Schoeisel voor Manege Ruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CaileyS

Schoeisel voor Manege Ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 17:36

Hoi,

Mijn voeten zijn bijna uitgegroeid, en als ze uitgegroeid zijn mag ik nieuwe schoenen voor bij het paardrijden uitzoeken.
Het mag wel iets kosten maar niet te veel want veel vaker dan 2/3x p.w ben ik er niet te vinden.
Ze gaan gebruikt worden op de manege, ik moet er mee kunnen rijden maar ook goed op kunnen lopen want ik blijf vaak langer hangen.
Ze moeten het hele jaar door te gebruiken zijn.
Ik zat zelf te kijken naar leren rijlaarzen. Het nadeel ervan is dat ze al snel veel te duur zijn en dat je ze goed schoon moet houden.
Wat ik tot nu toe gehad heb is rubberen rijlaarzen en jodphurs met stoffen chaps (gewoon de simpelste). Die wil ik beide niet meer ;)
En wat is het verschil tussen leren jodphurs en chaps (dat het lijkt alsof het gewoon een laars is) en echt leren laarzen trouwens?
Liefs

Mootje

Re: Schoeisel voor Manege Ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:42

Wat wil je eraan uitgeven? Ik heb jophurs van Ariat. Ze zitten heerlijk, maar goedkoop zijn ze zeker niet.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 17:44

Nou me moeder betaald het, maar ik denk max. ongeveer 100 euro?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:46

De goedkoopste jophurs van Ariat zijn 100 euro. Anders zou ik even naar een grote ruitersportwinkel gaan, zodat je veel verschillende jophurs kan passen!

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 17:46

Oke, en de chaps erbij, hoeveel kosten die ongeveer?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:47

Gewoon stal/rijschoenen met chaps kopen.
loop ik ook het gehele jaar mee rond. Met warm weer rij ik zonder chaps, en als het gewoon lekker is doe ik de chaps om.

En het is ''mijn moeder'' en niet ''me moeder''. :Y)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 17:51

Oke, bedankt voor je reactie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:51

Tevens hoeft het niet duur te zijn.
Chaps heb je al vanaf 10 euro. En schoenen al vanaf 50 euro.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 17:54

Ja, weet ik. Maar ik ga nu wel goede uitzoeken waar ik lang mee kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:59

Een beetje knappe gaithers (chaps die op een laars lijken) zijn al snel rond de 100 a 150 euro en dan nog je jophurs erbij. Dan ben je toch al gauw rond de 250 a 300 euro kwijt.

Je hebt ook gaithers van synthetisch "leer". Deze zou ik niet kopen. Punt 1 ziet het er vreselijk lelijk en goedkoop uit, punt 2 het zit voor geen meter (geen steun, niet op maat) en punt 3 je doet veel langer met echt lederen producten.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 18:01

oke bedankt voor je informatie.
En leren laarzen, zijn die ook zo duur als leren chaps en jodphurs?

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:01

Ik heb leren laarzen voor 100 euro,
zijn echt superfijn,onderhoud valt wel mee.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 18:07

@ loeky_flap : Oke. En zijn ze zowel in de zomer als winter fijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:08

Ik heb jophers van harry's horse, vind ze super fijn!

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:12

Ik heb de Petrie chaps en schoenen en tevens de laars van Petrie.
De Petrie chaps kosten dacht ik rond de 90,- en schoenen weet ik niet meer maar die zijn er in allerlei prijsklasses.
Ik ben zelf ook manegeruiter en rij ook maar 2 tot 3 keer per week (heb een verzorgpaardje namelijk) maar de Petrie chaps zitten super lekker, goede kwaliteit en het hele jaar door te dragen. Misschien komt alles iets boven je budget uit maar ze zijn echt super fijn!
Verder heb ik de laarzen van Petrie maar dat zit wel echt boven jouw budget.
Je hebt inderdaad leren rijlaarzen van Madoni dacht ik maar een vriendin van mij heeft ze ook en volgens haar zitten ze niet echt lekker. Dus dan koop je vervolgens binnen de kortste keren weer andere en dan is het alleen maar duurkoop. Je kunt beter gelijk voor kwaliteit gaan zeg ik altijd maar :)

Succes!

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:14

Ik heb Kieffer chaps van rond de 90€ met leren Jodpurs van €40 :)

Net zoals Jeaninee_Ier zegt, geen goedkope leren laarzen kopen.. Daarbij is Goedkoop Duurkoop...

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 18:20

Oke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:24

Je kan 100 euro lederen laarzen kopen, leuk om uit te pakken en boven je bed te hangen, maar heel veel meer niet. Leer is duur, goede bewerking is duur, kwaliteit is gewoon duur. Uiteraard kan je al mooie laarzen voor 100 vinden, maar je moet niet verwachten dat je met zulke laarzen lang mee vooruit kunt.
Je moet voor jezelf de afweging maken, hoe goed ga je ze onderhouden, hoe lang wil je er mee doen, hoeveel wil je er voor betalen, wat voor kwaliteit wil je. Dan kan je uiteindelijk een goede keuze makenl.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:38

Mijn leren laarzen van 100 euro doen het harstikke goed!
Zowel in de winter en zomer harstikke fijn!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:16

Leren laarzen van Mondoni (divoza) zijn rond de €100,- en schijnen van een redelijk goede kwaliteit te zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:21

Ik gebruik al vele jaren rubberen jodhpurs van HKM (volgens mij rond de 30 euro).
In het verleden heb ik jodhpurs gedragen van harry's horse, horse mountain, petrie enz. Deze waren na driekwart jaar toch echt aan vervanging toe. En in de wintermaanden niet waterdicht.

De rubberen jodhpurs draag ik zeven dagen per week intensief, zowel thuis in de wei als op stal tijdens rijden, in de modder waden enz. en gaan zo rond de twee jaar mee. Ze lopen overigens ook nog eens erg lekker.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-08-10 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Ik zou toch voor stevige stalschoenen in combinatie met chaps gaan. Stalschoenen vind ik zelf veel lekkerder zitten dan 'gewone' jophurs en je kan er prima mee rijden!

beantsje

Leren laarzen zijn in principe niet om de hele dag op te lopen, daar is de zoolconstructie niet op berekend. Bovendien kunnen ze slecht tegen mest/ammoniak. Eventueel zou je wel een robuuster type kunnen nemen met een dikke rubberzool zoals deze;
Afbeelding
mountain horse highrider

Maar ik zou ook gaan voor stalschoenen of jodhpurs. Ik loop zelf het liefst de hele dag op mijn jodhpurs.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:28

Ik heb net jodhpurs van Ariat gekocht, de paddock uitvoering. 110 euro. Zit heerlijk, loopt prima. Ik rij met die el cheapo chaps erbij, van die syntetische dingen van 25 euro. Heb ze nu zo'n 7 jaar en ze doen het nog steeds prima. :j

suci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:19

Als je voor leer kiest, zit je al snel boven de EUR 100. Je kan het beste jodhpurs kopen als je er een hele dag op moet lopen. Laarzen zijn daar niet heel geschikt voor. En als je wel voor een laars kiest, dan zal ik kiezen voor de Mountain Horse rijlaarzen!

Ikzelf heb deze ook en ik zweer bij de laarzen. Ze zitten heerlijk, makkelijk om aan te trekken (rits aan de achterkant), dikkere zolen (dit loopt veel lekkerder), stevige neuzen (handig als ze op je pootjes gaan staan) en het is een stoere laars!

Maar ja, dat is mijn mening! hahah