten en zo kan ik dan al eens met die schroeven rijden. mijn paard heeft daar overigens wel al mee gelopen, hij heeft meer wedstrijd ervaring dan ik :P

Nou, dat lijkt mij een goede voorbereiding.
Veel succes op je wedstrijd!

azahr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:46

ik heb zelf wel ervaring met op gras springen en zolang je niet horizontaal de bocht door gaat is het geen probleem! :P ik ben zelf nog nooit onder uitgegaan met mijn pony en dat is ook een race beest eerste klas!!! alleen als je paard ijzers onder heeft zou ik wel even kalkoenen indraaien.
succes met springen!!!