Trailer/vrachtwagentje ; verschil?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Trailer/vrachtwagentje ; verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:59

Hallo,

Over 10 maanden komt mijn paard vanuit Frankrijk hier naartoe, en ik vroeg me af of er veel verschil zit in het vervoeren met de trailer of met een kleine vrachtwagen. Het lijkt mij zelf dat een kleine (1,5 of 2paards) vrachtwagen comfortabeler is, maar dat weet ik niet zeker. Of is het toch beter om hem met een grote vrachtwagen te vervoeren?
Heb geen ervaring met (internationale) transporten. Iemand die mij misschien kan helpen :D?

Pollewoppy

Re: Trailer/vrachtwagentje ; verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:00

Een vrachtwagentje lijkt mij ook comfortabeler voor het paard.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:37

Pollewoppy schreef:
Een vrachtwagentje lijkt mij ook comfortabeler voor het paard.

Waarom? Ze staan er net zo krap/ruim in als in een trailer. Als je een goede trailer hebt, met daarvoor een degelijke auto is dat net zo comfortabel hoor! Wat wel een feit is, is dat de paarden op sommige 2-paards vrachtwagentjes met hun kont in de rijrichting staan (dus met de achterkant tegen de bestuurderscabine aan). Dat schijnt de comfortabelste manier van vervoeren voor paarden te zijn.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:38

Mijn paard heeft voorkeur aan de trailer.
Vrachtwagen krijg ik hem niet meer in.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:28

Er zijn soms van die kleine vrachtwagentjes die een stuk minder stabiel zijn dan een trailer. Ze hellen sneller over in de bochten waardoor je paard sneller zeeziek wordt.
De chauffeur bepaalt ook een heel groot deel van het comfort onderweg dus ik zou heel goed kijken wat voor soort vervoer je regelt en wie dat gaat besturen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:47

Met meerdere paarden zijn ze vaak rustiger. Ik geef ook de voorkeur aan een vrachtwagen omdat ze over het algemeen makkelijker laden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:58

Joolien schreef:
Ik geef ook de voorkeur aan een vrachtwagen omdat ze over het algemeen makkelijker laden.

Da's voor jou makkelijker, maar zegt dus niets over het comfort voor de paarden.
Als je idd een vrachtwagentje hebt waarvan de assen vrij kort zijn en dus de wielen niet aan de buitenkant zitten maar meer naar het midden is het zeker niet comfortabel voor de paarden.