Goede bodyprotecor/airbagvest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Goede bodyprotecor/airbagvest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 17:03

Wij hebben een aantal maanden terug een heel fijn springpaard gekocht.. en ik zou t zelf ook wel leuk vinden om er eens een sprong mee te maken.
Gewoon voor de recratie en niet om springwedstrijden te doen.
Daarom zou ik ook graag een bodyprotector of zo'n airbagvest aan willen schaffen maar vind t wel lastig een keuze te maken.
Ben benieuwd wat jullie aanraden. Ik las dat een airbagvest alleen bescherming geeft als jezelf valt en niet als je met paard en al onderuit gaat??
Waar hebben jullie op gelet bij de aanschaf van je bp?
Zijn er nog bepaalde merken die 'slechter' bekend staan?
Waar heb je t gekocht (goed advies in winkel? )?
Iig alle tips zijn welkom :) Bedankt alvast +:)+

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:39

Een bepaalt goed merk is er niet : iedereen is anders. Ik heb een van HH op aanraden van de winkel, deze zit voor wat ik het nodig heb het beste.

Monaparte

Re: Goede bodyprotecor/airbagvest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:41

Een BP moet je echt zelf passen in de winkel. Ik heb een Smartrider van Imperial riding. Super pasvorm omdat ie blokjes heeft en een rits om aan te doen. Is niet veel duurder dan de HH.
En ik weet sinds vanmorgen dat hij werkt.....

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:42

Ik heb er een van racesafe.
Zitten net als een body warmer.
Ze passen zich aan aan je lichaam.
ze zijn wel duur maar je hebt dan ook wat.
het is hoogste veiligheids niveau.
Ik heb mijne online besteld op hun site :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 17:45

Thanx voor de reacties.

Monaparte, ik wil t idd wel eerst passen voor ik wat aanschaf.
Gelukkig werkte hij goed ;)

Skyline, ik ga ff googlen op die site. Kun je die niet in een winkel verkrijgen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:38

Ik heb ook een How's Racesafe BP (roze met blauw :D ) en een Point-Two Airjacket. Beide bevallen prima.
Airjacket gaat idd alleen af als je losraakt van je paard aangezien je met een koord aan het zadel bevestigd zit wat dan wordt losgetrokken.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:41

Ja hier ook iemand met de race safe BP echt een super fijne bodyprotector! Deze zit gewoon echt als een bodywarmer echt super fijn.

Als je de zoekfunctie gebruikt kun je wel meerdere topics over dit onderwerp vinden ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:44

Ik heb ook een How's Racesafe, echt super blij mee. De airbag vesten zijn een aanvulling op dus misschien kan je beter een goede bp kopen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:23

Goede BP zijn bijvoorbeeld de How's Racesafe RS 2010 (de opvolger van de RS 2000) en de Airowear Outline.
Welke fijner zit of juist beter bij je past is per persoon verschillend.
De How's kan b.v. op maat gemaakt worden tegen een kleine meerprijs en er zijn ook verschillende kleuren mogelijk.
De prijzen zijn afhankelijk van de maat die nodig is en of je b.v. een standaard kleur wil of juist een andere kleur of kleuren.
Wat ook van belang is of je een zadel hebt met een diepe zit en of hoge lepel en wat voor kleding je er onderaan hebt.
Met juist meten kun je prima je maat bepalen (wel met 2 personen en over de kleding heen die je dan ook zou dragen, waarover de BP heem moet dus), hoe iets voelt, daarvoor zou je kunnen gaan passen, maar niet iedereen doet dat.
Ik kan je helpen met maattabellen en hoe je hoort te meten e.d..
Mocht je dat willen dan graag via PB.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:08

Heb zelf de Hows racesafe zoals die al vaker hier genoemd is. Ben er erg blij mee, ookal heb ik er nog niet lang mee kunnen rijden... Maar ook ik kan het aanraden. Zit totaal niet stug. Die hele stugge bp kunnen soms juist nog meer schade aanrichten met een val naar mijn idee.
Daarnaast heb ik ook een airbagvest maar dan van hit-air. Ook nog niet echt kunnen proberen maar is voor mij een aanvulling voor buitenritjes met jong paard en springen/crossen... Als je of een bp wil kopen of airbagvest zou ik gaan voor bodyprotector...

Veel succes!