Trailer verven, help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Trailer verven, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 18:13

Nu de olielaag ver afgesleten is kan ik mijn trailer gaan verven!
Nou had ik hele mooie metallic lak gezien in een mooie grijze tint maarja deze is dan weer niet geschikt voor buiten.

Mijn vraag is dus:
Ik ben op zoek naar een verf die niet standaard is maar liefst dus een metallic of met glitters (zoals sommige polyestertrailers hebben)
Wie o wie weet er iets??

Ik wil mijn trailer een donker antraciet kleur geven.

alvast bedankt!
Oja het is geen betonplex dus makkelijk te verven!

EllyC

Re: Trailer verven, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:17

Bedenk wel dat als hou ooit in de olie gezet is het daarna bijna niet meer goed te verven is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:30

ik heb destijds glittermuurverf gekocht bij de kwamtum, de trailer in kleur geverfd (in mijn geval zilver), daarna 1 of twee lagen glitterverf en daarna een blanke lak erover. Bleef prima zitten. (echter, ik heb de trailer na anderhalf jaar verkocht, ik weet dus niet of het nog steeds goed zit)

Wat ook kan is losse glitters kopen (te koop bij de hobbywinkel, hoe kleiner de glitters hoe beter) en die door de blanke (boten)lak mixen en dat erop verven, dit heb ik gedaan met mijn hooivork en schep, super bling bling effect :D
Maak kleine proefjes om uit te vinden wat je de optimale mix vindt, maar het beste is meerdere lagen glitter over elkaar aanbrengen, net zolang tot je het zelf het mooiste vindt.

glitters kan je in alle kleuren kopen, ik heb die met het regenboog effect gekocht, als het in de zon staat blingt het tegen je op.

succes!

geerke

Re: Trailer verven, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:37

heel goed ontvetten met amoniak,schuren,dan een speciale primer voor gladde oppervlakken als grondlaag.
(Meestal bestaat dat uit vluchtige stoffen,volgens mij verboden in nederland?)
Goed laten drogen,het beste een aantal dagen....dan de verf die je wilt,wel geschikt voor buiten natuurlijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:02

geerke schreef:
heel goed ontvetten met amoniak,schuren,dan een speciale primer voor gladde oppervlakken als grondlaag.
(Meestal bestaat dat uit vluchtige stoffen,volgens mij verboden in nederland?)
Goed laten drogen,het beste een aantal dagen....dan de verf die je wilt,wel geschikt voor buiten natuurlijk.

Daar heb je België voor........

Voor de rest is de kans inderdaad erg groot dat je 'm niet goed gelakt krijgt door de olielaag die je erop gezet hebt. die lijkt er wel af, maar in de nerven van het hout zit nog een heleboel olie.......