Welke cap voor smal hoofd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Welke cap voor smal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 15:41

Ik heb een smal hoofd en elke cap die ik tot nu toe gepast hebt lijkt echt op een mega champignon op mijn hoofd. Het ziet er gewoon niet uit. Nu is een cap zoiezo niet bepaald charmant, maar er is natuurlijk een groot verschil tussen voor joker rijden en voor joker rijden.

Ongetwijfeld zijn er nog veel meer mensen met dit smalle hoofd - champignon cap probleem. Ik ben dan ook heel benieuwd naar welke cap jullie hebben en zou ook heel graag een foto zien van hoe die jouw staat.

Ik en zelf al een tijdje op zoek naar een nieuwe cap. Ik wil graag een bruine.
Die van Uvex vind ik wel mooi maar ben dus heel benieuwd hoe die zit. Hier in de buurt helaas geen verkooppunt, dus even passen word em niet.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Anoniem

Re: Welke cap voor smal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:42

Ik denk dat je hier een heleboel informatie kan vinden
[RUI] Cap voor ovaal hoofd

Ik ben uiteindelijk na heel lang zoeken naar een passende cap uitgekomen bij de Charles Owen AYR8

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 22:34

Bedankt voor de tip.
Via de zoekfunctie kwam ik helaas niet verder, dus vandaar een nieuw topic.

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:42

kheb het zelfde probleem!
maar ik heb gewoon een cap gekocht en ik wen er vanzelf wel aan xd. Hij past verder wel goed maar het lijkt idd net een champion!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:44

De uvex past goed op een smal hoofd, maar je moet er net van houden. Ik vind het niet echt wat voor dressuur.

GPA of Horka kun je met een smal hoofd echt niet hebben. Kalvekade soms, HH past mij goed.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:45

De van Kalvalkade heb ik, maar die van HH staat ook wel netjes. :) Ik denk toch dat je eventjes moet passen, dan kun je zien.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:46

ik ken het probleem... zou er bijna geen meer door dragen.
Inmiddels heb ik het gevonden een Uvex van nog geen 100 euro. Toppie!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 23:28

Bedankt voor jullie reacties.

@boytjuh: wennen zal em niet worden, aangezien de meeste caps naar verloop van tijd pijnlijk op mijn voorhoofd worden.

@annemeik: ik rijd western en vind zo'n 'snelle' hippe cap juist wel leuk. Ik heb nu een HH en die past dus echt belabberd.

@FunkyMistic: ik heb inmiddels al het hele Hyporama en westernstore assortiment gepast zonder enig succes

@Cheveyo: Tis dat ik van manlief niet zonder cap te paard mag (slimme man), anders had ik dat ding allang in de kast gegooit. Ben het zo zat om geen fijne cap te hebben/ kunnen vinden.
Die Uvex heeft dus ook mijn interesse getrokken. Mag ik eens een foto zie van jou met cap? Ik ben heel benieuwd hoe hij zit.
Waar heb jij hem gekocht?

Weet iemand ook welk assortiment caps Van Rijs Ruitersport te Zevenhuizen heeft?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:30

boytju2 schreef:
kheb het zelfde probleem!
maar ik heb gewoon een cap gekocht en ik wen er vanzelf wel aan xd. Hij past verder wel goed maar het lijkt idd net een champion!

Haha, zo noem ik mijn nichtje ook altijd, maar die heeft haar cap gewoon te groot gekocht :+
Onverstelbare caps zijn champions en verstelbare caps (o.a. casco) zijn paddestoelen :+

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 01:10

*grinnik* herkenbaar....
Ik heb vorige week een nieuwe cap gekocht (rijd al heel lang western, dat zwarte dopje kon echt niet meer)

Tot mijn verbazing (ik krijg altijd te horen dat ik zo'n rond hoofd had) waren de meeste caps die ik mooi vond dus ook champignonnetjes op mijn hoofd; strak voor en achter maar twee vingers ruimte aan de zijkanten. Zag er echt niet uit.

Ben uiteindelijk heel erg goed geslaagd met een Troxel Cheyenne. Niet de goedkoopste, maar jeetje wat zit die lekker!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:25

Troxel Cheyenne was het voor mij ook niet..

Ik zal vragen of manlief vanaaf wat fotos maakt van mij met diverse caps en dan met de uvex als laatste, zit als gegoten!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 17:02

@raya00; ik heb de Troxel Sierra bij Arthur gepast.Echt een joekel van een cap, de maat S viel zelfs nog over mijn oren en ik voelde me echt een reuzen paddo met dat ding. Het zag er niet uit.
Jammer dat dit merk mij niet past. Ik vind de sierra en cheyenne erg mooi.

@cheveyo ik ben heel benieuwd naar je foto's ;-)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:31

Vanaaf niet gelukt, ben je niet vergeten hoor :-)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:53

De uvex zit idd lekker. Ik heb zelf de casco master, al lijkten alle caps groot bij mij. Vandaar dat ik mijn casco ook maar in championkleur heb :o

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 01:00

Van Uvex paste de dure helm van 200 euro mij stukken beter dan de goedkopere van 100 euro. Ik heb ook een ovaal hoofd namelijk. Je zou de BR Viper Pro ook eens kunnen proberen, die zat ook niet slecht. Die is er overigens (nog) niet in bruin, wel in blauw, maar ik heb me allang neergelegd bij de kleur van de helmen, ben allang blij als er eentje is die past en nog enigzins betaalbaar is.

AgataLIndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 01:31

Kaspar schreef:
Ik heb een smal hoofd en elke cap die ik tot nu toe gepast hebt lijkt echt op een mega champignon op mijn hoofd. Het ziet er gewoon niet uit. Nu is een cap zoiezo niet bepaald charmant, maar er is natuurlijk een groot verschil tussen voor joker rijden en voor joker rijden.

Ongetwijfeld zijn er nog veel meer mensen met dit smalle hoofd - champignon cap probleem. Ik ben dan ook heel benieuwd naar welke cap jullie hebben en zou ook heel graag een foto zien van hoe die jouw staat.

Ik en zelf al een tijdje op zoek naar een nieuwe cap. Ik wil graag een bruine.
Die van Uvex vind ik wel mooi maar ben dus heel benieuwd hoe die zit. Hier in de buurt helaas geen verkooppunt, dus even passen word em niet.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb een cap gekocht bij decathlon...Dat is een merk van elke sport die je kunt bedenken....Daar zijn ze heel mooi en goed en ook GOEKOOP...

Kasjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:37

Zelf heb ik ook een vrij smal hoofd; Valkade bevalt mij echt goed! Aanrader

Kasjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:38

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:37

Ik heb een heel smal hoofd en kwam uiteindelijk thuis met een Harry's Horse Pro Plus, maar dan wel in het blauw want de zwarte maakte mijn hoofd zo mogelijk nóg kleiner!
Ik vind het champignon-effect nog wel meevallen. Plaatje, zie: http://www.flickr.com/photos/56778769@N00/4860227620/

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:42

Mijn Uvex ziet er smaller uit op mijn hoofd als ik het me kan inbeelden. Het is toch wat he...iedereen is natuurlijk anders en caps zijn redelijk 'standaard'. Schaamde me soms echt met die oude caps... deze van nu doe ik errug graag op!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:17

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:56

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 22:52

Bedankt allemaal voor jullie erg nuttige reacties.
Vanmiddag weer op cappen jacht geweest. Heb veel van de door jullie genoemde modellen gepast en de meeste waren echt wel mega champignon en zaten niet veilig.

Ik heb ook de Uvex Uvision en de Pikeur GPA gepast.
De Pikeur zat hemels lekker en stond voor en cap echt super, maar was echt TE ver boven mijn budget helaas. Die Uvex Uvision (de goedkoopste) zat ook prima. Heerlijk licht in vergelijking met mijn HH pro leather, kwa vorm ook prima voor mijn hoofd en hij zag er flitsend uit zonder champignon effect. Ik paste zelfs nog heel netjes in maat XS-S.
Helaas had de winke deze maat enkel ng in zwart liggen en ik wilde perse een bruine. Dus ga hem nu via internet bestellen.
Ik en dus bijna vorzien.

Cheveyo bedankt voor je foto's (bij jou wel mooi weer vandaag?). Cap staat je erg netjes. Ik ga precies dezelfde bestellen. Is ie echt zo luchtig als men beweerd?
Je hebt overigens ook een prachtige tink zeg.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:00

hihi dit was niet vandaag hoor ;-).
Hij zit idd heerlijk, was daar tegen 30 graden meen ik.
(dank je voor je compliment!)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:39

Tessebes schreef:
Van Uvex paste de dure helm van 200 euro mij stukken beter dan de goedkopere van 100 euro. Ik heb ook een ovaal hoofd namelijk. Je zou de BR Viper Pro ook eens kunnen proberen, die zat ook niet slecht. Die is er overigens (nog) niet in bruin, wel in blauw, maar ik heb me allang neergelegd bij de kleur van de helmen, ben allang blij als er eentje is die past en nog enigzins betaalbaar is.

Zit de BR viper anders dan de BR viper Pro?

Ik heb vandaag de Troxel sierra gepast, en die zat best redelijk.. met een extra kussentje (die zitten er al in aan de zijkanten) zat hij gewoon goed. Hij blijft er groot uitzien, maar ik denk dat iedere cap dat doet op mijn hoofd..
Hij is alleen zo duur := De BR hadden ze helaas niet.